اجرای پوشش‌های سخت کاربیدی با روش نفوذ واکنشی حرارتی (TD) برای اولین بار در ایران


مدیرعامل شرکت پویشگران مواد پارت آزمون گفت: برای اولین بار در ایران اقدام به اجرای پوشش‌های سخت کاربیدی با روش نفوذ واکنشی حرارتی (TD) روی قطعات و قالب‌های صنعتی کرده‌ایم.

امید گنجی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان اظهار کرد: شرکت پویشگران مواد پارت آزمون با هدف توسعه و تعالی در زمینه‌های مشاوره، تحقیقات، طراحی، ساخت و تولید آزمون‌های فنی مهندسی، فناوری‌های نوین و فرآوری مواد نو در حوزه‌های مختلف مهندسی مواد و متالورژی، نفت، گاز و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، صنایع معدنی، قطعات خودرو، هوا فضا، صنایع پلیمر  فعالیت خود را آغاز نمود.

وی افزود: شرکت ما با بهره‌گیری از کارشناسان، متخصصان، اساتید دانشگاهی و همکاری با بخش صنعت به ارائه خدمات با بالاترین سطح و در کمترین زمان می‌اندیشد.

گنجی ادامه داد: واحد فناور پویشگران مواد پارت آزمون مستقر در پارک علم و فناوری خراسان برای اولین بار در ایران به اجرای پوشش‌های سخت کاربیدی با روش نفوذ واکنشی حرارتی (TD) روی قطعات و قالب‌های صنعتی اقدام نموده است. این امر مهم با تحقیقات و انجام آزمون‌های متعدد میسر شده که اکنون مورد استفاده در شرکت‌های قالبسازی است.

وی با اشاره به اینکه صنایع خودروسازی، قالبسازی، قطعه سازی، نظامی و معدن صنایع هدف ما هستند، عنوان کرد: برخی از مشتریان عمده عبارتند از شرکت فرافن توس، ایران خودرو خراسان، بهران فیلتر، پویاگستر پارت لاستیک. ما به دلیل نیاز صنعت به این روش این فعالیت را آغاز کردیم. حدود ۸۰ درصد صنایع قالب‌سازی کشور به این پوشش نیاز دارند.

گنجی در خصوص مزایای روش نفوذ واکنشی حرارتی گفت: این مزایا شامل افزایش عمر ۵ تا ۱۰ برابر قالب‌ها، جلوگیری از خراش و لهیدگی اجزای قالب، سختی پوشش روی قطعه و قالب حدود ۹۰HRC، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری قالب، کاهش خوردگی و سایش سطوح قالب و قطعات High Tech، بهبود مقاومت به سایشی و کاهش ضریب اصطکاکی سطح، جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی تصریح کرد: پارک خراسان با در اختیار گذاشتن فضای مناسب، دادن وام‌‌ها در پیش برد اهداف کمک‌های شایانی به ما کرده است. تنها از پارک خراسان می‌خواهیم ما را در قبال برخی مشتریانی که فاکتورهای ما را دیر به دیر نقد می‌کنند، حمایت کنند، زیرا شرکت‌های ما شرکت‌های دانشجویی است و از لحاظ مالی نیاز به توجه بیشتری داریم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات