ایرانی ها نمی توانند ارز دیجیتال تلگرام را خریداری کنند

ایرانی ها نمی توانند ارز دیجیتال تلگرام را خریداری کنند

تلگرام تصمیم گرفته است به افرادی که تحت تحریم‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلستان قرار دارند، اجازه مشارکت در عرضه اولیه سکه در شبکه باز تلگرام را ندهد. در نتیجه این افراد نمی‌توانند Gram (ارز مجازی تلگرام) را خریداری کنند.

به گزارش اکوسیستم، این تصمیم ممنوعیت فروش ارز گرم، علاوه بر افراد فوق شامل همسران، فرزندان، خواهران و برادران آنها نیز می‌شود. همچنین افرادی که در کشورهای تحت تحریم زندگی می‌کنند هم قادر به خرید ارز مجازی تلگرام نخواهند بود.

براساس گزارشی که در این رابطه منتشر شده است، شبه جزیره کریمه، کوبا، ایران، سوریه و کره شمالی کشورهای مشمول این تحریم هستند. تا کنون این تصمیم که با توافق سرمایه گذاران تلگرام گرفته شده است، توسط دو نفر تائید شده است، یک تاجر اهل روسیه که نامی از او برده نشد و مدیر یک شرکت سرمایه گذاری. براساس گزارش‌ها این دو نفر از مشارکت کنندگان در پروژه شبکه باز تلگرام هستند.

چند ماه قبل بود که تلگرام اعلام کرد قصد ارائه ارز مجازی خود را با نام گرم دارد. گرم که براساس شبکه باز تلگرام توسعه پیدا کرده است،‌ امکان انجام معاملات بر بستر پیام رسان تلگرام را فراهم خواهد کرد و توانست عرضه اولیه سکه را با موفقیت پشت سر بگذارد. به این ترتیب کسب و کارها می‌توانند خدمات خود را بر بستر تلگرام و به مخاطبان آن ارائه دهند و برای کاربران امکان پرداخت از طریق گرم فراهم شود.

با تصمیم اخیر سرمایه گذاران گرم، احتمالا کسب و کارهای کشورمان نمی‌توانند از این ارز استفاده کنند.

    نظرات