بانی‌کار، یک ایده استارتاپی با حجم بازار نیمی از شاغلین کشور

بانی‌کار، یک ایده استارتاپی با حجم بازار نیمی از شاغلین کشور

براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، نزدیک به نیمی از شاغلین کشور در بخش خدمات و در حوزه‌‌ شغل‌های پایه و میان‌پایه حضور دارند. سامانه استخدامی بانی‌کار استارتاپی است که با هدف تسهیل کاریابی در این حوزه‌‌ راه‌اندازی شده است. براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، نزدیک به نیمی از شاغلین کشور در بخش خدمات و در حوزه‌‌ شغل‌های پایه و میان‌پایه حضور دارند و این بخش ۴۸. سامانه استخدامی بانی‌کار استارتاپی است که با هدف تسهیل کاریابی در حوزه‌‌ شغل‌های پایه و میان‌پایه (یقه آبی‌ها و یقه صورتی‌ها) و معرفی شغل‌های این حوزه چه در شرکت‌های بزرگ و چه در کسب‌و‌کارهای خرد راه‌اندازی شده است. سامانه کاریابی بانی‌کار که به‌تازگی جشن چهارمین سالگرد تاسیس خود را گرفته، در تمام مدت فعالیتی خود یک روند رشد مناسبی را سپری کرده است و در شرایطی که اوضاع اقتصادی در بخش خدمات زیاد مناسب نیست و مشاغل یقه آبی و یقه صورتی بیشترین آسیب را از همه‌گیری کرونا دیده‌اند، توانسته کمک زیادی به اشتغال‌زایی و کاریابی در کشور برای کارجویان این حوزه کند. تسهیل کاریابی برای مشاغل یقه‌آبی و یقه صورتی و معرفی شغل‌های این حوزه چه در شرکت‌های بزرگ و چه در کسب‌و‌کارهای خرد یکی از اهداف این استارتاپ است تا نیروی کار متخصص در چرخه اشتغال‌زایی قرار گیرد؛ از طرفی سایت‌هایی وجود دارد که امکان درج آگهی استخدام و یا ثبت اطلاعات تماس جویندگان کار را در سامانه‌های خود دارند، اما عدم وجود سامانه استخدامی متمایز و منحصر به شغل‌های یقه‌آبی (Blue Collar) و شغل‌های یقه صورتی (Pink Collar) و همچنین وجود بانک اطلاعاتی جامع برای دسترسی ساختارمند و دسته‌بندی شده به پروفایل‌های جویندگان کار یکی از بزرگترین خلاهای موجود در این حوزه به حساب می‌آید که سامانه کاریابی بانی‌کار آن را نیز رفع کرده است.

متن کامل خبر در سایت نوپانا

    منبع خبر

    نوپانا

    نوپانا

    نوپانا یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات