هر آنچه باید در خصوص مدیریت پیج اینستاگرام بدانید


فهرست

مقدمه

چرا اینستاگرام برای رشد کسب و کار مهم است

مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟

چطور برای مدیریت پیج اینستاگرام استراتژی داشته باشیم

چگونه می توان بازاریابی اینستاگرام خود را به طور موثر مدیریت کرد؟

مهارت‌های موردنیاز برای مدیریت پیج اینستاگرام

تنوع محتوایی برای رسیدن به اهداف پیج

مهمترین ابزارهای مدیریت پیج اینستاگرام

نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام در کسب و کار

تعرفه‌های مدیریت پیج اینستاگرام

نتیجه گیری

مقدمه

شاید ۵ یا ۶ سال پیش، رشد و دیده شدن کسب و کارها با مخلوطی از خرید فالورهای فیک و پست‌های نسبتا ساده تحقق می‌یافت؛ اما امروز سطح توقع افراد از جذابیت و کیفیت محتوای پیج‌ها بالا رفته است. هر روز تعداد زیادی از کسب و کارها به دنیای اینستاگرام وارد می شوند. در هر حوزه‌ای هزاران متخصص در اینستاگرام حضور دارد. شما در هر حوزه‌ای باشید، هزاران رقیب دارید. چرا افراد باید شما را انتخاب کنند؟ چگونه به کسب و کاری که هرگز ندیده‌اند اعتماد کنند؟

از طرفی با شیوع کرونا و افزایش فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از مردم به خرید آنلاین روی آوردند؛ اما حضور دزدان اینستاگرامی یا تجربه‌های خرید بی‌کیفیت، مردم را به پیج‌های اینستاگرام بی‌اعتماد کرد. اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار دغدغه جلب اعتماد و افزایش فروش دارید بهتر است بدانید، موفقیت در بازار اینستاگرام هرگز تصادفی نخواهد بود. برای مدیریت اینستاگرام و شنیدن صدای کسب و کارتان به گوش مخاطب هدف نیازمند تخصص و مهارت هستید. ما هرآنچه برای مدیریت اینستاگرام نیاز دارید را در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم. لطفا تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چرا اینستاگرام برای رشد کسب و کار مهم است

اینستاگرام که یکی از سریع‌ترین شبکه‌های اجتماعی است، به یک برند امکان می‌دهد که محصولات و داستان‌های خود را به نمایش بگذارد تا جامعه‌ای از طرفداران و مشتریان را ایجاد کند. از همه مهم‌تر، موثرترین بسترِ ایجاد برند برای تمام مشاغل است. تاثیرگذاری یک عکس به‌ اندازه ۱۰۰۰ کلمه است و اینستاگرام بستری است که این عبارت را به واقعیت تبدیل می‌کند.از این رو، اثبات می‌شود که در جمع آوری توجه مخاطب بسیار موثر است.

در حقیقت، محتوای بصری راهی عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان است. بیش از ۴۰٪مردم با اطلاعات تصویری نسبت به اطلاعات متنی تعامل بهتری ایجاد می‌کنند. بنابراین اگر در اینستاگرام نیستید، بهترین شانس رسانه‌های اجتماعی را برای ارتقا چهره برند خود از دست می‌دهید. پس، فرصت ایجاد و اشتراک‌ گذاری نام تجاری خود را با جامعه بزرگ اینستاگرام از دست ندهید. در ادامه برخی از آمار و حقایقی که اهمیت اینستاگرام برای رشد کسب و کار را ثابت می‌کند، ببینید.

  • اینستاگرام گزارش داده است که ماهانه ۱ میلیارد کاربر فعال دارد.
  • روزانه ۵۰۰ میلیون نفر از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • تعاملات ویدئوهای اینستاگرام۲۱.۲ %بیشتر نسبت به تک عکس و ۶ . ۱۸%بیشتر نسبت به پست‌های ورق‌زدنی هستند.
  • ۳۳% کسب و کارهای B۲B ، ۷۱%مشاغل و ۹۸% برندهای مد از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • پست‌های اینستاگرام با چهره‌ها ۳۸٪لایک بیشتری دارند.
  • پست‌هایی که با موقعیت مکانی برچسب‌گذاری شده اند ۷۹٪تعامل بیشتری دارند.
  • ۷۳٪ازنوجوانان آمریکایی می‌گویند اینستاگرام بهترین راه برای رسیدن برندها به محصولات جدید یا تبلیغات است.
  • پست‌های حاوی UGC یا همان محتوای تولیدشده توسط کاربر دارای نرخ تبدیل۴.۵٪ بیشتر از پست های غیر UGC هستند.

مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟

تمام کسب و کارها برای اینکه بتوانند از طریق پیج اینستاگرام برندینگ خود را تقویت یا درآمدشان را افزایش دهند باید به‌طور اصولی مدیریت پیج اینستاگرام کسب و کار را یاد بگیرند در غیر اینصورت با برون سپاری این کار می‌توانند حس خوب موفقیت را تجربه کنند. فرد یا شرکتی که مدیریت اینستاگرام شما را به عهده می‌گیرد نیازمند تخصص، مهارت و تجربه کافی در زمینه‌های مختلف مدیریت پیج اینستاگرام است.

از اصلی‌ترین خدمات ارائه دهنده مدیریت اینستاگرام طراحی استراتژی تولید محتوای اینستاگرام است. اگر استراتژی درست و متناسب با کسب و کار شما طراحی شود، محتوای تاثیرگذار، افزایش ارگانیک فالور، افزایش تعامل با مخاطبان و مهم‌ترین هدف یعنی افزایش فروش رخ می‌دهد. همچنین می‌توان با تحلیل رفتار مخاطب، مشتریان و بازخوردهای مختلف به استراتژی بازاریابی اینستاگرام پرداخت.

چطور برای مدیریت پیج اینستاگرام استراتژی داشته باشیم

بعد از شناخت توانایی‌های اینستاگرام درمورد بازاریابی خاص خود بهتر است در مورد ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای آن صحبت کنیم. اینستاگرام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد؛ بنابراین، آنچه در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کار می‌کند، ممکن است در اینجا کارساز نباشد. شما بایدیک استراتژی بازاریابی متفاوت برای آن ایجاد کنید.

  • شناخت مخاطبان پیج

تمام محتواهایی که در اینستاگرام به نوعی با اهداف تجاری شما مرتبط هستند به دقت بررسی کنید. افرادی را که به این محتوا واکنش نشان داده و یا با آن درگیر شده اند یادداشت کنید. این افراد مخاطب شما هستند. اگر این روش برای شما مناسب نیست، روش دیگری وجود دارد. هشتگ‌های مختلف پرطرفدار را در اینستاگرام مشاهده و دنبال کنید. دسته‌های مختلفی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد،علایق، انگیزه‌ها و غیره را بر اساس نوع کاربرانی که می‌خواهید هدف قرار دهید پر کنید. پروفایل افرادی که هشتگ مربوط به نام تجاری شما را دنبال می‌کنند، بررسی کنید. همچنین می‌توانید دنبال‌کنندگان رقبای خود را مشاهده کنید.

  • بررسی رقبا

درواقع با تحلیل پیج رقبای خود عوامل موثر در موفقیت یا نقاط ضعف و مضر پیج خود را بدست آورید. از پیج رقیب بیاموزید. بررسی مواردی چون تصاویر، هشتگ‌ها (از جمله محبوب ترین‌ها)، پست‌هایی با بالاترین میزان اینگیجمنت، دفعات ارسال، کپشن، استوری‌ها، فیلم‌های آی جی تی وی به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را برای نوع محتوایی که باید در استراتژی خود بگنجانید را داشته باشید. برای تجزیه و تحلیل کامل حساب‌های اینستاگرام خود از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید.

در حالی که شروع به فکر کردن در مورد استفاده از تاکتیک‌های رقیب خود در اینستاگرام هستید، ایده‌های خود را نیز اضافه کنید به یاد داشته باشید، اینستاگرام بستری است که در آن منحصر به فرد بودن مورد تایید و قدردانی قرار می‌گیرد.

چگونه می توان بازاریابی اینستاگرام خود را به طور موثر مدیریت کرد؟

اگر روش شناسایی و ردیابی معیارها و شاخص کلیدی عملکرد یا KPI پیج خودتان را نمی‌دانید، در واقع شما با مفهوم بازاریابی اینستاگرام ( instagram marketing ) آشنا نیستید. برای آشنایی بیشتر توصیه می‌‌کنیم ابتدا مقاله چگونه بازاریابی اینستاگرام انجام دهیم؟ را بخوانید.

اکنون که یک استراتژی بازاریابی در دست اجرا دارید، وقت آن است که به طور موثر آن را مدیریت کنید. در دنیای امروز با فناوری‌های بالا، داشتن و استفاده از ابزاری برای مدیریت فرایندهای بازاریابی، منطقی است و با توجه به تعداد حساب‌های شبکه‌های اجتماعی که پیگیری خواهید کرد، استفاده از ابزارهای بازاریابی اینستاگرام می‌توانند به ساده سازی فرایندها برای شما و تیم شما کمک کنند.

SocialPilot یکی از این ابزارهای بازاریابی اینستاگرام است که برای کمک به شما در هر مرحله از فرآیند بازاریابی طراحی شده است:

  • پیشنهاد و نظرسنجی مطالب
  • تنظیم تقویم شبکه‌های اجتماعی
  • بارگزاری پست‌ها به صورت انبوه
  • نظارت بر چندین حساب
  • تحلیل عملکرد شبکه‌های اجتماعی شما

ازجمله مواردی است که این سایت می‌تواند در ساده‌سازی مدیریت پیج اینستاگرام به شما کمک کند. همچنین با استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام اطلاعات دقیق در مورد رفتار و اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود دریافت کنید. برای دستیابی و تاثیر بیشتر بر مخاطبان، براساس داده‌های تعامل و بعد از عملکرد، تصمیم‌گیری کنید.

مهارت‌های موردنیاز برای مدیریت پیج اینستاگرام

یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت پیج اینستاگرام، تخصص‌های ادمین پیج اینستاگرام است. از موارد مهم مهارت‌های یک ادمین متخصص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارتباط با مخاطبان(دایرکت و کامنت)

نحوه ارتباط با مخاطبان در دایرکت و هچنین کامنت‌های دنبال‌کنندگان تاثیر بسزایی در افزایش تعامل پیج و در نتیجه افزایش فروش دارد. در پیج‌های بزرگ مدیریت صحیح کامنت‌های انتقادی یا توهین‌آمیز بسیار مهم است. برای مثال پیج دیجی کالا را در نظر بگیرید، در کامنت‌های زیر هر پست تعداد زیادی کامنت انتقادی یا توهین آمیز وجود دارد که وجودشان در تخریب اعتمادسازی خریداران تاثیرفراوانی دارد. با این کامنت‌ها چه باید کرد؟ بلاک کردنشان کاری خارج از اخلاق حرفه‌ای است پس برای مدیریت صحیح این نوع کامنت‌ها بهتر است در چهارچوب اخلاق یک ادمین حرفه‌ای فرد موردنظر را به رفع مشکلش راهنمایی کنید و هیچ کامنتی را بی‌پاسخ رها نکنید.

  • کپشن نویسی حرفه‌ای

کپشن نویسی حرفه‌ای برای جذب و تحریک دنبال‌کنندگان به تعامل بیشتر از مهمترین فاکتورهای تخصص‌های یک ادمین خلاق است. ادمین با بیان جملات چالش برانگیز و با هدفِ دعوت به اقدام از دنبال‌کنندگان می‌تواند تاثیرگذاری و در نهایت میزان اینگیجمنت یک پست را چندین برابر کند.

  • خلاقیت

خلاقیت رمز موفقیت یک صفحه اینستاگرام است. برای موفقیت در مدیریت اینستاگرام باید پست و استوری‌های خلاقانه منتشر کنید. هر شخصی در اینستاگرام صدها یا هزاران صفحه را دنبال می‌کند و روزانه با تعداد زیادی پست و استوری جدید مواجه می‌شود، قطعا دیدن هزاران استوری یا پست خارج از حوصله افراد است پس فقط استوری و پست‌هایی مورد توجه قرار می‌گیرند که با قلاب خلاقیت افراد را جذب می‌کنند.

  • تحلیل داده ها: اینسایت پیج و بررسی میزان تعامل

پروفایل بیزینسی اینستاگرام تفاوت چندانی با پروفایل بیزینسی فیسبوک ندارد. با استفاده از بخش اینسایت می‌توانید آماری مانند نمایش‌ها، داده‌های مربوط به تعامل و موارد دیگر را مشاهده کنید.حتی می‌توانید اطلاعات دموگرافیکیدنبال‌کنندگان خود، از جمله اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و بیشترین ساعات فعالیت آنها را دریافت کنید.

اینسایت فقط به ارائه همین موارد اختصاص داده نمی‌شود. شما می‌توانید اطلاعات ویژه‌ای در مورد پست‌های هفته دریافت کنید که به شما نشان دهد برای آن دوره چه تعداد بازدیدهایی کسب کرده‌ایدو یا پست‌های برتر شما کدامند.این ابزارها رایگانهستند و شما می‌توانید از آنها برای درک دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوایخود استفاده کنید.هرچه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تعامل کاربران با پست‌هایخود داشته باشید، می‌توانید محتوای خود را برای افزایش تعامل بیشتر تنظیم کنید.

  • بروز بودن:

بروز بودن یکی دیگر از بهترین پارامترهایی است که مدیریت اکانت اینستاگرام باید در محتوای پیج لحاظ کند. استفاده و شاید بهتر باشد بگوییم موج‌سواری با عجایت یا ترندهای روز می‌تواند شما را نسبت به دیگر کسب و کارها متمایز کند. برای مثال در سال ۲۰۲۰ یک مونولیت فلزی به‌طور اسرارآمیزی در نقاط مختلف جهان از جمله ایالاتیوتا در آمریکا مشاهده شد که خوراک تبلیغاتی عالی برای برندهای خلاق و رتبه اول دنیا به‌‌حساب آمد. جیپ، مک دونالد و خطوط هوایی «جنوب غربی» از جمله برندهایی بودند که به سرعت و به خلاقانه‌ترین شکل از این موضوع برای تبلیغات خود استفاده کردند.

تنوع محتوایی برای رسیدن به اهداف پیج

بعد از تعیین هدف برای صفحه اینستاگرام برای رسیدن به آن روی راه حلی که ارائه می‌دهید تمرکز کنید، نه روی کالاهایی که می‌فروشید. در اینستاگرام، ضروری است که به مشتریان خود ارزش افزوده و نگاه زیبا هدیه کنید. هرگز این واقعیت را نادیده نگیرید که مهمترین دارایی و سقوط شما در این شبکه‌ی رسانه‌های اجتماعی محتوایمتنوع و جذاب است.

اگر تجارت شما ارائه دهنده خدمات است، بر نمایش فرآیند ارائه خدمات تمرکز کنید. فرهنگ شرکت خود را نشان دهید، ماموریت خود را با جهان به اشتراک بگذاریدیا به سادگی برخی از نکات و راهکارها را به اشتراک بگذارید.قالب‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای انجام این کار در اینستاگرام از آنها بهره ببرید.

  • مسابقات

برگزاری مسابقات و دادن هدایای ویژه که باعث خوشحالی دنبال‌کنندگان‌تان می‌شود یکی از راه‌‌های سریع افزایش فالور و افزایش وفاداری مشتریان قدیمی شما است. برای برگزاری یک مسابقه و اطمینان از تاثیرگذاری آن باید قبل از اجرای مسابقه نقش راه آن را ترسیم کنید. تمامی قوانین اینستاگرام را در نظر بگیرید و برای دریافت بهترین نتیجه از آن‌ها استفاده کنید.

  • کمپین

کمپین در واقع تلاش و حرکت دسته‌جمعی برای رسیدن به یک هدف و رفع یک نیاز است. کمپین‌ها با توجه به اهداف خاص خود در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. پرکاربردترین و رایج‌ترین کمپین‌های اینستاگرامی را در ادامه ببینید.

  1. کمپین آگاهی از برند ( Brand Awareness )
  2. کمپین ارزشی و مسئولیت اجتماعی
  3. کمپین‌های فروش و تبلیغات
  4. کمپین‌های رقابتی
  5. کمپین عرضه‌یمحصولات
  6. کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر ( UGC )

  • داستانسرایی

همه‌ی آدم‌ها عاشق داستان‌ها هستند. شنیدن قصه‌ی پرفراز و نشیب موفقیت‌ها، شکست‌ها و تجربه‌ها همیشه جذاب بوده است. یکی دیگر از راه‌های ایجاد محتوای متنوع برای مدیریت صفحه اینستاگرام یک برند یا کسب و کار همراه کردن دنبال‌کننده‌ها با داستان‌هایی است که دوست دارند بشنوند یا بدانند. برای استفاده صحیح از تکنیک داستانسرایی در تولید محتوا باید مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید تا با بیان یکی از مشکلات مخاطبان، همراه شدن با آن‌ها در مسیر رسیدن به راهکار مشکل و در نهایت، بیان راه‌حل به عنوان یک متخصص دلسوز و راهنما شناخته شوید.

  • چالش

چالش اینستاگرام در واقع پرسشی است که از کاربران پرسیده می‌شود و هر مخاطبی که به آن پاسخ دهد، خودش هم باید آن ‌را اجرا کند. چالش‌ها به انواع پرسشی، عملی و معمایی تقسیم‌بندی می‌شوند. چالش‌ها در بین کاربران تمام شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام بسیار محبوب هستند. در برگزاری یک چالش هم شخص برگزارکننده آن و هم افراد شرکت کننده در آن سود می‌برند. فرد برگزارکننده  چالش با افزایش چشمگیر فالور مواجه می‌شود و افراد شرکت کننده در آن نیز با استوری شدن در پیج برگزارکننده و یا قرارگرفتن در لیست هشتگ‌های مخصوص چالش موردنظر باعث بیشتر دیده‌شدن‌شان می‌شوند.

از پرطرفدارترین و معروف‌ترین چالش‌های سال ۲۰۲۰ در ایران می‌توان به چالش شغل صدف بیوتی، بلاگر معروف حوزه زیبایی و چالش آنباکسینگ در ۱۰۰ ثانیه دیجی کالا، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران اشاره کرد.

مهم‌ترین ابزارهای مدیریت پیج اینستاگرام

برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام باید محتوای جذاب و منحصر بفرد خود را تولید کنید. بنابراین استفاده از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و ویدئو برای دادن جلوه‌های ویژه به محتوا ضروری است. استفاده از برنامه‌هایی مثل فتوشاپ، افترافکت و پریمیر برای همه امکان‌پذیر نیست پس برای سهولت در مدیریت اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی حرفه‌ای زیر توصیه می‌شود.

Snapseed

مناسب سیستم عامل iOS و Android

هدف: ادیت عکس

اپلیکیشن Snapseed یک برنامه ویرایش عکس فوقالعاده کامل است که می‌توانید آن را به صورت رایگان از فروشگاه‌هایپلی استوریااپ استور بارگیری کنید. این برنامه فقط ۲۲ مگابایت فضای ذخیره سازی دارد و به بیش از ۴۰ زبان ارائه می‌شود.این برنامه بدون تحریف رنگ و وضوح، عکس‌های شما را ذخیره می‌کند. دارای ویژگی‌هایی مانند کنتراست، برش و چرخش است.

شما می‌توانید تصاویر را حاشیه نویسی کنید و عکس‌های بدون حاشیه اضافه کنید. برای روتوش عکس‌های قدیمی می‌توانید از ویژگی‌های Brush ، Lens و White Balance آن استفاده کنید.وبلاگ نویسان مد ویژگی Glamour Glow آن را دوست دارند. قابلیت Face Enhance از نقص صورت می‌کاهد. می‌توانید جلوه‌های مورد علاقه خود را ذخیره کرده و بلافاصله روی تصاویر جدید اعمال کنید.

vsco

مناسب سیستم عامل iOS و Android

هدف: ادیت ویدئو و عکس

شما برای ایجاد تصاویر خیره کننده که دنبال‌کننده‌های شما آن‌ها را دوست دارند، به ابزارهای درجه حرفه‌ای نیاز دارید. VSCO یک برنامه معتبر ویرایش عکس و فیلم برای اینستاگرام با یک نسخه کاملا رایگاناست .

نسخه رایگان VSCO همراه با بیش از ۱۰ تنظیم از پیش تعیین شده اصلی و ابزار ویرایش استاندارد برایمتعادل‌سازی کنتراست، grain و saturation است که باعث می‌شود کیفیت تصاویر گرفته‌شده شما راافزایش دهد. شما می‌توانید علاوه بر ویرایش عکس، فایل‌های گیف ( GIF ) را با استفاده از ابزار زیرمجموعه VSCO با‌ عنوان DSCO ساخته و منتشر کنید. همچنین می‌توانید با محتواسازان دیگر ارتباط برقرار کرده و از ورودی ارزشمند آن‌ها بیاموزید .

اگر به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند HSL و حاشیه‌ها و ویرایش فیلم نیاز دارید، می‌توانید عضویت VSCO را انتخاب کنید که هزینه آن سالانه ۱۹.۹۹ دلار است. با این قیمت، شما بیش از  ۲۰۰ ایستگاه از پیش تعیین شده و ایستگاه از پیش تنظیم شبیه سازی فیلم دارید تا جلوه قدیمی را دوباره بسازید.

InShot

مناسب سیستم عامل iOS و Android

هدف: ادیت ویدئو

InShot به دلیل ویژگی‌هایقابل توجه و رابط کاربر پسند خود، نسبت به سایر ویرایشگرهای ویدیوی رایگان برتری دارد. جلوه ویدئویی GLITCH آن نامزد دریافت جوایز #googleplaybestof در سال ۲۰۱۹ شد .

اینشات به شما امکان کوتاه کردن ویدئوها،برش، ادغام و تنظیم سرعت پخش ویدئوها را می‌دهد. شما می‌توانید صدای اضافی را به vlogs خود اضافه کنیدیا کلیپ‌های رایگان را از کتابخانه آنها انتخاب کنید. شما یک مجموعه غنی از برچسب‌های متحرک دارید که می‌توانند به فیلم ها اضافه شوند. برایمفهوم بیشتر محتوای ویدئویی خود می‌توانید متن‌ها و دیالوگ‌ها را زیرنویس و همگام‌سازی کنید.

FilmoraGo

مناسب سیستم عامل iOS و Android و macOS و windows

هدف: ادیت ویدئو

بعد از اینشات FilmaraGo بهترین اپلیکیشن ویرایش فیلم است که بسیار قدرتمند و حرفه‌ای عمل می‌کند. باتوجه به کارکرد آسان این اپلیکیشن باز هم مرکز پشتیبانی آن دارای آموزش‌های گام به گام جامع به چندین زبان است. با استفاده از این برنامه می‌توانید برای صفحه اینستاگرام خود ویدئوهای جذاب بسازید.

امکان افزایش یا کاهش سرعت اجرای ویدئو، ادغام فیلم و عکس، تغییرات در هر فریم و پخش معکوس فیلم از جمله امکانات جذاب این اپلیکیشن هستند. همپنین این گزینه را برای شما فراهم می‌کند تا نسبت صفحه را به ۱: ۱ (پست اینستاگرام) یا ۱۶: ۹( استوری) تنظیم کنید. بدون صرف یک پنی، می‌توانید چندین انتقال، همپوشانی، موسیقی و عناصر را بارگیری کنید.

Spark Post

مناسب سیستم عامل iOS و Android

هدف: طراحی گرافیکی پست اینستاگرام

Adobe’s Spark Post یک برنامه با ویژگی‌های منحصربفرد است که می‌توانید از آن برای ایجاد طرح‌های دیوانه وار و تصاویر متحرک استفاده کنید. این برنامه پر از فیلترهای طراحی شگفت انگیز و سبک‌های تایپوگرافی است. تغییر رنگ و تغییر اندازه خودکار بلافاصله باعث تغییر شکل تصاویر شمامی‌شود.

عکس‌های خود را با جلوه‌های برش، outline, shadow effects ارائه دهید تا جذاب‌تر شوند. اگر ایده‌های شما برای طراحی پست تمام شده، تعداد بی شماری از الگوهای طراحی حرفه‌ای را طراحی کنید. شما همچنین می‌توانید به عکس‌های استوک رایگان، فونت‌های متنوع و شیپ‌هادسترسی پیدا کنید.

در صورت خرید اشتراک Adobe’s Creative Cloud ، می‌توانید طرح‌های خود را مارک بزنید. تمام کارهای هنری شما به صورت خودکار بر روی ابر پشتیبان تهیه می شوند تا بتوانید در همه دستگاه ها ویرایش کنید. بسته استارتر آنها رایگان است و ویژگی‌های محدودی را ارائه می‌دهد. آنها همچنینیک برنامه پولی دارند که هزینه آن ماهانه ۱۹.۹۹ دلار است.

Command for Instagram

مناسب سیستم عامل Android

هدف: آنالیز، تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام

برای مدیریت پیج اینستاگرام، انتشار پست و استوری‌های جذاب کافی نیست. برای زنده‌ماندن و رشد در زمینه رقابت بین اینفلوئنسری اینستاگرام شما نیاز دارید مراقب کارهای خود و رقبا باشید. Command for Instagram در صفحه ردیاب شما گزارش‌هایآگاهی دهنده‌ای درباره سایراینفلوئنسرها ارائه می‌دهد.

این آمار ساعتی، در مورد آخرین ارسال‌های شما ارائه می‌شود. همچنین شبکه را برایدیگر اینفلوئنسرهای همفکری که می‌توانید با آنها همکاری کنید، اسکن می‌کند. می‌توانید گزارش‌های مربوط به سلامت حساب و پیشنهادهای هوشمندانه برایرشد صفحه اینستاگرام خود را دریافت کنید.

Panoramiq Insights

مناسب سیستم عامل iOS و Android

هدف: آنالیز، تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام

Panoramiq Insights ابزاری برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام از Hootsuite است. دو نسخه رایگان و پولی دارد که در ارائه خدمات متفاوت هستند. این ابزار فقط برای حساب‌های بیزینسی کار می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید تمام فعالیت‌های صفحه‌ی اینستاگرام خود را مدیریت کنید. این برنامه تمام پست‌های شما را اسکن کرده و با توجه به میزان تعامل کاربران بهترین‌ها را شناسایی می‌کند. شما می‌توانید الگوریتم‌هایی که منجر به افزایش نرخ کلیک شما شده است را بدست بیاورید و از آن برای استراتژی خود استفاده کنید.

این ابزار حتی استوری‌هایاینستاگرام شما را آنالیز می‌کند و گزارش های مفصلی می‌دهد که می‌توانید به فرمت‌های CSV یا PDF دانلود کنید. نسخه تجاری آن ۸ دلار در ماه هزینه دارد، که برای چنین پلتفرم قویقیمت مناسبی است.

Repost for Instagram

مناسب سیستم عامل Android

هدف: انتشار مجدد یک پست محبوب اینستاگرام برای پیج خود

اگر بخواهید یک پست محبوب اینستاگرامی را با تمام جزئیات برای خود منتشر کنید برنامه RepostInstagram برای شما بهترین انتخاب است. با استفاده از اپلیکیشن repost تنها در سه حرکت پست به همراه متن کپشن را از پیج اینستاگرام افراد دیگر برای انتشار در پیج خود آماده کنید.

برای ارسال مجدد فقط کافی است بر روی سه نقطه کلیک کنید و سپس گزینه Copy link را انتخاب کنید. یک URL برای ارسال مجدد دریافت خواهید کرد. اگر وارد برنامه repost شوید مشاهده می‌کنید پست به‌طور خودکار وارد برنامه شده و می‌توانید همان لحظه پست را منتشر کنید یا با برنامه‌ها و شبکه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

تمام برنامه‌هایی که در بالا معرفی کریدم به شما کمک می‌کنند با استفاده از تلفن همراه خود در هر زمان و مکانی حساب اینستاگرام خود را به راحتی مدیریت کنید و در صدر جدول بهترین‌ها باشید.

نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام در کسب و کار

  • حفظ امنیت پیج

همانطور کهمدیر هر کسب و کاری برای امنیت مغازه یا شرکت تجاری خود فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد پس برای شعبه آنلاین هم نیازمند اجرای یکسری دستورالعمل‌ها است. تمامی سوابق کاری شما در اینستاگرام از فالورها گرفته تا کامنت و لایک پست‌های حساب اینستاگرام کسب وکارتان، دارایی و ارزش تجارت شما در دنیای آنلاین محسوب می‌شوند پس حفظ امنیت پیج اینستاگرامِ بیزینس شما برای جلوگیری از هک شدن ارزش بسیار بالایی دارد.

  • بیوگرافی حرفه‌ای

بیوگرافی اولین فرصت طلایی برای معرفی خود و کسب و کارتان به مخاطبان جدید پیج است تا با جلب اعتمادشان آن‌ها را به دنبال‌ یا خرید کردن از تجارت آنلاین‌تان ترغیب کنید. فقط در ۱۶۰ کاراکتر باید افراد را مجاب کنید که بهترین گزینه در حوزه کاری خود هستید. برای انجام این‌کار باید به ۳ سوال زیر پاسخ دهید.

  1. من چه کسی هستم؟ اسم و فامیل یا آن اسمی که قصد دارید مخاطبان‌تان با آن شما را بشناسند را ذکر کنید.
  2. چه کاری انجام می‌دهم؟ در پاسخ به این سوال بهتر است تخصص یا مهارت خود را بگویید. با استفاده از این ترفند، در جستجوها نیز پیج شما جزو نتایج نشان داده می‌شود. برای مثال:

Ali |ادمین‌_پیج

  1. چه کمکی می‌توانم به مخاطب‌هایم ‌کنم؟ با دنبال کردن شما مخاطب چه ارزشی به دست می‌آورد. این مهمترین سوالی است که باید به آن پاسخ دهید. مثلا برای فردی که تخصص دکوراسیون داخلی دارد بهترین جمله به این ‌صورت می‌تواند باشد. مهم نیست چقدر بودجه داری یا خونه‌ت چند متره، من بهت یاد میدم خودت حرفه‌ای خونه‌ت رو بچینی یا دکور کنی.

نکته مهم: نحوه ارتباط‌گیری با مخاطبان در اینستاگرام بسیار مهم است. برای دوری از رفتار ربات‌گونه و ایجاد حس در متن بیوگرافی خود سعی کنید حتما از ایموجی مناسب با جملات و تخصص‌تان استفاده کنید.

  • تقویم محتوا

یکی از اولین و اصلی‌ترین عوامل موفقیت مدیریت اینستاگرام طراحی درست تقویم محتوا برای رسیدن به اهداف پیج است. یک تقویم محتوایی کامل دارای زمان، فرمت، موضوع، کپشن و حتی هشتگ‌های اختصاصی برای هر پست است. تقویم محتوا را با استفاده از برنامه‌هایی مانند: اکسل( excel )، ورد ( word )، گوگل شیتز ( google sheets )، کواِسکجول ( coschedule ) می‌توانید طراحی کنید.

  • تولید محتوا

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی هر پست یا استوری که منجر به تعامل با فالورهای پیج شود. فوت کوزه‌گری تولید محتوای اثربخش، تمرکز،تداوم و بازبینی محتواهای تولید شده برای پیج است. برای انتخاب بهترین ایده‌های محتوایی که شما را به اهداف‌تان برسانند نیازمند طراحی گرافیکی و استراتژی مناسب خود هستید که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • طراحی گرافیکی پست و قالب پیج

ظاهر پیج شما که شامل طراحی گرافیکی پست و قالب(لی اوت) پیج شما می‌شود در واقع همان ویترین کسب و کار شما است. زیبایی و جذابیت آنچه در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهید قبل از محتوای پست شما دیده می‌شود. با توجه به نوع کسب و کار خود رنگ و گرافیک قالب پیج‌تان را انتخاب کنید تا در شلوغی اینستاگرام دیده شوید و در ذهن افراد باقی بمانید.

  • استراتژی جذب فالور

اولین دیدگاه اصولی برای جذب فالور فراموش کردن خرید فالور فیک است. با خرید فالور شاید صرفا عدد فالورها به‌طور چشمگیری افزایش یابد اما با کاهش اینگیجمنت پیج باعث تخریب کسب و کار خود شده‌اید. بهتر است مواردی چون تولید محتوای جذاب و تخصصی، انتشار عکس و ویدئوهای درگیرکننده، اصول استفاده از هشتگ‌ها، کپشن نویسی حرفه‌ای که منجر به بالا بردن تعامل پیج و بیشتر دیده شدن و افزایش فالور است را بر روی پیج لحاظ کنید.

  • پاسخگویی سریع به کامنت‌ها و دایرکت‌ها

یکی از وظایف ضروری و مهم مدیریت اینستاگرام پاسخگویی سریع به کامنت‌ها و دایرکت‌ها است. فروش از طریق اینستاگرام و فروش آنلاین به این معنی است که در هر ساعت از شبانه روز و تمام روزهای تعطیل و غیرتعطیل پاسخگوی نیاز مشتریان باشید. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از افراد اگر دیر به کامنت یا دایرکت آن‌ها پاسخ داده شود از خرید منصرف شده و در مواردی پیج مورد نظر را آنفالو می‌کنند.

  • کنترل رفتار مخاطبان پرخاشگر و توهین کننده(مقابله با مزاحم های اینستاگرامی)

برخی از کامنت‌های پرخاشگرانه می‌توانند ناشی از عدم رضایت مشتری از ارائه خدمات یا خرید محصول باشند که با بیان نارضایتی در کامنت سعی در ابراز ناراحتی خود می‌کنند اما بعضی از کامنت‌های توهین‌آمیز از طرف رقبای بی‌اخلاق یا دشمنان حسود کسب وکار شما هستند. تفکیک این دو نوع از کامنت‌ها وظیفه‌ی ادمین پیج است تا با پاسخگویی درست و حرفه‌ای موجب کسب رضایت مشتری ناراضی و کنترل افراد سودجو و مهمتر از آن جلب اعتماد کاربران جدید شود.

  • تبدیل مشتریان ناراضی به مشتریان راضی

در هر کسب و کاری در کنار مشتریان راضی تعدادی مشتری ناراضی وجود دارد. اینستاگرام با ایجاد فرصت ارتباط مستقیم بین فروشنده و مشتری این امکان را به صاحب کسب و کار می‌دهد تا برای جلب اعتماد و رفع نارضایتی مشتریان خود تلاش کند. مدیریت پیج اینستاگرام باید انتقادها و خشم مشتری ناراضی را با گوش جان بشنود و در کمال آرامش برای رفع مشکل تلاش کند تا تاثیر تبدیل مشتری ناراضی به مشتری راضی را بر محبوبیت تجارت بیفزاید.

  • کپشن نویسی حرفه‌ای

بعد از عکس یا ویدئو منتشر شده، کپشن فرصت بعدی ایجاد قلاب برای بدست آوردن سرنخ‌های جدید است. کپشن نویسی حرفه‌ای علاوه بر افزایش تعامل تاثیر مستقیمی بر روی فروش دارد.

  • هشتگ‌گذاری حرفه‌ای

در بروزرسانی‌های اخیر اینستاگرام دریافت ورودی فراوان از هشتگ‌ها بسیار سخت شده است. هشتگ گذاری حرفه‌ای و جذب فالورهای جدید از طریق هشتگ از جمله وظایف مدیریت پیج اینستاگرام است.

  • بالا بردن نرخ تعامل

در موارد بسیاری دیده شده افراد پست و استوری‌‌هایی با گرافیک و جذابیت بالایی منتشر می‌کنند، فالورهای زیادی دارند اما میزان تعامل پیج رضایت‌بخش نیست.  در چنین مواردی وظیفه مدیریت صفحه اینستاگرام ارتباط موثر و راهبردی با فالورها به منظور افزایش نرخ تعامل پیج است.

  • افزایش فروش

برای افزایش فروش اینترنتی از طریق صفحه اینستاگرام باید به دنبال‌کننده‌ها نشان دهید در این حوزه متخصص هستید و نسبت به رقبای خود صلاحیت بیشتری دارید. نشان دهید مورد اعتماد هستید. با پاسخگویی خوب و درست مسیر خرید را برای مشتریان آسان کنید. به‌طور هدفمند تبلیغ کنید. با افزایش مشتریان راضی اعتبار خود را افزایش دهید.

  • پیشرفت بر اساس تجزیه و تحلیل موفقیت‌ها قبلی

مولفه‌ی اصلی تداوم در موفقیت، تجزیه و تحلیل عوامل موثر در موفقیت‌های قبلی است. بررسی سوابق کاری و نتایج آن‌ها آنقدر مهم است که می‌توان با تحلیل دقیق دلایل شکست، زمینه موفقیت‌های بعدی را هموار کرد.

تعرفه‌های مدیریت پیج اینستاگرام

هزینه تعرفه‌های مدیریت اینستاگرام در هر شرکت با توجه به میزان تخصص و مهارت‌های ارائه خدمات گفته شده به مشتری متفاوت است. به‌ علاوه در ابتدا بهتر است بدانید دقیقا چه هدفی برای برون‌سپاری مدیریت پیج اینستاگرام خود دارید؟ آیا فقط برای تولید محتوای عکس و ویدئویی پیج خود نیازمند یک نیروی متخصص هستید؟ یا برای افزایش درآمد و اهداف خاص نیازمند مدیریت پیج اینستاگرام هستید؟ خدماتی مانند تبلیغات ، افزایش فالوور، طراحی پست و محتوای تخصصی، چیدن استراتژی، مشاوره، طراحی قالب اختصاصی، ساخت ویدیو، هشتگ گذاری حرفه‌ای، آنالیز رقبا، تنظیم تقویم محتوایی، زمانبندی انتشار پست، گزارش ماهانه، تغییرات بایو، پاسخگویی سریع کامنت‌ها و دایرکت، بالابردن نرخ تعامل، اجرای کمپین‌های حرفه‌ای بخشی از خدمات مدیریت حساب کاربری اینستاگرام هستند. برای مشاوره و تعیین دقیق تعرفه‌های مدیریت پیج اینستاگرام از مشاوره رایگان همکاران ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ راز بهره‌مند شوید.

نتیجه گیری

نیازی به گفتن نیست که مدیریت اینستاگرام برای تجارت مهم است. برون‌سپاری مدیریت حساب اینستاگرام، مدیریت بدون استرس در حساب شما را فراهم می‌کند. ما می‌توانیم جامعه‌ای با همه دنبال‌کننده‌ها، خدمات و محصولات شما ایجاد کنیم، فالوورهای اینستاگرام را رشد دهیم، آنها را به مصرف کنندگان قابل اعتماد تبدیل کنیم و به صورت ارگانیک تجارت شما را توسعه دهیم.

ما به برند شما در ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه کمک می‌کنیم. همچنین لازم به ذکر است خدمات مدیریت حساب اینستاگرام صرفا برای رشد موثر حضور دیجیتالی برند شما طراحی شده‌اند.

هیجان زده خواهید شد!

مطالب مرتبط:

تدوین جامع استراتژی اینستاگرام و هر آنچه باید در این خصوص بدانید چگونه بازاریابی اینستاگرام انجام دهیم؟ ۱۶ نکته اصلی برای افزایش فروش در اینستاگرام راهنمای تبلیغات گسترده در اینستاگرام

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات