سرنوشت بلندپروازی در صنعت خودرو
وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی پروژهای عظیم برای تولید، کیفیت و صادرات خودروهای داخلی تا سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته که علاوه بر کارشناسان و فعالان خودروسازی، حالا برخی مسوولان این وزارتخانه نیز آن را به چالش کشیدهاند. صادقینیارکی این پرسش مهم را نیز مطرح کرده که از بنگاه زیاندیده چطور میتوان توقع اصلاح ساختار، توسعه صادرات، رقابت و سرمایهگذاری داشت؟ معاون وزیر صمت در نهایت تاکید کرده که برای دستیابی به اهداف وزارت صمت باید اقتصاد صنعت خودرو اصلاح شود. آنها هم مانند معاون وزیر صمت برایشان سوال است که با کدام زیرساخت و توان کمی و کیفی قرار است در سال ۱۴۰۴ به تیراژ سه میلیون دستگاهی در صنعت خودرو برسیم و یک میلیون دستگاه آن را نیز صادر کنیم؟ مواردی که صادقینیارکی اعلام کرده، تقریبا همان ابهاماتی است که از سوی کارشناسان و فعالان خودروسازی درباره تیراژ سه میلیون دستگاهی و صادرات یک میلیونی مطرح شده و میشود. به قول معاون وزیر صمت، با این حجم از زیان چطور میتوان از خودروسازان انتظار جهش تولید و کیفیت و … را داشت؟ در این شرایط انتظار میرود وزیر صمت ضمن آمادهسازی و ارائه برنامه خود برای رسیدن به تیراژ سه میلیونی و صادرات یک میلیونی (حداقل به معاونان صمت و خودروسازان) موضعش در برابر قیمت و قیمتگذاری را هم اعلام کند. هرچه هست، به نظر میرسد با شرایط فعلی، وزیر صمت در تبیین ابرپروژه خودرویی بهتر است ابتدا معاونان خود و سپس فعالان صنایع خودرو و قطعه را اقناع کند تا آنگاه مسائلی مانند جهش تولید و صادرات، برای شهروندان نیز قابل باورتر از حال باشد.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات