انقلاب کرونا در تکنولوژیهای آموزشی
این تغییر سریع، سرمایهگذاران را ترغیب کرد تا پولهایشان را برای رشد استارتآپهای فعال در حوزه تکنولوژیهای آموزشی صرف کنند. در همین راستا و به عنوان بخشی از برنامه برونمرزی و بینالمللی سیستم آموزشی اروپا، مجله آنلاین VentureBeat با سه استارتآپ فعال اروپایی در حوزه تکنولوژیهای آموزشی به صحبت نشسته و از آنها درباره مسیر رشد، سال همهگیری و اینکه این اتفاق چطور برنامههای آینده آنها برای رشد را تحت تاثیر قرار داده، پرسیده است. بنیانگذاران این استارتآپ معتقدند که این روند توسعه، بخشی از اهداف آنها برای تبدیل شدن GoStudent به بهترین مدرسه آنلاین جهان است. «آدریا باکوس» مدیر بخش عملیات جهانی Ironhack میگوید که این استارتآپ اسپانیایی ناچار شد تا بلافاصله از حالت آفلاین به آموزش آنلاین تغییر مسیر بدهد، اساتید و معلمان را به صورت روزانه آموزش بدهد تا بتوانند روز بعد به شکل آنلاین تدریس کنند. با آخرین دور سرمایهگذاری در این استارتآپ که ۲۰ میلیون دلار بوده است، حالا Ironhack به دنبال آن است که در راستای آمادگی برای دوره پساکرونا، گسترش فیزیکی را متوقف کرده و بیشتر روی ارائه بخشهای تجاری جدید مانند ارائه دورههای آموزشی ترکیبی و مجازی و همکاری با سازمانها، دانشگاهها و دولتها برای آموزش گروههای بیشتری از مردم، متمرکز شود. با این اوصاف است که حالا استارتآپهای فعال در حوزه تکنولوژیهای آموزشی فهرستی از ملزومات ورود به بازارهای جدید برای خودشان درست کردهاند. GoStudent هم به دنبال بازارهای تازه برای گسترش فعالیتهایش است و برای این کار دو عامل را در نظر گرفته؛ حجم بازار آموزش تکمیلی بعد از مدرسه و البته میزان جستوجوی کلیدواژههای مربوط به آموزش مجازی و آنلاین در آنها. اوسوالد همبنیانگذار و مدیرعامل GoStudent در این مورد میگوید: «در کشوری مانند فنلاند، میزان جستوجوی کلیدواژههای مربوط به آموزش مجازی در مقایسه با کشوری مانند ایتالیا، بیشتر بوده و در عوض میزان هزینههای صرف شده برای تفریحات عصرگاهی کمتر است. مدیرعامل GoStudent معتقد است که با وجود بازگشایی مدارس و دانشگاهها بعد از پایان همهگیری، اما همچنان تقاضای مردم برای تدریس خصوصی مجازی و آنلاین بالا خواهد بود؛ چون آنها تازه متوجه میشوند که چه فرصتهایی را در گذشته از دست داده بودند.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات