رویکرد بزوس در بازاریابی و روابط عمومی

راه و روش جف بزوس برای راه‌اندازی موفق یک کسب‌و‌کار الگوی بسیاری از استارت‌آپ‌ها است. بزوس بارها در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرده در آمازون همواره با کارکنان مانند مالکان این مجموعه رفتار می‌کنند. یعنی جوان‌ترین فرد مجموعه می‌تواند در بحث با باتجربه‌ترین فرد با داشتن داده واقعی دست بالا را داشته باشد و تصمیم بهتری بگیرد، اما در مورد تصمیمات شهودی باید روی تجربه مدیرانی پخته حساب کرد.» وقتی راه‌حل‌ها و پیشنهادها برای حل یک چالش مطرح می‌شوند عاقلانه است که به کم‌تجربه‌ترین عضو تیم هم گوش دهید. جف بزوس معتقد است این روش عاقلانه‌ای برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نیست. بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها باید اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های‌شان مبتنی بر اهداف بلند‌مدت کسب‌و‌کارشان است. آمازون در این پروژه قصد داشت موفقیت تبلت کیندل فایر را در حوزه تلفن همراه هوشمند تکرار کند که باتوجه به رقابتی بودن قیمت نسبت به رقبایی مانند سامسونگ یا اپل، نتوانست به هدف خود دست یابد. بزوس در بخشی از نامه خود خطاب به سهامداران و کارکنان آمازون نوشت: «آمازون امروز برند ارتباط با مشتری، تکنولوژی، زیرساخت، قدرت اقتصادی نیروی لازم و مصمم بودن برای گسترش رهبری این بازار جوان را در اختیار دارد تا بتواند یک شرکت قدرتمند و ماندگار را بسازد.» بنیان‌گذاران کسب‌و‌کارها باید بدانند که شکست بزرگ یا کوچک، دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد. بزوس درباره این قانون می‌گوید: «سعی می‌کنیم تیم‌هایی ایجاد کنیم که دو پیتزا برای غذای این تیم کافی باشد. جف بزوس معتقد است کسب‌و‌کارهایی که رهبران آنها مانند روز اولی که کار خود را شروع کردند رفتار نمی‌کنند شکست خواهند خورد.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات