همکاری یک میلیارد دلاری فیس بوک با تولیدکنندگان محتوا
در این راستا فیسبوک در تازهترین گزارش خود خبر داده است که در حال ایجاد برنامههای جدید است و تا سال ۲۰۲۲ یک میلیارد دلار بهکاربرانی اختصاص خواهد داد که محتوای اوریجینال مناسب برای این شبکه اجتماعی تولید کرده و خدمات متمرکز ارائه دهند. اما بسیاری، این رقم سرمایهگذاری را چندان مناسب نمیدانند چون بهعنوان مثال یوتیوب نیمی از درآمد خود را به تولیدکنندگان محتوا اختصاص داده است. فیس بوک امید دارد با یک برنامه ابتکاری و اختصاص یک میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوا تا سال ۲۰۲۲، بتواند برای ایجاد محتوای مناسب و پرمخاطب در پلتفرمهای خود تاثیرگذار باشد و درعین حال با سایر سرویسهای معروف مانند تیکتاک نیز رقابت کند. طی چند ماه گذشته، فیسبوک اقدامات جدیدی را برای پرداخت پول یا اعطای امتیاز به تولیدکنندگان محتوا بهعنوان تاکتیکی برای جذب کاربران بانفوذتر شبکههای اجتماعی به خدمات خود، آغاز کرده است. بهعنوان مثال در ماه ژوئن، این شرکت اعلام کرد تولیدکنندگان محتوا حداقل تا سال ۲۰۲۳ نیازی نیست از درآمد حاصل از رویدادهای آنلاین با پرداخت اینترنتی، اشتراک طرفداران و … چیزی به این شبکه اجتماعی بپردازند. طی ۳ سال گذشته این غول فناوری ۳۰میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده است که بسیار بیشتر از رقم یک میلیارد دلاری فیسبوک است. فیسبوک تنها شرکتی نیست که به حوزه تولیدکنندگان محتوا ورود کرده است چرا که توئیتر، اسنپ چت، پینترست و سایر پلتفرمها نیز در حال ارائه طرحهای ابتکاری پولی جدید برای تولیدکنندگان محتوا هستند. اواخر سال گذشته نیز اسنپ چت روزانه بیش از یک میلیون دلار برای محتواسازان اختصاص داد که به این ترتیب برخی افراد هر روز صدها هزار دلار درآمد کسب میکنند. توئیتر همچنین ابزارهای جدیدی راهاندازی کرده که هدف آنها کمک به درآمدزایی تولیدکنندگان برتر محتواست ودر حال ایجاد گزینه paywall است تا کاربران بتوانند اشتراک ماهانه مطالب اختصاصی را از تولیدکنندگان برتر محتوا خریداری کنند.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات