«کورش‌مال» در مسیر تحول

«کورش‌مال» در مسیر تحول

«کورش‌مال» در مسیر تحول

مجتمع کورش‌مال، به‌عنوان یکی از مراکز تجاری چندمنظوره موفق در محدوده غرب تهران، از جذابیت بسیاری برای مشتریان برخوردار است. درواقع فراهم آوردن تمامی نیازهای خانوار اعم از فروشگاه زنجیره‌ای، داروخانه، شهربازی، رستوران ، فودکورت و... در زیر یک سقف، تجربه خریدی خاطره‌انگیز را برای مردم رقم خواهد زد.

در این شماره با حسین تهوری، مدیر‌عامل مجموعه کورش‌مال گفت‌وگویی را ترتیب داده‌ایم که شرح کامل آن از نگاه‌تان می‌گذرد.

تعطیلی ناشی از کرونا که چندین‌بار دامن‌گیر مراکزخرید شد، چه آسیب‌هایی را برای مجموعه کورش‌مال به‌عنوان یک مجموعه پرطرفدار در غرب تهران دربرداشت؟

از آنجایی‌که مراکز تجاری در فضایی بسته قرار گرفته و همچنین به‌دلیل اعمال سیاست‌های محدودسازی اجتماعی در چند دوره تعطیل شده‌اند، متاسفانه بخش زیادی از مشاغل و افراد فعال در این مراکز آسیب دیده و کسب و کارشان دچار رکود و کاهش فروش شده است.

در این راستا مدیریت مجتمع کورش مال، مذاکرات مفیدی با اتحادیه‌های مختلف اصناف در جهت بازگشایی مجدد با رعایت پروتکل‌ها به منظور انعکاس دغدغه‌های آن‌ها به اتاق اصناف و نهادهای دولتی داشته که بعضا نتایج مطلوبی نیز در بر داشته است.

از آنجا که اکثر مالکان در دوره‌های تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا نسبت به مستاجران و بهره‌برداران خود مساعدت لازم را داشته‌اند، مدیریت مجتمع با فراخوان و برگزاری جلسه با سایر مالکان نسبت به ترغیب و تشویق آنان‌ برای تاسی و پیروی از ایشان و مساعدت با مستاجران خود در دوران تعطیلی اقدام کردکه خوشبختانه با پذیرش و استقبال بسیاری از سوی مالکان مواجه شد و آنان هم با این امر خداپسندانه نسبت به بخشش کامل یا بخشی از اجاره خود در دوران تعطیلی، موافقت کردند و این کار با توجه به عدم فروش آنها در طول مدت تعطیلی و دشوار بودن پرداخت اجاره، موجبات امیدواری مستاجران را فراهم ساخت و حس خوبی را بین مالک و مستاجر ایجاد کرد.

لطفا بفرمایید تعطیلی پردیس‌های سینمایی این مجموعه چه تاثیری روی اصناف گوناگون«کورش‌مال» برجای گذاشته است؟

یکی از لنگرگاه‌های اصلی کورش، پردیس سینمایی است که همیشه باعث افزایش رونق می‌شده که متاسفانه با توجه به شرایط کرونا در مقاطعی منجر به تعطیلی و در ادامه کاهش حضور مراجعه‌کنندگان به مجتمع شد و در رکود و کاهش فروش واحدهای غذایی و تجاری‌،نقش بسزایی داشت که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده‌ از جمله تزریق واکسن و امکان بازگشایی سالن‌های سینما، رونق مجددی را به مجتمع برگرداند.

مجموعه کورش‌مال طی روزهای تعطیلی مراکز خرید از چه طریقی برای رفع دغدغه اصناف تلاش کرده است؟

با توجه به افزایش سالانه نرخ اجاره و تورم و افزایش شدید قیمت‌ها و همچنین حقوق و دستمزد، قطعا هزینه‌های مجتمع افزایش چشم‌گیری خواهد یافت که مدیریت مجموعه در راستای حمایت از اصناف، افزایش شارژ فصلی متناسب با نرخ تورم را اعمال نکرده است که این موضوع مجتمع را در نقطه سربه‌سر قرار داده و یکی از دغدغه‌های مهم پیش روی مدیریت مجموعه خواهد بود، اما با عنایت به تعامل خوب و درک متقابل بین بهره‌برداران و مدیریت، قطعا این دغدغه‌ها مرتفع خواهد شد.

یکی از اقداماتی که مجتمع در راستای همراهی با اصناف انجام داده، فراهم‌سازی امکانات لازم برای اصنافی است که امکان فروش آنلاین داشته‌اند که باعث تقویت فعالیت بیرون‌بر رستوران‌ها و واحدهای تجاری از این طریق شده است.

شما به‌عنوان یک مجموعه تجاری چندمنظوره و آسیب‌دیده از بحران، چه انتظاراتی از دولت دارید؟

«کورش مال» به‌عنوان یک مجتمع چندمنظوره و آسیب‌دیده از بحران، با توجه به مصرف بالای برق، آب و گاز درخواست مساعدت بیشتر در ارائه تخفیفات در این زمینه را دارد. همچنین انتظار همراهی در بخشودگی یا کاهش مالیات و عوارض، استمهال یا تخفیف بخشی از حق بیمه کارفرمایی با توجه به نیاز به حضور نیروهای خدماتی و حراستی به منظور حفاظت و نگهداری مجتمع در زمان تعطیلی، را دارد.

برنامه توسعه «کورش‌مال» برای سال ۱۴۰۰ چطور رقم خواهد خورد؟

اینجانب از دی ماه سال ۱۳۹۹ به‌عنوان مدیرعامل مجتمع کورش‌مال شروع به کار کردم و یک برنامه سه ماهه به‌عنوان برنامه کوتاه‌مدت تا پایان سال ارائه دادم که هدف از آن بازگرداندن رونق به کل مجموعه کورش‌مال بود که خوشبختانه با برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها و سایر اقدامات، پایان سال خوبی را برای واحدها رقم زد و منجر به رونق و فروش مناسب اکثر واحدها و بهره‌برداران شد.

برنامه پیش‌رو و در دست اقدام توسعه «کورش‌مال» برای سال ۱۴۰۰، تبدیل شدن این «مال» به یک مجتمع متمایز و ارزش‌آفرین است که سعی داریم با توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و تغییر در نگرش و رفتار آنها، ضمن بهینه‌سازی و سرعت بخشیدن به تمامی‌فعالیت‌ها، به مشتریان و ذی‌نفعان خود خدمات به‌موقع همراه با نوآوری و اجرای تعدادی طرح‌های ابتکاری ارائه کنیم.

در این راستا باشگاه مشتریان که پروژه مغفول‌مانده سال‌های پیش بوده، طی مذاکرات صورت‌گرفته با چندین شرکت به فاز اجرایی رسیده که امید است در اوایل فصل تابستان راه‌اندازی و با بهره‌گیری از آن اقدامات موثر جهت نگهداشت و افزایش نرخ بازگشت مشتریان، باعث سودآوری اصناف شود.

همچنین جهت تسهیل و ایجاد انگیزه برای مشتریان وفادار «کوروش‌مال»، در حال طرح‌ریزی ارائه خدمات رایگان برای خرید سبد کالا از مجتمع و گفتمان با شرکت‌های ارائه خدمات حمل‌و‌نقل به‌صورت پیک و اصناف داخل مجتمع برای همکاری در این طرح هستیم. طراحی و زیباسازی محیط داخلی و خارجی مجتمع و همین‌طور تولید محتوای حرفه‌ای برای شبکه‌های مجازی از جمله برنامه‌های آتی اینجانب برای ارتقای کیفی و کمی مجتمع است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات