دکتر عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در بازدید از پارک علم و فناوری کردستان: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند موجب تحول در توسعه کشور شوند

دکتر عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در بازدید از پارک علم و فناوری کردستان: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند موجب تحول در توسعه کشور شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، رییس پارک علم و فناوری کردستان با تشکر از حضور دکتر کریمی، این بازدید را نشان از عزم راسخ دولت برای توجه به پارک‌های علم و فناوری در توسعه کشور دانست.

در این دیدار دکتر قادرزاده در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری کشور به راستی یکی از مردمی‌ترین نهادهای علمی کشور است. وی ادامه داد:  در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور، نقش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان دو بازیگر کلیدی اکوسیستم نوآوری قابل توجه است. مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نه تنها شکاف‏های موجود بین دانشگاه‏ها و سایر بخش‏ها مانند صنعت، کشاورزی و سلامت را رفع می‌کنند، بلکه با جذب سرمایه‌های انسانی توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روند انتقال فناوری و دانش را نیز تسهیل کرده و حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان را تسریع می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در ادامه با برشمردن برخی از خدمات پارک‌های علم و فناوری، افزود: مشاوره و منتورینگ، حمایت‌های مالی و اعتباری، خدمات آموزشی، نمایشگاهی، تامین فضای استقرار و معافیت مالیاتی و گمرکی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری از خدمات پارک‌های علم و فناوری هستند، اما مهمتر از همه این خدمات قرار گرفتن در جمع نخبه، نواور و فناور و هم‌افزایی افراد در راستای اعتلای ایده‌های خود می‌باشد.

در ادامه، دکتر کریمی نیز با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه گفت: امروزه با پیشرفت علوم بشری، کاربرد دانش در زندگی انسان در تمام عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی افزایش یافته است. وی در ادامه افزود: اکنون تمرکز اصلی نظام و دولت بر ایجاد اشتغال پایدار است و این امر با اقتصاد مبتنی بر علم و دانش و ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان اهمیت زیادی یافته است.

وی همچنین افزود: در این عرصه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند موجب تحول در توسعه کشور شوند، چرا که ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ثروت آفرینی با سرمایه کم و تجاری سازی علم و فناوری از ویژگی‌های شرکت های دانش بنیان است که خود می‌تواند در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مقوله‌هایی مانند کاهش صادرات نفت کشور و ضرورت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی از سویی و نیاز به سرمایه گذاری‌های کلان در واحدهای بزرگ صنعتی، ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را دوچندان کرده است.

در پایان این بازدید، دکتر کریمی از برخی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کردستان بازدید کرده، با مدیران و اعضای آنها به گفتگو پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات