ماشین نو؛ پلتفرم مارکتپلیس فروش لوازم یدکی
مشابه این موضوع در مورد بسیاری از دیگر زمینهها نیز در طی این چند سال رخ داده است. در نهایت زمستان ۹۳ کسب و کار خودم را آغاز کردم و حدود ۲ سال در حیطه بازرگانی محصولات لوازم یدکی فعالیت میکردم. به همین خاطر جستجویی در کسب و کارهای خارجی و داخلی انجام دادم و متوجه این نکته شدم که در اکثر کشورها از جمله ایران مبحث فروش آنلاین کالا به خوبی جای خود را در میان مشتریان باز کرده است. ۳- سیستم لجستیک برای ارسال کالا به مشتری (تهران و شهرستانها) به چه صورت است؟ هزینه مازاد دریافت میشود؟ گرچه این نکته را هم باید اضافه کنم که تامین کنندگانی که در حال حاضر با آنها کار میکنیم از صلاحیت ارائه کالا با کیفیت خوب برخوردارند. سیستم استعلام قیمت به این صورت است که برای کالاهایی که قیمتی وجود ندارد گزینه استعلام قیمت به کاربر نشان داده میشود. ۸- در زمینه جذب مشتری و بازاریابی، چه فعالیت هایی در این ۴ سال داشتهاید؟ (آنلاین و آفلاین) در آغاز فعالیت ماشین نو فعالیت خاصی در زمینه بازاریابی نداشتیم اما با گذشت زمان کم کم وارد فضای آنلاین شدیم و به صورت Affiliate کار کردیم و بعدا سعی داشتیم تا بر روی Awareness مخاطب به وسیله Content مانور دهیم. در حوزه آفلاین سعی داشتیم تا با پخش کردن تراکت و حضور در مجلات محلی در بازار لوازم یدکی برای خودمان در میان تامین کنندگان برندینگ کرده و زمینه جذب آنها را فراهم کنیم. بله کاملا حق با شماست، سئو یکی از کانالهای اصلی یک فروشگاه اینترنتی برای جذب مشتری بوده و این موضوع برای ما از اهمیت زیادی بر خوردار است. در مورد تکنیکها و استراتژی هایی استفاده شده نمیتوانم صحبت کنم اما به صورت کلی در چند ماه گذشته رشد ترافیک ارگانیک به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرده است و نتایج در فروش محصولات هم دیده میشود. خیر؛ در واقع بیش از پنجاه بار درخواست جذب سرمایه به شرکتهای داخلی و خارجی ارسال کردیم از بین شرکتهای داخلی نزدیک به بیست شرکت برای مصاحبه اولیه قبول شدیم اما در نهایت با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری در این حوزه هنوز موفق به جذب سرمایه نشدیم.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات