مدل «فرانچایز» ریسک راه‌اندازی کسب‌وکار را کاهش می‌دهد

کارشناسان برای افرادی که از راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید به‌دلیل احتمال بالای شکست هراس دارند، مدل فرانچایز (اخذ نمایندگی) را پیشنهاد می‌دهند. در مدل فرانچایز، فرانچایز گیرنده ابتدا برای التزام به کار، یک مبلغ اولیه پرداخت می‌کند و در ازای فروش خود نیز مقداری از درآمد را به گیرنده می‌دهد. به ازای آن، اجازه استفاده از حق علامت تجاری فرانچایز‌دهنده، حمایت مداوم از طرف فرانچایزدهنده، حق فروش محصولات فرانچایزدهنده و استفاده از فرآیندهای سازمانی آن و آموزش‌های آن را به‌دست می‌آورد. فرانچایز رابطه بلندمدتی است که در آن، فرانچایزدهنده حق بهره­مندی از برند خود را به فرانچایزگیرنده می­دهد و در زمینه سازمان­دهی، آموزش، تامین مواد، بازاریابی و مدیریت، به فرانچایزگیرنده کمک می­کند و در ازای آن، مبلغی از درآمد فرانچایزگیرنده را در اختیار می‌گیرد. فرانچایز یک مدل از همکاری در کسب‌وکار است که برای عرضه یک محصول یا خدمت به‌کار می‌رود. از جمله مزایایی که برای فرانچایزگیرنده می‌توان برشمرد، شامل ...

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات