چگونه از شبکه های اجتماعی برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنیم؟
آیا شما هم از بهکار بردن کلمات کلیدی تکراری خسته شدهاید و بهدنبال گزینههای جدید میگردید؟ وقت آن است که به شبکههای اجتماعی روی بیاورید! احتمالا برای پیدا کردن کلمات کلیدی، استفاده از فضای مجازی آخرین گزینهای است که به ذهنتان خطور میکند؛ اما باید بدانید که این فضاها منابع غنی از کلمات کلیدی طولانی یا با ترافیک بالا هستند.
میپرسید چرا؟ بهطورمیانگین، روزانه هر کاربر ۳ ساعت از وقت خود را در شبکههای اجتماعی صرف میکند. این بسترها بهطور مداوم درحال جمعآوری اطلاعات درمورد کاربران هستند. اطلاعاتی که نشان میدهند کاربران چه فعالیتهایی انجام میدهند، چه چیزها یا اشخاصی را دوست دارند و چه نوع محتوایی توجه آنها را برای کلیک کردن جلب میکند. به عبارت دیگر، شبکههای اجتماعی معادنی سرشار از کلمات کلیدی هستند که شما باید از روشهای مختلف برای استخراج آنها استفاده کنید.
در این مطلب، چند روش برای جستجوی کلمات کلیدی در شبکه های اجتماعی معرفی میکنیم.
۱. از قابلیت جستجوی توییتر استفاده کنید
بسیاری از کاربران توییتر، این بستر را مانند یک جانور وحشی درنظر میگیرند که مغز آن پر از اخبار فوری، رویدادهای زنده و اطلاعات شگفت انگیز است. برخلاف سایر شبکهها که محتوای منتشر شده در آنها تا چند روز تازه است، محتوای منتشر شده در توییتر در زمان واقعی حرکت میکند. این ویژگی باعث میشود که این بستر برای جستجوی کلمات کلیدی در آن واحد بسیار مناسب باشد.
در گذشته هشتگها در توییتر اهمیت بسیاری داشتند و همچنان تاحدودی کاربرد خود را دارند. اما امروزه، قابلیت جستجوی توییتر شرایطی فراهم کرده تا شما بتوانید هر کلیدواژه یا عبارت را بدون توجه به اینکه کاربران دیگر از هشتگهای اختصاصی استفاده میکنند یا خیر، جستجو کنید. این ویژگی میتواند برای شناسایی موضوعات پرطرفدار در توییتر بسیار مفید باشد.
برای یافتن موضوعات جالب، به بخش اکسپلور بروید. در این بخش چندین گزینه را مشاهده میکنید که در بین آنها، گزینه For you و Trending اهمیت بسیاری دارند. این بخشها موضوعاتی هستند که مردم منطقه یا صنعت شما درمورد آن صحبت میکنند. البته، اگر در توییتر فعالیت زیادی ندارید، این استراتژی خیلی مفید نخواهد بود.
۲. از قابلیت جستجوی کلمات کلیدی در اینستاگرام استفاده کنید
بسیاری از بازاریابان تصور میکنند که بهدلیل بصری بودن اینستاگرام، جستجوی کلمات کلیدی در آن مفید نخواهد بود؛ اما این باور کاملا اشتباه است! اینستاگرام برخلاف توییتر همچنان وابسته به هشتگها است، بهطوریکه اگر دقت کرده باشید تمام پستهای برتر در آن شامل یک ویژگی مشترک هستند: استفاده از تعداد زیادی هشتگ! درواقع، متکی بودن اینستاگرام به هشتگها نشان دهنده آن است که کلمات کلیدی اساس کشف محتوا در این بستر را تشکیل میدهند.
این بستر به کاربران خود اجازه میدهد که در یک پست تعداد زیادی هشتگ استفاده کنند، این به آن معنا است که شما میتوانید کلمات کلیدی مختلف و مرتبط را در یک پست واحد پیدا کنید. برای این کار ابتدا عبارت کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید، سپس در بین پستهای مربوطه، نگاهی به هشتگهایی که کاربران به آن اضافه کردهاند، بیاندازید.
فرض میکنیم که کلیدواژه شما کلمه سئو است. با ورود به هشتگ سئو و بررسی پستها، بسیاری از کلمات کلیدی طولانی و مرتبط را پیدا میکنید که جستجوی هرکدام از آنها گزینههای بیشتری در اختیار شما قرار میدهد. همچنین، شما میتوانید از قابلیت تکمیل خودکار اینستاگرام برای جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. برای مثال، با نوشتن هشتگ سئو، هشتگهای پیشنهادی ازجمله سئوکار، سو داخلی، سئو سایت، سئو وب سایت و... نمایش داده میشوند.
۳. از قابلیتهای یوتیوب بهره ببرید
قطعا نمیتوان یوتیوب را با بیش از ۵ میلیارد بازدید روزانه صرفا یک پلتفرم ویدیویی درنظرگرفت، بلکه این بستر به یک موتور جستجو تبدیل شده که در رتبه دوم بعد از گوگل قرار میگیرد. جستجوی کلمات کلیدی در یوتیوب با این حجم از بازدیدکننده و نشر محتوا در روز، نقش مهمی در افزایش مخاطبان شما خواهد داشت.
برای یافتن کلمات کلیدی جدید در یوتیوب، بهتر است که در ابتدا از کلیدواژههای بسیار جامع استفاده کنید. یک روش عالی برای جستجوی کلمات کلیدی جدید آن است که قسمتی از یک عبارت را جستجو کنید و بهجای یک کلمه، خط تیره ( _ ) قرار دهید. سپس یوتیوب مجموعهای از پیشنهادات را به شما نشان میدهد. شما همچنین میتوانید بهسادگی یک کلمه را تایپ کنید و اجازه بدهید که سیستم تکمیل خودکار، جاهای خالی را با موضوعات و کلمات مرتبط پر کند.
۴. به آنچه کاربران در لینکدین میگویند، گوش دهید
Linkedin
میزبان بیش از ۷۲۲ میلیون کاربر است که بیشتر آنها در زمینه بازاریابی، فروش و مدیریت فعالیت دارند. چند روش برای استفاده از لینکدین برایجستجوی کلمات کلیدی وجود دارد، که یکی از آنها دنبال کردن بحثهای اینفلوئنسرهااست.
یک کلمه کلیدی را درنظر داشته باشید، سپس از کاربران برای پیدا کردن اینفلونسرهای مورد نظر کمک بگیرید. بعد از اینکه اینفلوئنسرها را یافتید، وارد پروفایل آنها شوید و گزینه See all activity را انتخاب کنید.با انتخاب این گزینه تمام فعالیتهای اینفلوئنسر مورد نظر در ۹۰ روز گذشته به شما نمایش داده میشود. در بین این اطلاعات بهدنبال هشتگها، محتواها و گروههایی که اینفلوئنسر با آنها تعامل داشته، بگردید.
۵. از
BuzzSumo
استفاده کنید
BuzzSumo
یک ابزار آنالیز محتوای شبکههای اجتماعی است که به شما کمک میکند تا جذابترین موضوعات را بیابید، با افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید و موضوعات محبوب را زیر نظر بگیرید.
از بین روشهای گفته شده، این ابزاربهترین مکان برای تحقیق کلمات کلیدی بهنظر میرسد. دلیل این موضوع آن است که BuzzSumo جذابترین موضوعات را در چندین بستر اجتماعی زیر نظر میگیرد. بهعبارت دیگر، این ابزار به تمام بحثهایی که در شبکههای اجتماعی در جریان است گوش میدهد. علاوهبر آن، شما میتوانید از فیلترهایی که این ابزار در اختیارتان میگذارد برای مرتب سازی کلیدواژهها براساس مکان، نوع محتوا و تعداد کلمات استفاده کنید.
۶. از ابزارهای گوش دادن اجتماعی استفاده کنید
ابزارهای گوش دادن اجتماعی مانند
Awario
و
Mention
منابع خوبی برای جستجوی کلمات کلیدی هستند. این ابزارها با جمعآوری تمام موضوعات اصلی که کاربران درباره آنها صحبت میکنند در یکمکان، کار را برای شما آسان میکنند. این روش باعث صرفهجویی در وقت شما میشود، زیرا با وجود آن دیگر نیازی به جستجو و بررسی چندین ابزار ندارید.
این ابزارها این امکان را میدهند که موضوعات متفرقه را فیلتر کنید و تمرکز اصلی را برروی کلمات کلیدی که برای برند یا کسب وکار شما اهمیت دارند، قرار دهید. علاوهبر آن، به کمک این ابزارها شما میتوانید نام تجاری خود را در بین کاربران ردیابی کنید، ترندها را بشناسید و اینفلوئنسرها را پیدا کنید.
برای آشنایی بیشتر با سوشیال لیسنینگ حتما مقاله آن را مطالعه کنید.
کلام آخر
بهعنوان ختم کلام باید به شما بگوییم که ترکیب جستجوی کلمات کلیدی و شبکههای اجتماعی مانند ترکیب شیر و کیک است! به این صورت که شبکههای اجتماعی بهطور مستقیم برروی جستجوی کلمات کلیدی تاثیر نمیگذارند، اما این دو مکمل خوبی برای یکدیگر محسوب میشوند. این بسترها میتوانند به شما کمک کنند که موضوعات مورد علاقه مخاطبان را بهتر درک کنید و از فعالیتهای آنها با خبر باشید تا کلمات کلیدی متنوع، مربوط به کسب وکار خود را پیدا کنید. مشتاقیم تا نظرات شما درمورد جستجوی کلمات کلیدی در شبکههای اجتماعی را بخوانیم. درصورتی که سوالی درمورد مطالب گفته شده دارید، حتما با
آژانس دیجیتال مارکتینگ راز
مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم.
مطالب مرتبط
برترین قابلیت های ابزارهای سوشال مانیتورینگ برای کسب وکارها
۱۳ روش عالی برای دریافت کامنت در شبکه های اجتماعی
۱۰ تکنیک بازاریابی ۳۶۰ درجه در شبکه های اجتماعی
میپرسید چرا؟ بهطورمیانگین، روزانه هر کاربر ۳ ساعت از وقت خود را در شبکههای اجتماعی صرف میکند. این بسترها بهطور مداوم درحال جمعآوری اطلاعات درمورد کاربران هستند. اطلاعاتی که نشان میدهند کاربران چه فعالیتهایی انجام میدهند، چه چیزها یا اشخاصی را دوست دارند و چه نوع محتوایی توجه آنها را برای کلیک کردن جلب میکند. به عبارت دیگر، شبکههای اجتماعی معادنی سرشار از کلمات کلیدی هستند که شما باید از روشهای مختلف برای استخراج آنها استفاده کنید.
در این مطلب، چند روش برای جستجوی کلمات کلیدی در شبکه های اجتماعی معرفی میکنیم.
در گذشته هشتگها در توییتر اهمیت بسیاری داشتند و همچنان تاحدودی کاربرد خود را دارند. اما امروزه، قابلیت جستجوی توییتر شرایطی فراهم کرده تا شما بتوانید هر کلیدواژه یا عبارت را بدون توجه به اینکه کاربران دیگر از هشتگهای اختصاصی استفاده میکنند یا خیر، جستجو کنید. این ویژگی میتواند برای شناسایی موضوعات پرطرفدار در توییتر بسیار مفید باشد.
برای یافتن موضوعات جالب، به بخش اکسپلور بروید. در این بخش چندین گزینه را مشاهده میکنید که در بین آنها، گزینه For you و Trending اهمیت بسیاری دارند. این بخشها موضوعاتی هستند که مردم منطقه یا صنعت شما درمورد آن صحبت میکنند. البته، اگر در توییتر فعالیت زیادی ندارید، این استراتژی خیلی مفید نخواهد بود.
این بستر به کاربران خود اجازه میدهد که در یک پست تعداد زیادی هشتگ استفاده کنند، این به آن معنا است که شما میتوانید کلمات کلیدی مختلف و مرتبط را در یک پست واحد پیدا کنید. برای این کار ابتدا عبارت کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید، سپس در بین پستهای مربوطه، نگاهی به هشتگهایی که کاربران به آن اضافه کردهاند، بیاندازید.
فرض میکنیم که کلیدواژه شما کلمه سئو است. با ورود به هشتگ سئو و بررسی پستها، بسیاری از کلمات کلیدی طولانی و مرتبط را پیدا میکنید که جستجوی هرکدام از آنها گزینههای بیشتری در اختیار شما قرار میدهد. همچنین، شما میتوانید از قابلیت تکمیل خودکار اینستاگرام برای جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. برای مثال، با نوشتن هشتگ سئو، هشتگهای پیشنهادی ازجمله سئوکار، سو داخلی، سئو سایت، سئو وب سایت و... نمایش داده میشوند.
برای یافتن کلمات کلیدی جدید در یوتیوب، بهتر است که در ابتدا از کلیدواژههای بسیار جامع استفاده کنید. یک روش عالی برای جستجوی کلمات کلیدی جدید آن است که قسمتی از یک عبارت را جستجو کنید و بهجای یک کلمه، خط تیره ( _ ) قرار دهید. سپس یوتیوب مجموعهای از پیشنهادات را به شما نشان میدهد. شما همچنین میتوانید بهسادگی یک کلمه را تایپ کنید و اجازه بدهید که سیستم تکمیل خودکار، جاهای خالی را با موضوعات و کلمات مرتبط پر کند.
یک کلمه کلیدی را درنظر داشته باشید، سپس از کاربران برای پیدا کردن اینفلونسرهای مورد نظر کمک بگیرید. بعد از اینکه اینفلوئنسرها را یافتید، وارد پروفایل آنها شوید و گزینه See all activity را انتخاب کنید.با انتخاب این گزینه تمام فعالیتهای اینفلوئنسر مورد نظر در ۹۰ روز گذشته به شما نمایش داده میشود. در بین این اطلاعات بهدنبال هشتگها، محتواها و گروههایی که اینفلوئنسر با آنها تعامل داشته، بگردید.
از بین روشهای گفته شده، این ابزاربهترین مکان برای تحقیق کلمات کلیدی بهنظر میرسد. دلیل این موضوع آن است که BuzzSumo جذابترین موضوعات را در چندین بستر اجتماعی زیر نظر میگیرد. بهعبارت دیگر، این ابزار به تمام بحثهایی که در شبکههای اجتماعی در جریان است گوش میدهد. علاوهبر آن، شما میتوانید از فیلترهایی که این ابزار در اختیارتان میگذارد برای مرتب سازی کلیدواژهها براساس مکان، نوع محتوا و تعداد کلمات استفاده کنید.
این ابزارها این امکان را میدهند که موضوعات متفرقه را فیلتر کنید و تمرکز اصلی را برروی کلمات کلیدی که برای برند یا کسب وکار شما اهمیت دارند، قرار دهید. علاوهبر آن، به کمک این ابزارها شما میتوانید نام تجاری خود را در بین کاربران ردیابی کنید، ترندها را بشناسید و اینفلوئنسرها را پیدا کنید.
برای آشنایی بیشتر با سوشیال لیسنینگ حتما مقاله آن را مطالعه کنید.
مطالب مرتبط
برترین قابلیت های ابزارهای سوشال مانیتورینگ برای کسب وکارها
۱۳ روش عالی برای دریافت کامنت در شبکه های اجتماعی
۱۰ تکنیک بازاریابی ۳۶۰ درجه در شبکه های اجتماعی
نظرات