رییس پارک علم و فناوری خوزستان : صنایع خوزستان نیازهای خود را به فن آوران جوان ارائه کنند

رییس پارک علم و فناوری خوزستان : صنایع خوزستان نیازهای خود را به فن آوران جوان ارائه کنند

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: صنایع استان نیازهای فنی خود را به فن آوران جوان ارائه کنند چون دردوران تحریم ها هیچ راهی جز تامین نیازهای فنی خود در داخل کشور نداریم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان به نقل از خبرگزاری ایرنا، ایرج کاظمی نژاد روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فنی استان در محل نمایشگاه بین المللی اهواز افزود: همه صنایع فعال در بخش های نفت ، گاز ، پتروشیمی ، فولاد و دیگر بخش های صنایع خوزستان نیازهای خود را به فن آوران جوان ارائه دهند تا فن آوران بومی استان فعالیت های خود را منطبق با نیازهای صنایع بازتعریف و عملیاتی کنند.
وی با اشاره به ظرفیت های متنوع فن آوری در پارک علم و فناوری خوزستان و اینکه در سال های اخیر فرصت های مناسبی برای برون رفت صنایع از مشکلات فنی ایجاد شده است افزود:صنایع استان باید نیازهای فنی خود را اعلام کنند تا فن آوران جوان و شرکت های دانش بنیان که تعداد آنان در پارک علم و فناوری به ۲۶۲ شرکت می رسد و در بخش های مختلف فنی نیز فعال هستند بتوانند در توسعه صنایع و تامین نیازهای فنی آن اثرگذار باشند.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان در ادامه با بیان اینکه تحریم های ظالمانه در بخشی از صنایع آسیب زده ولی در از سویی فشار تحریم ها باعث شده جوانان خلاق و مبتکر در حوزه رفع نیازهای فنی و صنعتی تاثیرگذار باشند افزود: صنایع به جوانان اعتماد کنند تا فضا برای بسترسازی فعالیت بیشتر جوانان فن آور در حوزه صنعت فراهم شود.
کاظمی نژاد با اشاره به اینکه چشم انداز ما در حوزه فناوری در سال ۱۴۰۴، تبدیل شدن به قطب نخست فناوری در منطقه است افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق که از حوزه علم و فناوری در مقایسه با کشور ما بسیار عقب هستند بازار مناسبی برای حضور فن آوران خوزستان هستد.
به گفته وی هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ فن آور جوان در پارک علم و فن آوری خوزستان مشغول کار و فعالیت علمی و فنی هستند.
به گزارش ایرنا نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان خوزستان که وروز سه شنبه در محل نمایشگاه بین المللی اهواز گشایش یافته بود پنجشنبه شب به کار خود پایان داد.
در این نمایشگاه ۲۲ شرکت دانش بنیان با گرایش "فن بازار" حضور داشتند ضمن آنکه ۲۰دستگاه اجرایی از جمله دانشگاه شهید چمران، شهرک های صنعتی استان ، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، بنادر و دریانوردی خوزستان آخرین دستاوردها و نیازهای فنی خود ارائه کردند.
این نخستین نمایشگاه پس ازهمه گیری ویروس کرونا بود که با رعایت شیوه های نامه های بهداشتی در اهواز برگزار شد. نمایشگاه بعدی ۱۵دی ماه با ارائه قطعات خودرو به مدت سه روز در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برپا خواهد شد.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

      نظرات