رییس پارک علم و فناوری کردستان در مراسم اهدای جوایز تداکس دانش‌آموزی کردستان عنوان کرد: سرمایه گذاری بر روی ایده های نوآورانه نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری می باشد

رییس پارک علم و فناوری کردستان در مراسم اهدای جوایز تداکس دانش‌آموزی کردستان عنوان کرد: سرمایه گذاری بر روی ایده های نوآورانه نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری می باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در این مراسم دکتر سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان، با تشکر از برگزارکنندگان این رویداد، سرمایه‌گذاری بر ایده‌های نوآورانه و فناورانه دانش‌آموزان را از رسالت‌های پارک علم و فناوری عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی ایده­های نوآورانه نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری می باشد. به همین منظور، در بسیاری از مناطق کردستان مراکز نوآوری و شکوفایی و مراکز رشد اقماری را در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان خلاق و نوآور به منظور پرورش ایده­های نو و کاربردی افتتاح کرده‌ایم. وی در ادامه افزود: رسالت پارک علم و فناوری گردهم‌آوردن افراد توانمند و ایجاد هم‌افزایی و تلاش در زمینه توسعه است.

دکتر سعیدی با اشاره به اهمیت عامل نیروی انسانی در توسعه گفت: استان کردستان در این زمینه جایگاه مطلوبی در کشور دارد اما گاها به دلیل عدم شناخت؛  استعدادهایی که وجود دارد به درستی هدایت نمی‌شوند و امیدواریم که گسترش فعالیت‌های پارک علم و فناوری، در این زمینه نقش سازنده‌ای ایفا نماید.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به سیاست‌های دوری از اقتصاد نفتی در اقتصاد کشور و کمبود زیرساخت‌های صنعتی در استان کردستان، تصریح کرد: هدف ما این است که به سمت اقتصاد خلاق که مبتنی بر فرهنگ، گردشگری، هنر و علوم انسانی حرکت کنیم. کشورهای توسعه‌یافته با سرمایه‌گذاری بر فرهنگ و هنر، سیاست‌های اصلی خود را پیش می‌برند و ما نیز با تولید محتوای فرهنگی و هنری نه تنها می‌توانیم باعث ایجاد ثروت شویم بلکه می‌توانیم فرهنگ و هنر بومی ناب خود را در سطح ملی و بین‌المللی عرضه کنیم.

دکتر سعیدی در پایان سخنان خود از جوانان و نوجوانان خلاق و نوآور حاضر در این رویداد دعوت کرد تا با حضور و آشنایی بیشتر با پارک علم و فناوری از خلاقیت و نبوغ خود در راستای کمک به حل مشکلات جامعه استفاده نمایند چرا که حل معضلات جامعه جز با ورود آینده‌سازان ممکن نیست.

در پایان این مراسم جوایزی به رسم یادبود به برگزیدگان و دست‌اندرکاران این رویداد علمی اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات