برای اولین بار در کشور، «سامانه هوشمند گاوداری» را راه‌اندازی کردیم


مدیرعامل گروه فنی مهندسی آریا دام بینالود با اشاره به اینکه دامپروری سنتی را براساس علم و دانش فنی خود، به‌روز کردیم، گفت: در سال ۹۲ واحد تحقیقات و فناوری علوم دامی آریا وابسته به گروه فنی مهندسی آریا دام بینالود دست به ابتکار بزرگی نمود و قدم‌های اولیه در راه‌اندازی «سامانه هوشمند گاوداری» را برداشت. این سامانه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد و هم‌اکنون بر روی ۴۰۰ گاوداری در کشور نصب است.

هادی سعدآبادی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم ‌و فناوری خراسان اظهار کرد: گروه فنی مهندسی آریا دام بینالود به پشتوانه سال‌ها تحقیق در سال ۱۳۹۰ با هدف ارائه خدمات مشاوره، طراحی، تولید محصولات، نصب و راه‌اندازی تجهیزات دامپروری تاسیس شد.

مدیرعامل گروه فنی مهندسی آریا دام بینالود گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری این شرکت با توجه به رشد علمی در حوزه دامپروی و ارائه محصولات و خدمات نوین به صنعت دامپروری، به عنوان شرکت فناور معرفی شد. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، استان فارس، یزد و اصفهان تحت پوشش محصولات و مشاوره‌های این شرکت است.

سعدآبادی تصریح کرد: در سال ۹۲ واحد تحقیقات و فناوری علوم دامی آریا وابسته به گروه فنی مهندسی آریا دام بینالود دست به ابتکار بزرگی نمود و قدم‌های اولیه در راه‌اندازی «سامانه هوشمند گاوداری» را برداشت. این سامانه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد و هم‌اکنون بر روی ۴۰۰ گاوداری در کشور نصب است. ما با استفاده از این سامانه اطلاعات را دریافت می‌کنیم و درکار گروه فنی، مشاوره‌ها و راهکارهای لازم و مفید را به آن‌ها ارائه می‌‌‌دهیم.

وی ادامه داد: محصول دیگر ما با نام «مخلوط سلامتی» است. در این محصول طیف وسیعی از ریزمغذی‌ها به گونه‌ خاص و با فرمولاسیون جدیدی تولید شده است که قابلیت صددرصد هضم و جذب مواد مغذی را برای دام دارد. همچنین نوع بسته‌بندی متفاوتی ارائه شد که نسبت به آنچه در بازار وجود دارد بسیار باکیفیت‌تر است.

سعدآبادی اضافه کرد: غلات یکی از خوراک‌های دام است که در کشور ما حدود ۵۰ درصد آن دور ریخته می‌شود ما برای جلوگیری از این امر، روی غلات تکنولوژی به کار بردیم ‌‌که سبب افزایش هضم و جذب مواد مغذی برای دام و‌ کاهش دور ریختنی‌های ناشی از غلات شد.

مدیرعامل گروه فنی مهندسی آریا دام بینالود گفت: محصول دیگر شرکت ما تولید بهبود‌دهنده‌‌هایی است که گوارش دام می‌تواند به راحتی همه مواد را هضم کند. این محصول بهینه‌سازی شده را تمام دامپروری‌های سراسر کشور استفاده می‌کنند و حتی به کشورهای افغانستان و تاجیکستان نیز صادر کردیم، اما متاسفانه به دستور ارگان‌های دولتی به جهت کمبود خوراک دام درکشور نمی‌توانیم در زمینه صادرات اقدامات بیشتری انجام دهیم.

وی ادامه داد: محصولات شرکت آریا دام بینالود از دیگر محصولات موجود در بازار مستثنی است، اما هنوز نتوانستیم به صورت جامع و کامل توضیحاتی به دولت ارائه دهیم مبنی بر اینکه محصول ما دارای دانش‌فنی است و در تولید آن با کمبودی مواجه نخواهیم شد.

مدیرعامل گروه فنی مهندسی آریا دام بینالود ادامه داد: لازم به ذکر است شرکت آریا دام بینالود توانسته ماشین آلاتی احداث کند که در دامداری بسیار کارایی دارد و برخی از دامداران در حال استفاده از آن‌‌ها هستند.

سعدآبادی تشریح کرد: هدف ما این است که وضعیت صنعت دامپروری را از لحاظ راندمان و اتلاف بهبود بخشیم و مشکلات موجود در این حوزه را حل کنیم. دامپروری سنتی را براساس علم و دانش فنی خود به‌روز کنیم. همچنین توانسته‌ایم در زمینه‌های فنی و تخصصی در حوزه دامپروری خدماتی را ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: سالیان زیادی را مشغول کار پژوهشی بودیم، اما توسط دولت و برخی از ارگان‌های دولتی حمایت نشده‌ایم. ما نیز تا حدودی می‌توانیم از سرمایه‌های ‌شخصی خود استفاده کنیم، اما نیازمند حمایت دولت نیز هستیم. شرکت‌های بسیار موفقی وجود داشتند که به دلیل عدم حمایت نتوانستند ادامه دهند. حتی ارگان‌های دولتی به برخی از شرکت‌ها ایراد گرفتند و جلوی پیشرفت آن‌ها متوقف شد. ما و همه شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به شرایط کنونی جامعه نمی‌توانیم به تنهایی مجموعه‌های خود بچرخانیم.

مدیرعامل گروه فنی مهندسی آریادام بینالود گفت: تعا‌ونی‌ها، مجموعه‌های نیمه دولتی و دولتی، برخی از مجموعه‌های هلال احمر و بنیاد مشتریان ما هستند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات