مسائلی که موفقیت شغلی شما را به خطر می اندازد

مسائلی که موفقیت شغلی شما را به خطر می اندازد

بسیاری از ما به دلایل مختلفی در شغل خود احساس موفقیت نمی‌کنیم و به این خاطر معمولا مدیر خود را مقصر می‌دانیم. در حالی که اشتباهاتی که تکرار می‌کنیم باعث به خطر افتادن آینده شغلی ما می‌شود.

اکوسیستم – اکثر ما اشتباهاتی را مرتکب می‌شویم که مانع پیشرفت ما هستند. اسکیپ پریچارد (نویسنده کتاب ۹ راز یک آینده موفق) در این خصوص می‌گوید: همواره متعجب بودم که به چه علت بعضی از مردم موفق می‌شوند و برخی دیگر شکست می‌خورند.

پریچارد به عنوان رهبر یک تیم روانشناسی برای بررسی اشتباهات افراد که مانع از موفقیت می‌شود، با بیش از 1000 نفر مصاحبه کرد. در نتایج این تحقیق، بعضی از موارد متداول‌تر بودند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

رویای شما، رویای شما نیست!

شاید به توصیه والدین خود، یک رشته مهندسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده باشید یا بطور مثال مدیرتان تشخیص داده است که در بخش بازاریابی بهتر هستید، در حالیکه شما به امور مالی علاقه دارید. در چنین شرایطی شما ایده خود را کشته‌اید. زمانی که با رؤیای فرد دیگری روبرو می‌شوید، انگیزه و انرژی شما در ادامه مسیر کاهش خواهد یافت. به همین دلیل در ضمیر ناخودآگاه خود احساس رکود می‌کنید و به این نتیجه می‌رسید که برای کار فعلی ساخته نشده‌اید، اما اگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرید هر روز احساس با‌انرژی بودن می‌کنید.

بعضی وقت‌ها نیز کار درستی را انجام می‌دهید اما در محیطی اشتباه! ممکن است روش مدیریت سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، برای شما مناسب نباشد. قبل از هر اقدامی ابتدا باید خودتان را بشناسید و برای دست یافتن به رویاهایی که دارید، تلاش کنید.

اجازه می‌دهید سایرین ارزش شما را مشخص کنند

چند بار برای شما پیش آمده است که به دیگران اجازه داده‌اید در مورد ارزش شما نظر دهند؟ چندبار شنیده‌اید که به شما بگویند به درد ورزش نمی‌خوری؟ یا فکر می‌کنی چه کسی هستی؟

اجازه می‌دهید سایرین ارزش شما را مشخص کنند

افراد موفق برچسب‌های اشتباهی که به آنها زده می‌شود را نمی‌پذیرند. بنابراین به خودتان اعتماد کنید و بر نقاط قوت خود مسلط شوید. نباید اجازه دهید نظرات سایرین به برداشت شما از توانایی‌هایتان تبدیل شود، زیرا در این صورت دیگران ارزش شما را تعیین خواهند کرد.

بهانه می‌آورید و توجیه می‌کنید

زمانی که فردی زیاد بهانه می‌آورد، حتی در صورتی که قانع‌کننده باشد، اکثر مردم به وی اهمیت نمی‌دهند. دنیای امروز را رهبران در دست دارند، افرادی که اشتباه خود را قبول می‌کنند. آنها می‌گوید: سعی کردم و جواب نگرفتم. دفعه بعد مسیر درستی را پیش خواهم گرفت، آنها از اشتباهات خود فرار نمی‌کنند. وقتی افراد به عذر و بهانه آوردن روی می‌آورند، به احتمال زیاد جایگاه‌شان ارتقا پیدا نخواهد کرد.

با افراد اشتباه در ارتباط هستید

کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنید و افرادی که با آنها ارتباط دارید، 5 سال آتی را برای شما رقم می‌زنند. با چه افرادی در ارتباط هستید؟ ذهن خود را چگونه تغذیه می‌کنید؟ در حقیقت شما تبدیل به فردی خواهید شد که ترکیبی از افراد دور و بر شما است. بنابراین دقت کنید آنها شما را به چه سمتی می‌برند؟

به همکاران خود توجه کنید، آیا در جهت بهبود شرایط خود تلاش می‌کنند یا در جهت تخریب دیگران؟ با همان وسواسی که برای خرید لباس بکار می‌برید، دوستان خود را انتخاب کنید.

از منطقه امن خود جدا نمی‌شوید

منطقه امن شما مرزهای رشد را مشخص می‌کند. بطور مثال آخرین تکرارهای یک حرکت ورزشی در سالن بدنسازی زجرآور می‌شود، اما آن لحظه همان زمانی است که به سطح جدیدی از توانایی جسمی می‌رسید. افراد در غروب انرژی بیشتری دارند، در این زمان چه کاری را انجام می‌دهید؟ آیا با روی کاناپه نشستن و تماشای تلویزیون قصد دارید که آینده خود را تغییر دهید؟

از منطقه امن خود جدا نمی‌شوید

یادگرفتن یک مهارت جدید در ابتدا بسیار خسته کننده خواهد بود. با این وجود انجام وظایف ناخوشایند یکی از تعریف‌های موفقیت است. اگر از حصار امن خود بیرون نروید، به موفقیت نیز نخواهید رسید. بیشتر از شغل‌تان روی توانایی‌ها خودتان کار کنید، به این ترتیب منطقه‌ امن شما وسیع‌تر می‌شود و به دنبال آن قابلیت‌های بیشتری نیز پیدا خواهید کرد.

افراد موفق این موضوع را درک کرده‌اند که موفقیت حد و اندازه‌ای ندارد. موفقیت یک منبع نامحدود برای ما است. پس از این به بعد زمانی که یک فرد موفق را می‌بینید بجای حسرت خوردن، سنسورهای کنجکاوی خود را فعال کنید، شما نیز قادر هستید به خوبی او باشید و با روش مخصوص به خودتان، موفقیت را به دست آورید.

    نظرات