شرکت آبفا می تواند نقش مهمی در زیست بوم فناوری استان داشته باشد

شرکت آبفا می تواند نقش مهمی در زیست بوم فناوری استان داشته باشد


رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه آبفا می تواند همکار استراتژیک ما باشد گفت: شرکت آب و فاضلاب باید ارتباط مهم و معناداری با زیست بوم فناوری استان داشته باشد.

سید حسین اخوان علوی با بیان اینکه فناوری را نمی توان با نگرش کارمندی پیوند زد گفت: خیلی از کسانی که دیدگاه کارمندی و غیر کارآفرینانه داشته اند با اولین چالش ایده و محصول فناورانه خود را رها کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار متر فعال در اختیار پارک علم و فناوری است گفت: به غیر از سایت  حدود ۱۰ هزار متری و واحد فناور باسلام را پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و در حال احداث مشارکتی یک کارخانه نوآوری در دانشگاه ادیان و مذاهب هستیم و امیدوارم تا پایان سال به بهره برداری برسد.


رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه حدود ۳۰۰ مخترع رسمی ثبت شده در استان قم فعالیت می کنند گفت: در ۸ سال گذشته بیش از ۵۰۰ اختراع در استان به ثبت رسیده است.

اخوان علوی با تاکید براینکه تمام زحمات و فعالیت های یک دانشگاه زمانی معنادار می شود که به فناوری و توسعه کارآفرینی بینجامد گفت: متاسفانه بودجه مراکز علم و فناوری بسیار محدودتر و ناچیزتر از دانشگاه هاست.

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده استان در یکی دو سال اخیر با ارایه تسهیلات ۵۵۰ میلیاردی به شرکت های صنعتی تنها ۱۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است گفت: در حالی که با تسهیلات ۵٫۵ میلیارد تومانی در حوزه فناوری  می توان ۳۰۰ نفر را صاحب شغل کرد که این نشان می دهد ضریب اشتغال زایی فناوری ۲۵ برابر مولفه های صنعتی است.


در بخش دیگری از این نشست، مدیرعامل شرکت آبفا با بیان اینکه ما می خواهیم در حوزه های فناوری فعالیت و حضور بسیار پررنگ تری داشته باشد گفت: کشورما پر از ظرفیت های علمی و پژوهشی کم نظیر است.

دکتر علی جان صادق پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری همیشه به قله ها اشاره دارند گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران هنوز قدرت علمی و دستاوردهای تکنولوژی جوانان نخبه ایرانی را باور ندارند.

وی با تاکید براینکه شرکت آبفا در میان دیگر بخش های وزارت نیرو در حوزه فناوری پیشتاز است گفت: بومی سازی، توجه به توانمندی های داخلی باید از اولویت برنامه های وزارت نیرو باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا با بیان اینکه انتظار ما در حوزه توسعه فناوری در بخش آبفا برآورده نشده است گفت: در بخش های مختلف نیازهای فناوری ما باید توسط فناوران شناسایی و تامین شود.

صادق پور با اشاره به اینکه در زمینه تجهیزات و محصولات آزمایشگاهی نیازهای اساسی داریم گفت: قطعا برای بهره مندی از دستاوردهای فناورانه از تجربیات و توانمندی های پارک علم و فناوری استفاده خواهیم کرد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات