رویداد استارتاپی حامی، نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و کمک به خودکفایی بانوان دارد


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت حیدریه گفت: یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد، کمک به اشتغال و خودکفایی بانوان است که ضمن برگزاری رویدادهای استارتاپی، در ایجاد اشتغال و کمک به خودکفایی افراد تحت حمایت نقش به‌سزایی دارد.

سید سعید عبدالله زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان اظهار کرد: "رویداد حامی"، سومین رویداد استارتاپی است که با حمایت حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت حیدریه و همکاری مرکز رشد شهرستان برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد برگزار شده است.

وی افزود: این رویداد برای ۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار که در ۱۱ تیم گروه‌بندی شده بودند به‌ صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت حیدریه در خصوص اهداف این رویداد، بیان کرد: هدف ما آموزش مفاهیم و مهارت‌های کسب و کار، توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و کمک به انتخاب مسیر شغلی، راه‌اندازی کسب و کار و پایداری بیشتر مشاغل است.

عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه عمده‌ترین مخاطبین کمیته امداد، بانوان هستند، گفت: یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد کمک به اشتغال و خودکفایی بانوان است که ضمن برگزاری این رویدادهای توانمندساز، در ایجاد اشتغال و کمک به خودکفایی افراد تحت حمایت نقش به‌سزایی دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برنامه‌های کمیته امداد جذب، آموزش و توانمندسازی مخاطبین خود از طریق برگزاری این مدل از رویدادها است.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری و اتمام دوره‌های آموزشی مورد نیاز به طرح‌ها و ایده‌های برتر جهت اشتغال‌زایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعلق می‌گیرد. همچنین این طرح‌ها به مدت ۵ سال تحت نظارت حوزه اشتغال کمیته امداد خواهند بود.

عبدالله‌زاده خاطر‌نشان کرد: رویداد استارتاپی حامی افراد تحت حمایت کمیته امداد است و علاوه بر دارا بودن مهارت‌های اولیه، انگیزه و دغدغه بالایی برای راه‌اندازی کسب و کار در افراد ایجاد می‌کنند. برگزاری این چنین رویدادهای آموزش محوری می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها باشد.

وی گفت: از ابتدای ورود کمیته امداد به عرصه نوآوری و برگزاری رویدادهای استارتاپی پارک علم و فناوری خراسان از طریق مراکز رشد شهرستان‌ها در کنار کمیته امداد بود و در تامین مربیان و تیم منتورینگ به لحاظ مشاوره‌ای همکاری قابل توجهی با ما داشتند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات