ورود اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی به جریان اعتراضات علیه استارتاپ های بیمه ای

ورود اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی به جریان اعتراضات علیه استارتاپ های بیمه ای

به دنبال اعتراض و تهدید استارتاپ‌ها از طرف بعضی از نمایندگی‌های بیمه، اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با ارسال نامه‌ای به رئیس کل سازمان بیمه مرکزی به این موضوع ورود کرد.

به گزارش اکوسیستم، اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در این نامه ضمن تشکر بابت تصویب و ابلاغ آئین نامه بازاریابی آنلاین محصولات بیمه‌ای از سازمان بیمه مرکزی به شرح اعتراضات و راه اندازی کمپین‌های اخیر برعلیه استارتاپ‌های بیمه‌ای پرداخت. در این نامه اشاره شد که در آخرین اقدام، معترضین ضمن حضور شبانه در جلوی درب یکی از شرکت‌ها، آشکارا به تهدید پرداختند که این حرکات غیرقانونی باعث نگرانی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه شده است.

این اتحادیه در نامه فوق به سهم کمتر از یک درصدی شرکت‌های بازاریابی و فروش آنلاین بیمه در بازار اشاره کرد و تاکید کرد که بی تردید بازاریابان آنلاین باید فعالیت خود را مطابق با شرایط مندرج در آئین نامه بازاریابی آنلاین محصولات بیمه‌ای انجام دهند، ضمن اینکه سازمان‌های نظارتی نیز وظیفه نظارت و اعمال قانون را دارند.

همچنین در این نامه یادآوری شده است که در سال‌های پیش تنها اجرای بیمه‌های اجباری توسط نمایندگان بیمه‌ای انجام می‌شد و در راستای صدور بیمه‌های اختیاری تلاش خاصی از سوی آنان صورت نپذیرفته است. اما در صورت فعال شدن کسب و کارهای بیمه‌ای آفلاین (نمایندگان بیمه) و آنلاین، درآمدهای بسیاری از این طریق نصیب آنها می‌شود.

در پایان این نامه اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی به عنوان یک تشکل غیر دولتی، نمایندگان محترم شرکت‌های بیمه‌ای را به خویشتن داری دعوت کرد و آمادگی خود را برای برگزاری جلسات کارشناسی در راستای رفع موانع موجود و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و فنی اعلام کرد.

    نظرات