صفرتاصد استاپ موشن و استفاده آز آن در شبکه‌های اجتماعی

صفرتاصد استاپ موشن و استفاده آز آن در شبکه‌های اجتماعی


استاپ موشن چیست؟

مراحل ساخت استاپ موشن اولیه؟

انواع استاپ موشن ؟

چرا باید از استاپ موشن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

استفاده از استاپ موشن مبتنی بر محصول در شبکه‌های اجتماعی

۵ روش برای استفاده از استاپ موشن در استراتژی اینستاگرام

جمع‌بندی

اگر شما به‌عنوان صاحب کسب و کار در فضای آنلاین از تولید محتوای تکراری خسته شده‌اید و دنبال روشی خلاقانه برای معرفییک محصول جدید،یک مناسبت ویژه، معرفی خدمات وبسایت، شبکه‌های اجتماعی خود و یا حتی پاسخ به یک جریان اجتماعی هستید استاپ موشن به شما کمک می‌کندویدئوهای جذاب تجاری بسازید. استاپ موشن با ترکیب هنر، تکنیک و عکاسی شما را برای تولید انیمیشن‌های جذاب همراهی می‌کند.

تاریخچه استاپ موشن به قدمت سینما برمی‌گردد و در اولین فیلم‌های سینما حضور داشته است. برای اینکه بیشتر درباره این تکنیک هنری بدانید و روش‌های استفاده از آن را در شبکه‌های اجتماعی خود یادبگیرید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

استاپ موشن چیست؟

استاپ موشن یکی از جذاب‌ترین سبک‌های انیمیشن است. استاپ موشنیک تکنیک متحرک‌سازی است که در آن دوربین به طور مکرر متوقف شده و به صورت فریم به فریم شروع به کار می‌کند تا به اجسام بی جان، شکل و حرکت دهد.رایان (فنی) فنسی، طراح گرافیک و انیماتور ارشد VMG Studios ،مقاله‌ای در مورد ۵ سبک اصلی فیلم‌های بازاریابی متحرک نوشت که شامل استاپ موشن است. او می‌نویسد که استاپ موشن را می‌توان سخت ترین شکل انیمیشن دانست اما جذابیت منحصر به فردی دارد که واقعا می‌تواند زیبایی خاصی را به فروش برساند .

استاپ موشن شبیه انیمیشن سنتی است؛ زیرا فرایندش فریم به فریم است. در حالی که انیمیشن سنتی دو بعدی است و به‌طور معمول با دست کشیده می‌شود، استاپ موشن عکاسی است که به انیمیشن سه بعدی تبدیل می‌شود .

مراحل ساخت استاپ موشن اولیه :

  • مدل‌سازی صحنه کاملا واقعی است و با وسایل ، اشیاء و مواد ساخته می‌شود.
  • همه شخصیت‌ها به همراه موقعیت‌ها و حالات مختلف چهره خود ایجاد می‌شوند و سپس در صحنه مناسب تنظیم می‌شوند .
  • صحنه بعد از چینش ترکیبات و تنظیم نور آماده عکاسی است .
  • سپس شخصیت‌ها و صحنه‌ها کمی تنظیم می‌شوند و عکس دیگری گرفته می‌شود .
  • این فرایند تکرار می‌شود و هر بار شخصیت‌ها و صحنه‌ها تنظیم می‌شوند تا انیمیشن مورد نظر به‌طور کامل عکاسی شود .
  • سپس همه عکس‌ها با هم گردآوری شده و یک انیمیشن سه بعدی ایجاد می‌کنند که کاملا با عکاسی دست ساز انجام می‌شود .

باوجود اینکه ویدئوهای استاپ موشن نیاز به کار و زحمت زیاد و همچنین به پیش تولید گسترده  نیاز دارند،می‌توان از آن در مواد بازاریابی برای انتقال سبک "ارگانیک" یا "دست ساز" استفاده کرد که متناسب با یکبرند خاص باشد . همانطور که فنسی می‌گوید ، "قابلیتاستاپ موشن بی حد و حصر است"

انواع استاپ موشن

استاپ موشن یک سبک منحصر به فرد انیمیشنی است که روش‌های مختلفی برای استفاده از آن به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما وجود دارد. زیرمجموعه‌های استاپ موشن شامل کات اوت یا برش، خمیری و عروسکی و لایو اکشن هستند. همه این تکنیک‌هامی‌توانند در یک بازاریابی چشمگیریا ویدئوی شرکتی برای متمایزکردن پیام‌های شما استفاده شوند.

کات اوت

معمولا، انیمیشن کات اوت با اشکال مسطح و دو بعدی مانند کاغذ، مقوا یا پارچه ساخته می‌شود. انیماتور با حرکت دادن فریم به فریم آن‌ها و اتصال فریم‌ها به هم داستان‌‌سازی می‌کند. اولین استاپ موشنی با ویژگی کات‌اوت در سال ۱۹۱۷ ساخته شده است،

El Apóstol نام دارد که اکنون به‌عنوان یک فیلم گم شده تلقی می‌شود.  برای نمونه ایرانی این سبک می‌توان به انیمیشن لی لی حوضک که توسط وجیه الله فرد مقدم ساخته شده است، اشاره کرد.

خمیری ( Claymation )

در این روش کارکترها از خمیر ساخته می‌شوند و برای داستان‌پردازی، انیماتور با حرکت دادن و عکاسی فریم به فریم کاراکترها به ساخت استاپ موشن می‌پردازد. در این تکنیک باید اصول فیلم‌برداری و نورپردازی درست مانند فیلم‌برداری سینمایی رعایت شود. معروف‌ترین نمونه‌های استاپ موشن‌ خمیری  بره ناقلا ( Shaun the Sheep ) و فرار مرغی ( Chicken Run ) هستند.

عروسکی ( Puppet )

در این روش کارکترها عروسک‌های دست‌ساز هستند که عروسک‌گردان آن‌ها را با طناب نگه‌دارنده یا آرماتورهای موجود در مفاصل عروسک‌ها حرکت می‌دهد و انیماتور از هر حرکت آن‌ها عکاسی می‌کند. این تکنیک نسبت به انیمیشن دیجیتالی بسیار زمان‌بر است اما به دلیل استقبال زیاد کودکان به‌عنوان یکی از رایج‌ترین سبک انیمیشن‌ها شناخته می‌شود. انیمیشن‌های کابوس قبل از کریسمس ( Tim Burton's The Nightmare Before Christmas ) و پارانورمن ( ParaNorman ) بهترین‌های استاپ موشن‌های عروسکی هستند که در بین کودکان شناخته می‌شوند.

پیکسلیشن ( Pixilation )

این تکنیک از حرفه‌ای ترین نوع استاپ موشن‌ها است. در استاپ موشن pixilation از انسان‌ها استفاده می‌شود، بنابراین علاوه‌بر عکاس و دیگر عوامل صحنه بازیگر نیز باید صبور و حرفه‌ای باشد تا از او عکس‌های ثابت فراوانی در حالت‌های مختلف گرفته شود. به گفته‌ی انیماتورها این نوع استاپ موشن بسیار سخت است و در فیلم‌های فانتزی و تخیلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فیلم توسط فیلمساز، عکاس فیلیپ کلاین هررو تهیه شده است.

او از اشیاءموجود در خانه برای شروع ماجراجویی اسکی و کوه نوردی در اتاق نشیمن خود استفاده کرد. این ویدیو به سرعت در رسانه‌های اجتماعی محبوب شد و نظر کاربران را به خود جلب کرد. این ویدیو همچنین توجه برندها را به خود جلب کرد. Rab Equipment ، یک شرکت تجهیزات و پوشاک در فضای باز، در بهار سال ۲۰۲۰ یک چالش مسطح انجام داد تا ببیند مردم چگونه در ماه‌های اولیه قرنطینه "به طور خلاقانه از فضای باز لذت می‌برند". آنها بعد از دیدن فیلم فیلیپآن را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشتند. با این روش، آن‌ها موفق به جذبورودی‌های بیشتری برای مسابقه شدند که بسیاری از محصولات‌شان را نشان می‌داد.اینیک مثال عالی از چگونگی استفاده از استاپ موشن در استراتژی بازاریابییا رسانه‌های اجتماعی برای جلب نظر مشتریان و تبلیغ محصولات است.

چرا باید از استاپ موشن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

برندهای بسیاری از استاپ موشن در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، از جمله برندهای بزرگی مانند Starbucks ، Target و Amazon . در واقع، تحقیقات Valeria Santalla در مورد استراتژی محتوای ویدئویی Starbuck در اینستاگرام نشان داد که فیلم‌های استاپ موشن آنها ۱۶ درصد بهتر از سایر فیلم‌ها عمل کرده‌اند. در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که چرا استاپ موشن بهترین نوع محتوا برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی است:

  • پخش خودکار ویدئوها در فید. این امر در همه بسترهای رسانه‌های اجتماعی صدق می‌کند. بنابراین وقتی بیننده شما در دریایی از تصاویر ثابت حرکت می‌کند ، فیلم‌ها توجه آنها را جلب کرده و جستجو را متوقف می‌کنند.
  • در اینستاگرام تعامل ویدئوها ۳۹درصد بیشتر از عکس‌ها است.
  • بر اساس گزارش Verizon Media و Publicis Media ، ۹۲درصد مردم به صدای ویدئوها در رسانه‌های اجتماعی گوش نمی‌دهند. بدون صدا یا متن، باید بسیاری از انواع محتوای ویدئویی را از فهرست تکنیک‌های خود حذف کنید اما استاپ موشن، روایت بصری است بنابراینمی‌توانید بدون صدا داستان را تعریف کنید.
  • استاپ موشن کوتاه و تکرارشوندهاست. بنابراین زمان تعامل و تماشایکاربران را در زمانی که پایان ویدئویی مشخص نیست افزایشمی‌دهد.
  • ۱.۷ ثانیه مدت زمانی است که شما باید توجه کاربران را هنگام جابجایی روی محتوای رسانه‌های اجتماعیدر تلفن همراه جلب کنید.امروزهتولید محتوای ویدئوییاستاپ موشن در میان تصاویر ثابت در رساندن شما به مقصود موثرتر است.

بهترین بودن رو شروع کن

استفاده از استاپ موشن مبتنی بر محصول در شبکه‌های اجتماعی محصول خود را در عمل نشان دهید

به عنوان مثال اگر لیوان می‌فروشید، در هر عکسی که می‌گیریدمقداری نوشیدنی به فنجان اضافه کنید. وقتیعکس‌ها را پشت‌سر هم اجرا کنید، به نظر می‌رسد که لیوان به تنهایی پر می‌شود. کیف می‌فروشید؟محتویات کیف را با عکس‌های پشت‌سر هم وارد کیف کنید، بعد از اجرا این‌طور به نظر می‌رسد که لوازم خودشان در حال حرکت به سمت کیف هستند. با این روش میزان گنجایش کیف هم به نمایش گذاشته می‌شود.

حرکات ساده

آن را بیش از حد پیچیده نکنید. افزودن یک حرکت ساده برای جلب توجه فالوئرهای شما کافی است و بسیار چشمگیرتر از یک تصویر ثابت خواهد بود. ایده‌های ساده حرکت شامل کشیدن از چپ به راست یا بالعکس، قرار دادن محصول در داخل، مکث و سپس بیرون کشیدن، چرخاندن شی و غیرههمگی مفید خواهند بود.

۵ روش برای استفاده از استاپ موشن در استراتژی اینستاگرام

به نظر شما بهترین راه برای افزایش فالوور و افزایش تعامل در اینستاگرام چیست؟ محتوای با‌کیفیت و خلاقانه همیشه جواب می‌دهد. ایندقیقا جایی است که ابزارهای بازاریابی خلاقانه به اینستاگرامرهاکمک می‌کنند. ویدئو و عکس برای تنظیمیک شبکه منسجم موثراست اما آیا تا به حال به استاپ موشن برای شبکه خود فکر کرده‌اید؟استاپ موشن عکس‌ها را با هم ترکیب می‌کنند تا یک فیلم متحرک ایجاد شود. این محتوا نه تنها چشم نواز است، بلکه مطمئنا در دنیای رقابتی رسانه‌های اجتماعی نیزلایک بالایی دریافت می‌کند.

Life Lapse یکی از بهترین برنامه‌های استاپ موشن در بازار است. در اینجا به دلایل اهمیت استفاده از برنامه life lapse به عنوان بهترین برنامه برای ساخت  محتوا در رسانه‌های اجتماعیمی‌پردازیم:

  • استفاده از این برنامه آسان است حتی برای افرادی که تمایل چندانی به برنامه‌های دیجیتالی ندارند.
  • تیم Life Lapse دائما در حال ارائه آموزش‌های ارزشمند و الهام بخش است.
  • روشهای بی پایان استفاده از این برنامه برای محتوای اینستاگرام شما وجود دارد.
  • دانلود و نصب برای IOS و Android رایگان است.
  • این برنامه از نظر زمان نیزموثر است. برای ایجادیک استاپ موشن شگفت انگیز، تنها ۵ دقیقهزمان نیاز دارید حتی اگر اولین بار است که این برنامه را امتحان می‌کنید.

بنابراین اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید از این ابزار بازاریابی در استراتژی ایجاد محتوا استفاده کنید، در ادامه ۵ روش برای استفاده از استاپ موشن در رسانه شخصی خود با دوربین گوشی هوشمند و برنامه آورده شده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی تدوین استراتژی اینستاگرام مقاله تدوین جامع استراتژی اینستاگرام و هر آنچه باید در این خصوص بدانید را بخوانید.

  1. یک Flat Lay ایجاد کنید

داستان محصول خود را با یک صفحه تخت بیان کنید. چه محصولاتی به محصول شما مربوط می‌شود که تصویر را به خوبی ترسیم کند؟ به عنوان مثال، اگر تی شرت می‌فروشید ، انواع flat lay را ایجاد کنید که نشان‌دهنده انواع استایل با تی‌شرت است. شلوار، کفش و سایر لوازم جانبی را اضافه کنید. با تکمیلیک flat lay ساده شروع کنید و سپس ،محصولات دیگر را به آرامی از قاب خارج کنید. پروژه را در ویرایشگر برعکس کنید تا خالی شود و موارد اضافه شوند.اینیکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد محتوا است که یک برند می‌تواند به سادگی محصولی را برای فروشگاه‌های آنلاین به نمایش بگذارد.

اما صفحه تخت می‌تواند تا حدی خسته کننده باشد. افزودن یک عنصر استاپ موشن به یک flat lay می‌تواند محتوای تصویر شما را به سطح بعدی برساند. می‌توانید روی سه پایه ایاستفاده کنید کنید که به شما امکان می‌دهد از بالا عکس بگیرید  اما برای ساده شدن کار می‌توان از روشی که بنیانگذار برنامه توصیه می‌کند استفاده کنید. سارا، خالق LifeLapse ، پیشنهاد می‌کند از یک کتاب و صندلی محکم برای قرار دادن تلفن خود در بالای دستگاه تخت خود استفاده کنید.

نکته: هنگام ایجاد استاپ موشن، سعی کنیدیک شیء را ثابت نگه دارید و بقیه را جابجا کنید تا توجه بینندگان شما را جلب کند بدون اینکه آن‌ها را از موارد اصلی منحرف کنید.

۱.سرگرم کننده و شخصی

اینستاگرام به عنوان یک ابزار برندسازی برای ورود جامعه هدف شما به کسب و کارتان استفاده می‌شود. اینستاگرام از نمایش تیم پشت برند به آن‌ها تا نگاهی دقیق به آنچه شما را منحصر به فرد می‌کند، بهترین بستر رسانه‌های اجتماعی برای رشد این روابط است.

فروش همیشه با اعتماد شروع می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که مصرف کننده احساس می‌کند برند را می‌شناسد. برای نشان دادن شخصیت برند منحصر به فرد خود از ایجاداستاپ موشن استفاده کنید. به رنگ‌ها و احساساتی که می‌خواهید مشتریان بالقوه هنگام کار با شما یا سرمایه گذاری رویبرندتان احساس کنند، فکر کنید. آیا این احساسخوشحالی، آرامش، سرگرمی‌بدون مراقبت یا بد اخلاق است؟ از لباس، مکان عکاسی و حرکات خود برای انتقال این احساس به بینندگان استفاده کنید.

۲.کارآفرینی و تجارت

اما چگونه می‌توان از استاپ موشن برایکارآفرین فردی یا به اصطلاح ارتش یک نفره استفاده کرد؟ حتی به عنوان یک مدیر کسب و کار مبتنی بر خدمات، می‌توانید از استاپ موشن در استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

به چیزهایی فکر کنید که معمولا برای فید خود عکس می‌گیرید. سپس ایده‌های طوفان فکری را در مورد چگونگی استفاده از همان عناصر در حالت استاپ موشن شروع کنید. به عنوان مثال ، استفاده از وب سایت خود بر روی رایانه یا لپ تاپ با حرکت در اطراف آن راهی آسان برای تغییر محتوای معمول شما است. دوست داریدیک لیست کار منتشر کنیدیا پا‌دکست؟ برایخارج کردن کارها از حالت ساده،استفاده از استاپ موشنبرای نشان دادن جنبه کارآفرینی اینستاگرام خود بسیار خلاقانه است.برای این کار، خلق داستانهای Day In The Life با کلیپ‌های ویدئویی ۱ ثانیه ای جذاب است.

۳.غذاها و دستورالعمل‌ها

اگر فود بلاگر هستید، شما هم می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. با ویدیوهای پخت و پز ویروسی خوشمزه در رسانه‌های اجتماعی، ثابت شده است که ویدئو با محتوای مربوط به غذا به خوبی کار می‌کند.آموزش‌های دستور العمل ایجاد شده بااستاپ موشن در اینستاگراممی‌تواند پیشرفت زمان و مراحل روشن برای ایجاد هر شاهکار خوشمزه را نشان دهد. با استفاده از ویژگی تایمر در برنامه می‌توانید هر مرحله را ثبت کنید. ریختن، خوردن و آبکاری حرکات توقفی مطمئنا دنبال کنندگان شما را برای مطالب بیشتر تشنه می‌کند.

۴.تعطیلات و رویدادهای ویژه

اگر به دنبال محتوای متنوع هستید، تعطیلات و رویدادهای خاص بهترین زمان برای ساخت ویدئوهای استاپ موشن هستند. نیازی نیست ویدئوهای پیچیده بسازید این کار می‌تواند به‌سادگی طراحییک تخت چوبی با وسایل لازم برای فصل یا حضور دوستانه افراد تیم برای نمایش اتحاد و همدلی آن‌ها باشد.

استاپ موشن همچنین می‌تواند روشی عالی برای برجسته کردن رویدادهایخاص در حال انجام باشد. شرکت در یک کنفرانس ویژه نمونه ای از یک رویداد خاص است که با حرکت موشن برجسته می‌شود.

جمع‌بندی

استاپ موشنیک راز بازاریابی است و اکنون که از مزایای استفاده از استاپ موشن برای توسعه کسب و کار خود در رسانه‌های اجتماعی آگاه هستید، آن را در همه جا از همه برندهای مورد علاقه خود مشاهده خواهید کرد. بهتر است از ایده‌های موفق آن‌ها الگو بگیرید. استاپ موشن باعث ایجاد محتوای ویدئویی بیشتر، خلاقانه تر و مهم‌تر از آن موثرتر می‌شود. آیا سعی می‌کنید استاپ موشن بسازید؟

مطالب مرتبط:

محتوا در شبکه های اجتماعی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

گیمیفیکیشن چیست و چه اهمیتی در شبکه های اجتماعی دارد؟ چگونگی ایده پردازی در محتوا صفر تا صد ایموجی و تاثیر آن در روابط‌تان با دیگران راهنمای جامع بازاریابی محتوا و راز موفقیت در آن استراتژی محتوا چیست؟ سیر تا پیاز آن را با راز بدانید تولید محتوا و هر آنچه باید درباره آن بدانید

بازاریابی محتوایی همراه با راز
facebook sharing button
twitter sharing button
email sharing button
whatsapp sharing button
telegram sharing button
linkedin sharing button
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات