مدل «فرانچایز» ریسک راهاندازی کسبوکار را کاهش میدهد
کارشناسان برای افرادی که از راهاندازی یک کسبوکار جدید بهدلیل احتمال بالای شکست هراس دارند، مدل فرانچایز (اخذ نمایندگی) را پیشنهاد میدهند. در مدل فرانچایز، فرانچایز گیرنده ابتدا برای التزام به کار، یک مبلغ اولیه پرداخت میکند و در ازای فروش خود نیز مقداری از درآمد را به گیرنده میدهد. به ازای آن، اجازه استفاده از حق علامت تجاری فرانچایزدهنده، حمایت مداوم از طرف فرانچایزدهنده، حق فروش محصولات فرانچایزدهنده و استفاده از فرآیندهای سازمانی آن و آموزشهای آن را بهدست میآورد. فرانچایز رابطه بلندمدتی است که در آن، فرانچایزدهنده حق بهرهمندی از برند خود را به فرانچایزگیرنده میدهد و در زمینه سازماندهی، آموزش، تامین مواد، بازاریابی و مدیریت، به فرانچایزگیرنده کمک میکند و در ازای آن، مبلغی از درآمد فرانچایزگیرنده را در اختیار میگیرد. فرانچایز یک مدل از همکاری در کسبوکار است که برای عرضه یک محصول یا خدمت بهکار میرود. از جمله مزایایی که برای فرانچایزگیرنده میتوان برشمرد، شامل ...
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات