توضیح بنیانگذار استارتاپ زودشور درباره اتهاماتی که به خشکشویی‌های آنلاین زده شد

توضیح بنیانگذار استارتاپ زودشور درباره اتهاماتی که به خشکشویی‌های آنلاین زده شد

پس از مقاومت‌های فراوان در برابر تاکسی‌های آنلاین و پلتفرم‌‌های فروش آنلاین بیمه، این‌بار نوبت به صنف خشکشویی‌های آنلاین رسید و این اتفاق واکنش فعالان آنلاین این صنف را به دنبال داشت.

به گزارش اکوسیستم، چندی پیش ابوالفضل رجب‌زاده، رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی، در مورد فعالان آنلاین این صنف مصاحبه‌ای کرده بود و برخی فعالان آنلاین این صنف را زیرزمینی و غیربهداشتی نامید و به گفته ایشان، این خشکشویی‌های آنلاین ملحفه‌های عفونی بیمارستان‌ها را با لباس‌های مردم یکجا شستشو می‌دهند. در پی اظهارات رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی، محمد رهی بنیانگذار استارتاپ زودشور پاسخی در جواب این اظهارات منتشر کرده است که در ادامه آمده است:

جناب آقای رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی، ضمن تبریک سال نو به شما و تمامی همکاران(اقوام) شما در اتحادیه، خواستم بابت اقدام اخیر جنابعالی تشکر کنم. شما برای ما تبلیغ بسیار خوب و گسترده‌ای کردید. بدون اینکه ما هزینه‌ای کنیم، الان خیلی از افراد با عبارت خشکشویی آنلاین آشنا شدند. از شما بسیار ممنونم که این هزینه را متقبل شدید. ولی چند نکته راجع به مطالبی که منتشر کردید باید عرض کنم. ما زیرزمینی نیستیم و روی زمینیم. فعالیتمان کاملا مجاز و تحت نظر وزارت صنعت و معدن است. آدرس ما کاملا مشخص است. هم از طریق وب‌سایت و هم اپلیکیشن فعالیت داریم و نماد اعتماد هم داریم که مراحل دریافت همین‌ نماد اعتماد به مراتب از دریافت مجوز خشکشویی از‌ مرکز شما سخت‌تر است. ضمنا کلیه خدمات خشکشویی توسط مراکز دارای مجوز ممهور به امضای شخص شما انجام می‌شود. مراکزی که از خود شما مجوز فعالیت دارند. ولی در مورد ملحفه های عفونی بیمارستانی!! شما بهتر از من می‌دانید که هر مرکز بیمارستانی و درمانی برای خودش لباسشویی مجهز دارد. یعنی یکی از المان‌هایی که یک مرکز بهداشتی باید داشته باشد تا مجوز از وزارت بهداشت بگیرد، این است که دستگاه شست و شوی جداگانه برای همین ملحفه های عفونی که شما می‌فرمایید داشته باشند و بر خلاف شما، من صادقانه اعلام می‌کنم که زودشور به هیچ عنوان با هیچ مرکز بهداشتی و درمانی قرارداد ندارد و تمایل به همکاری با این مراکز را هم ندارد. ما بارها برای دریافت مجوز به شما مراجعه کردیم ولی اقوام شما در اتحادیه با بی‌احترامی با ما برخورد کردند. بارها با عبارت "ما کاری به این جنگولک بازی ها نداریم" از سمت اعضای اتحادیه مواجه شدیم. امیدوارم اقدام‌های آینده‌ی شما هم به همین صورت باشد و مثل اسنپ در قم کسی با چوب و چماق به دفتر ما حمله نکند. همچنان امیدوارم شما هم به فکر راه‌اندازی سرویسی مشابه ما برای مجموعه خشکشویی‌های شخصی خود باشید. به عنوان برادر کوچک شما این توصیه را به شما می‌کنم، دلیل استقبال مردم از سرویس‌هایی مثل ما، ارزشی است که می‌آفرینیم شما هم سعی کنید ارزش‌آفرینی کنید و شک نکنید شما هم موفق خواهید شد. طی 24 ساعت گذشته این پیام شما را تعداد زیادی از دوستان و مشتریان ما برایمان ارسال کردند و همگی از رشد و پیشرفت ما خوشحال بودند و حمایت کردند. این موضوع انرژی ما را برای ادامه‌ی مسیر بیشتر کرد.

تجربه چنین برخوردهایی با استارتاپ‌های حوزه تاکسی‌های آنلاین و پلتفرم‌های فروش بیمه آنلاین و... ثابت کرده است که مقاومت در برابر تغییرات نتیجه‌ای به همراه ندارد و بازار به سمت خدمات بهتر حرکت می‌کند. به امید روزی که مسئولین حوزه‌های مختلف از تجربیات گذشته درس گیرند و به جای مقاومت در برابر این تغییرات و تخریب کارآفرینان، با آنان همسو شوند و حمایت‌های لازم را از آنان به عمل آورند.

    نظرات