نشست مشترک مدیران اجرایی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان

مدیران اجرایی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امروز چهارشنبه ۸ آبان ۹۸ نشست مشترک داشتند.

این نشست با حضور دکتر سید علیرضا علوی، دکتر قدرت اله شاکری نژاد، مهندس سیدرضا علوی و مهندس شیما تقی نژاد مجریان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان خوزستان و مهندس کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر علی کرد معاون ترویج و دکتر ژاله کریمی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان  برگزار شد.

در این جلسه دکتر سید علیرضا علوی مدیر طرح به بیان ظرفیت های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان از جمله فعالیت در زمینه اشتغال پرداخت. وی افزود: اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از فعالیت های مهم اجرایی در حوزه اشتغال سازمان جهاد دانشگاهی است. در این طرح کارفرما معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ناظر طرح معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی و مجری سازمان جهاددانشگاهی می باشد. مدیر طرح گفت: در این طرح به دنبال ایجاد زمینه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار هستیم. با اجرای این طرح ملی می توانیم برخی از مشکلات این قشر را هموار کرده و این مهم جز وظایف اجتماعی ما است.

مهندس کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان به موفقیت های این سازمان در کشت کلزار و دارا بودن مقام اول در سطح کشور اشاره کرد. چنگلوایی با بیان ظرفیت ها و امکانات سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان ها، دهستان ها و روستاهای استان اعلام آمادگی کامل جهت شناسایی زنان سرپرست و پیشران ها کرد. وی گفت: دانش، تجربه و تولید سه نکته مهم در اجرای طرح ها است. باور و اعتقاد دو اصل مهم در پیش برد طرح می باشد. ما این طرح را طرح خودمان می دانیم و با جدیت در آن ورود خواهیم کرد. جهاد کشاورزی تجربه اجرای طرح های مختلف در سطح استان را دارد و از این تجربیات برای همکاری در اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استفاده خواهد کرد. رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: شرایط تشریح طرح در شورای تحقیق، آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی را برای مدیران اجرایی طرح فراهم خواهیم کرد. وی افزود: توجه به برنامه ریزی و زمان بندی در اجرای طرح تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر تجربه افراد در تولید، اتصال به بازار اهمیت زیادی دارد.

دکتر قدرت اله شاکری نژاد مدیر اجرایی طرح با اشاره به تلاش جهاد دانشگاهی خوزستان در توانمندسازی اقتصادی ۴۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، خواستار معرفی پیشران های موفق و توانمند در حوزه کشاورزی متناسب با مشاغل خانگی توسط سازمان جهادکشاورزی شد. وی گفت افراد فعال در حوزه مشاغل خانگی به دو صورت مستقل و وابسته فعالیت می کنند. افراد مستقل محصول خود را تولید و به فروش می رسانند. افراد وابسته محصولات خود را از طریق پیشران هایی که بازار را به خوبی می شناسند به فروش می رسانند. آنچه که در این طرح بسیار اهمیت دارد افزایش فروش در بازار است که در مورد دوم قابل دستیابی است.

دکتر کرد معاون ترویج جهاد کشاورزی گفت: تعدادی از بهره بردارهای استان زنان هستند. برخی از این افراد در کار خود موفق بوده و توانسته اند برای اعضای خانواده خود ایجاد شغل کرده و وارد فضای صادرات نیز شوند. وی ادامه داد: امکان برگزاری تورهای آموزشی برای زنان سرپرست خانوار توسط این افراد توانا وجود دارد.

مهندس سید رضا علوی مدیر کمیته اجرایی طرح ضمن تشریح کامل طرح گفت: شبکه سازی برای فروش، اتصال به بازار جهانی، برندسازی، استانداردسازی، و کمک به تامین مواد اولیه و ایجاد بانک های اطلاعاتی از موارد مهمی است که این طرح به آن نگاه ویژه ای دارد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

منبع خبر

مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان یک مرکز رشد در شهر اهواز می باشد

    نظرات