کشف منابع جدید درآمدی با نوآوری
بیشتر شرکتهای دانشبنیان ارزش واقعی داراییهای فکری خود را درک نمیکنند و در نتیجه نمیتوانند از پتانسیلهای بالقوه مالکیت فکری برای بهرهمندی از آنها در منافع آتی و سود شرکت خود استفاده کافی ببرند. با این حال، وقتیکه در یک کشور «داراییهای فکری» بهصورت قانونی حمایت شود و تقاضا نیز برای محصولات و یا خدمات حمایت شده وجود داشته باشد، مالکیت فکری میتواند یک دارایی تجاری ارزشمند برای شرکتها محسوب شود. بهطور سنتی داراییهای فیزیکی بخش عمدهای از ارزش یک شرکت محسوب شده و تا حد زیادی بهعنوان عامل رقابتی در بازار در نظر گرفته میشوند، ولی در سالهای اخیر، در دنیا وضعیت بهطور چشمگیری تغییر کرده است. بنابراین نوآوریها و خلاقیتها بهعنوان یک عامل کلیدی برای رقابت بیشتر در بازارهای رقابتی مطرح هستند و از اینرو، داراییهای ناملموس در حال تبدیل شدن به یک عامل محوری برای شرکتهای دانشبنیان هستند.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات