امام جمعه کرمانشاه: جهاددانشگاهی به جوانان انگیزه داده است
     
     لزوم حمایت جدی‌تر مسئولین از این نهاد

امام جمعه کرمانشاه: جهاددانشگاهی به جوانان انگیزه داده است لزوم حمایت جدی‌تر مسئولین از این نهاد

امام جمعه کرمانشاه:

فعالیت‌های

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در آستانه چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی از مجموعه برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه بازدید کرد.

آیت الله علما، امروز(سوم مرداد) در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با قدردانی از فعالیت ها و دستاوردهای مجموعه جهاد دانشگاهی، گفت: عملکرد هر نهادی که در راستای حمایت از نخبگان و جوانان ایرانی قدم بردارد، قابل تقدیر و ستودنی است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در کشور، گفت: ما جوانان نابغه و خوش فکری داریم و کافیست از آنها حمایت شود، آن زمان استعدادهایشان شکوفا شده و اثر خود را در رونق اقتصاد و اشتغال کشور نشان خواهد داد.

آیت الله علما به دستاوردهای علمی نخبگان ایرانی اشاره کرد و افزود: همانطور که مقام  معظم رهبری فرمودند ما امروز هیچ چیز کم نداریم و در بسیاری علوم و تخصص ها جزو کشورهای برتر جهان هستیم.

وی به توانایی جوانان ایرانی در صنایع دفاعی اشاره کرد وافزود: امروز موشک های ایران خار چشم تمام دشمنان شده و آنها به خوبی می دانند ایران چه توانایی های در این زمینه دارد و تلاش دارند با راهکارهای مختلف مانع بروز توانمندیهای جوانان ایرانی شوند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: امام راحل از همان روزهای اول انقلاب باور "ما می‌توانیم" را در کشور زنده کرد و این حرف کمی نیست و ایجاد همین باور در جوانان آن روز بود که کشور را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار داد و امروز به جایی رسیده ایم که دشمنان از توانایی های علمی ما وحشت دارند.

آیت الله علما با بیان اینکه فعالیتهای جهاددانشگاهی به جوانان انگیزه داده، تاکید کرد: جوانان ما ایده ها و فکرهای خوبی دارند و کافی است پناهگاهی برای حمایت از آنها در کشور باشد و خوشبختانه نهادی مانند جهاد دانشگاهی به خوبی در این زمینه ایفای نقش کرده که جای تقدیر دارد.

امام جمعه کرمانشاه به راه اندازی برج فناوری در کرمانشاه اشاره کرد وافزود: این برج بستر خوبی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و نخبگان استان خواهد بود و آن طور که مسئولان جهاد دانشگاهی اعلام کرده اند قرار است برج مشابهی در کنار آن ساخته شود و هرچه ظرفیت ها در این زمینه افزایش یابد، به رونق تولید و توسعه فناوری و دانش در کشور منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به فعالیت های جهاد دانشگاهی در حمایت از شرکت ها و واحدهای فناور و دانش بنیان می طلبد مسئولین حمایت های جدی‌تری از این نهاد داشته و مسیر حرکت را برای آنها هموار کنند.

اولویت های استان، اولویت جهاد دانشگاهی کرمانشاه است

بهرام بادکو رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه هم در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیکی سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، گفت: روز ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی است، نهادی که برای پرکردن خلاهای علمی، اجتماعی، فرهنگی و ... پا به عرصه ظهور گذاشت.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در چهار دهه فعالیت خود تواسته الگوسازی در حوزه های مختلف داشته و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

بادکو به فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلق فناوری های جدید هم اشاره کرد وافزود: این نهاد در مسیری گام برداشته که به گفته مقام معظم رهبری تا پیش از این کسی توانایی ورود به این عرصه را نداشته، اما جهاد دانشگاهی با همت جوانان و نخبگان ایرانی توانسته به عرصه دانش‌ و فناوری های نو ورود کرده و موفقیت های بزرگی برای کشور کسب کند.

وی به فعالیت های این نهاد علمی در حوزه های پزشکی، کشاورزی، نفت و گاز و ریلی اشاره کرد وافزود: جهاد دانشگاهی با ورود به هریک از این عرصه ها توانسته دستاورد خوبی برای کشور کسب کند.

بادکو در ادامه اولویت اصلی فعالیت های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه را براساس اولویت ها و نیازهای استان عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که در راستای اولویت ها و رفع نیازهای استان گام برداریم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی کرمانشاه توانسته با ایجاد ساختارهای جدید از جمله پارک علم و فناوری، مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها و ... بحث توانمندسازی نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را تسریع کند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی استان نیز نقش اساسی و محوری برعهده داریم و کارهای خوبی در این مجموعه صورت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات