رییس پارک علم و فناوری کردستان در بازدید از مجتمع صنعتی آگرین: رسالت پارک علم و فناوری کردستان، تسهیل اشتغال جوانان و تحصیلکردگان است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در بازدید از مجتمع صنعتی آگرین: رسالت پارک علم و فناوری کردستان، تسهیل اشتغال جوانان و تحصیلکردگان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، دکتر قادرزاده در بازدید از مجتمع صنعتی آگرین، خلاقیت و باور به نیروهای جوان را رمز موفقیت مهندس ترشکانی مدیر مجتمع دانست. وی در ادامه افزود: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، اگر فکر و مدیریت قوی و همراهی و هماهنگی در هر مجموعه تولیدی وجود داشته باشد، می‌توان موانع را از پیش‌روی خود برداشت و به تولید ادامه داد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به ثروت طبیعی و انسانی استان کردستان گفت: این استان سرشار از منابع طبیعی غنی و نیروی انسانی ناب است که اصلی‌ترین منابع توسعه پایدار به شمار می‌روند. وی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری پارک‌های علم و فناوری گفت: پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا با هدف کلی توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل شده‌اند و با توجه به وضعیت محیطی و سیاستگذاری‌های کلان در سطح داخلی و خارجی پارک، چشم‌اندازها و ماموریت‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. این پارکها دارای مکانیسمهای زیرساختی مهمی هستند که باعث انتقال یافته‌های تحقیقات دانشگاهی و تولید دانش مضاعف شده، در نهایت عامل تسریع رشد اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌شوند.

دکتر قادرزاده در خصوص پارک علم و فناوری کردستان نیز اظهار داشت: وجود ظرفیت­های منطقه­ای فراوان در استان به ویژه منابع طبیعی سرشار و اقلیم چهار فصل آن، پتانسیل بالای معدنی، کشاورزی و برخورداری از منابع انسانی متخصص در دانشگاه­ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، پارک علم و فناوری کردستان را به عنوان یکی از قطب­های علمی و کارآفرینی منطقه دارای جایگاه و اعتبار ویژه‌ای کرده است.

وی چشم‌انداز پارک علم و فناوری کردستان را تبدیل شدن به قطب فناوری عنوان کرد و گفت: هدف ما ایجاد شهرک‌های فناوری در تمامی نقاط استان و توزیع عادلانه فرصت‌ها برای تمامی اعضای جامعه است. از دیگر اهداف ما تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار و تکمیل زنجیره دانشگاه و صنعت یا همان بازار کار است.

در ادامه مهندس ترشکانی مدیر مجتمع صنعتی آگرین گفت: تفکر خلاق و اقتصادی همراه با تلاش عامل اصلی توسعه و پیشرفت است و وقتی تولیدکننده‌ای تسهیلاتی را که دریافت می‌کند فقط در بخش تولید هزینه کند بی‌شک هم در تولید و هم در بازپرداخت آن موفق عمل خواهد کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی و با تورم ۲ رقمی موجود در کشور نرخ بهره ۱۸ درصد تسهیلات برای هر واحد تولیدی صرفه اقتصادی دارد و فقط لازمه آن مدیریت صحیح و استفاده بهینه از آن است.

مدیر مجتمع یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت سالانه این واحد صنعتی هزار و ۵۰۰ تن چدن، یک هزار تن آلومینیوم، ۶ هزار یاتاقان است و در طرح توسعه آن هم قرار شده سالانه ۱۰ هزار تن لوله و اتصالات و ۴۰ هزار تن کاغذ هم تولید کند. مجموعه آگرین چند سال گذشته واحدتولید کاغذ را در شهرک صنعتی واقع در استان قزوین ایجاد کرده و با پیگیری‌های صورت گرفته، راه‌اندازی این واحد در شهرک صنعتی دهگلان در زمینی به مساحت حدود سه و نیم هکتار زمین صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: حضور بنده در این استان خدمت و کارآفرینی برای جوانان کردستانی است و تمام هدف بنده قدم برداشتن در راستای توسعه استان است. در حال حاضر در این مجموعه به طور مستقیم برای ۶۰ تا ۷۰ نفر اشتغالزایی شده است و با اجرای طرح توسعه این واحد، میزان اشتغالزایی در آن به ۲۵۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات