دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز (وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی)

دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز (وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی)

مرتبه استاد ممتازی والاترین جایگاه علمی، ممتازترین مقام اخلاقی و بالاترین رتبه دانشگاهی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور محسوب می شود. استاد ممتاز فردی عالم، اثرگذار، اخلاقمدار و ارزشمدار است که به واسطه تولید، مدیریت، انتقال وکاربست موثر دانش در رشته خود سرآمد بوده و علاوه بر ایده آفرینی در حوزه های مختلف، تاثیرات فرامکانی ارزشمند، گسترده و هدایت گرانه ای را در طول زمان، نه تنها در دانشگاه، بلکه در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی برجای گذاشته است.
لذا در راستای تکریم و ارج نهادن به  معلمان و محققان پیشگام و برجسته در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و اعضای هیات علمی با مرتبه استادی که دارای حسن شهرت اخلاقی و خدمات و اثرات برجسته و با کیفیت در سطوح ملی – منطقه ای- بین المللی، «دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز» وزارت متبوع تهیه گردید.

بدین ترتیب دانشگاه ها می توانند طبق شرایط ذکر شده در دستورالعمل مذکور توسط هیئت ممیزه/امناء خود استاد واجد شرایط را به مقام شامخ " استاد ممتازی" برگزینند و طی مراسم ویژه ای درجه استاد ممتازی به ایشان اعطا گردد.

دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز از اینجا قابل مشاهده است. لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

    پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات