راهکارهای توسعه صنعت قهوه

بر این اساس در ایران تعداد افرادی که قهوه مصرف می‌کنند، به طور روزافزون در حال افزایش است. بر اساس آمار ارائه شده از سوی اتحادیه کافی‌شاپ‌ها و آبمیوه‌فروشان تهرانی‌ها به طور معمول روزانه بین ۲ تا ۳ تن قهوه مصرف می‌کنند و این آمار فعلا در حال افزایش است. تعداد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید قهوه در کشور به طور روزافزون افزایش یافته و امروز در کنار برندهای خارجی، برندهای متعدد ایرانی هم وجود دارند که دست خریداران را برای خرید باز گذاشته‌اند و این نشانه واضحی از آن است که صنعت قهوه در ایران بازار رو به رشد و آینده پررونقی دارد. با تمام این اوصاف، امروز پا گرفتن شرکت‌های فرآوری قهوه در ایران، فرصت ویژه‌ای را برای ایرانی سازی این صنعت فراهم کرده و این همان موضوعی است که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به آن اذعان دارند و بر ضرورت حمایت از این صنعت نوپا در کشور تاکید می‌کنند. در ایران هم مانند دیگر کشورها بازار و صنعت قهوه تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. از منظر اقتصادی، روشن است که با شیوع این ویروس و تعطیلی قهری کافه‌ها و رستوران‌ها و همچنین از رونق افتادن صنعت گردشگری، مصرف قهوه به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است. اگرچه مسیر طولانی در پیش است تا ایران بتواند از منظر میزان تولید و مصرف قهوه همپای کشورهای پیشرو حرکت کند، اما با توجه به اینکه شیب رشد مصرف در سال‌های اخیر بالا بوده است، این موضوع انگیزه توسعه در فعالیت‌های این صنعت را تقویت کرده است. در این صورت به عقیده فعالان این صنعت اگر فرآوری قهوه در ایران رونق گیرد، سودآوری آن به حدی زیاد است که ظرف کمتر از ۱۰ سال می‌تواند به یکی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی کشور تبدیل شود.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات