مهم ترین آمار تبلیغات شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۲
در حال حاضر همه کاربرانی که در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند، میدانند که نمیتوان به تنهایی از طریق پستهای ارگانیک به بازدهی خوبی رسید. بر این اساس برندها باید به واسطه تبلیغات در در کنار یک استراتژی بازاریابی هدفمند بتوانند مخاطبان و فروش خود را افزایش دهند. در نتیجه اختصاص دادن بودجه مشخصی به منظور تبلیغات در شبکههای اجتماعی یک عامل الزامی و جداییناپذیر برای هر کسب و کار اینترنتی به حساب میآید.
در این مطلب آژانس دیجیتال مارکتینگ راز خلاصهای از آمار مربوط به تبلیغات و بازاریابی هر یک از شبکههای اجتماعی شاخص را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید با توجه به آنها، استراتژی تبلیغاتی خود ر به صورت اصولی و حساب شده برای ۲۰۲۲ تدوین کنید.
در این مطلب آژانس دیجیتال مارکتینگ راز خلاصهای از آمار مربوط به تبلیغات و بازاریابی هر یک از شبکههای اجتماعی شاخص را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید با توجه به آنها، استراتژی تبلیغاتی خود ر به صورت اصولی و حساب شده برای ۲۰۲۲ تدوین کنید.
پیشبینی میشود که هزینه تبلیغات شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۷۳ میلیون دلار برسد.
در حال حاضر کسب و کارها میتوانند از طریق شبکههای اجتماعی درآمد خوبی داشته باشند و به همین دلیل برندها معمولاً با توجه به شرایط پلتفرمهای موجود، استراتژی تبدیل خود را آمادهسازی میکنند. با توجه به این موضوع، تعجبآور نیست که شرکتها هزینههای کلانی را به تبلیغات در شبکههای اجتماعی اختصاص هستند. پس در صورتی که صاحب یک کسب و کار بزرگ یا کوچک هستید، نباید این فرصت را از دست بدهید.
همچنین پیشبینی میشود از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵، تعداد افرادی که در سراسر جهان از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند از ۳.۶ میلیارد به ۴.۴ میلیارد نفر افزایش پیدا کند. با توجه داشته باشید که این عدد، بیش از نیمی از جمعیت کل کره زمین است که در پلتفرمهای مجازی به فعالیتهای مختلف میپردازد. علاوه بر این موضوع، در سال ۲۰۲۲ هزینههای تبلیغات ویدئویی رسانههای اجتماعی با ۲۰.۱ درصد رشد به ۲۴.۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
جالب است بدانید که نیمی از کاربران فعال در شبکههای اجتماعی میگویند که وقتی برندها محصولات یا خدمات خود را تبلیغ میکنند، به آنها کمک میکند تا بتوانند بهتر و سریعتر محصولات و خدمات مورد نظر خود را بیابند.
۵۲ درصد از کاربران رسانههای اجتماعی میگویند که وقتی یک پلتفرم از حریم خصوصی و دادههای آنها محافظت میکند، آنها تمایل بیشتری به برقراری تعامل با تبلیغات یا محتواهای منتشر شده از سوی دیگر برندها خواهند داشت.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۱ درآمد جهانی ۱۵۳ میلیارد دلاری را به همراه داشت و انتظار میرود که این رقم در سال ۲۰۲۶ به بیش از ۲۵۲ میلیارد دلار افزایش یابد. پس با توجه به این ارقام، قطعاً میتوانید به اهمیت و سودآوری زیاد تبلیغ در شبکههای اجتماعی پی ببرید.
به طور کلی زمانی که برندها بخواهند سروصدا ایجاد کنند و فروش خود را افزایش دهند، باید برای اجرای روشهای تبلیغاتی متناسب با آمار و بازخوردهای هر شبکه اجتماعی، بستر مناسبی را مهیا کنند. مدیران کسب و کارهای فعال در شبکههای اجتماعی باید خلاق باشند؛ زیرا فضای رقابتی حاکم در تبلیغات، مستلزم تولید محتواهای با کیفیتی است که کاربران با آنها تعامل ایجاد کنند. پس با توجه به فضای رقابتی فعلی، باید خلاقانه و به صورت گسترده فرایند تبلیغات را شروع کنید.
همچنین توجه داشته باشید که شبکههای اجتماعی ۳۳ درصد از کل هزینههای تبلیغات دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص خواهند داد.
این به معنای پایان اجرای کمپینهای تبلیغات اجتماعی در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام نیست؛ بلکه برندها باید برای کنترل هزینههای خود به پلتفرمهایی مثل TikTok، Pinterest و Snapchat نیز رجوع کنند تا بعد از برگشت سرمایه و سود، بتوانند در پلتفرمهای پر کاربر نیز کسب و کار خود را تبلیغات کنند.
میزان دسترسی بالقوه به برندها از طریق تبلیغات اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۸ میلیارد نفر بوده است. با توجه به این موضوع کمپینهای تبلیغاتی در اینستاگرام میتوانند به نیمی از ۲ میلیارد کاربر اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ نمایش داده شوند. همچنین هزینه تبلیغات استوری اینستاگرام در سال ۲۰۲۲، ۱۵.۹۵ میلیارد دلار برآورد شده است که این رقم بیش از یک چهارم درآمد خالص تبلیغات جهانی این پلتفرم است. بهتر است بدانید که در شرایطی تبلیغات در استوری اینستاگرام تاثیر بیشتری نسبت به پست دارند.
اگر پرداخت پول بخشی از استراتژی شبکههای اجتماعی شما است، باید بدانید که در حال حاضر از لحاظ تاثیرگذاری و افزایش نرخ تبدیل، تبلیغات موثر در اینستاگرام بیش از فیسبوک مورد توجه برندها قرار گرفته است.
میزان محبوبیت اینستاگرام همچنان رو به رشد است و در راستای آن میزان تبلیغات نیز افزایش پیدا خواهند کرد. پس توجه داشته باشید که میزان دسترسی تبلیغات این پلتفرم در دو سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است که این موضوع مهر تاییدی بر تاثیرگذاری تبلیغات در اینستاگرام است. به طور کلی میزان دسترسی به تبلیغات در زنان ۴۹ درصد و در مردان ۵۱ درصد است. این آمار نشان میدهد که اینستاگرام بستر مناسبی برای اجرای تبلیغاتی است که بتواند هر دو طیف را درگیر کرده و توجه آنها را به خود جلب کند.
به طور کلی تعداد تبلیغات در پلتفرم فیس بوک نیز همانند اینستاگرام نیز رو به افزایش است. در واقع متا یا همان فیس بوک سابق و اینستاگرام که در مجموع به عنوان خانواده برنامههای متا شناخته میشوند، در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۱۰ درصدی تعداد تبلیغات بودند و برای اجرای تبلیغات در Whatsapp، تنها برنامه بدون درآمد آن در خانواده. تنها مسنجر واتساپ از این قاعده مستثنا است. هزینه اجرای تبلیغات در متا سالانه ۲۴ درصد افزایش یافته است. برای بازاریابان شبکههای اجتماعی، این موضوع میتواند به معنای تفکر دقیق در مورد نحوه توزیع بودجه تبلیغاتی اختصاصی برای دریافت حداکثر تعامل و بازخورد مثبت باشد. تعداد کاربران فعال ماهانه متا به ۳ میلیارد نفر نزدیک میشود. با توجه به اینکه ۷.۷ میلیارد نفر در سراسر جهان زندگی میکنند، تعداد افرادی که به طور منظم از فیس بوک استفاده میکنند، آمار خیرهکنندهای بوده که بازاریابان باید به آن توجه کنند. برای تبلیغات هدفمند باید توجه داشته باشید که گروه غالب کاربران، مردان ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده و همچنین زنان هم با اندکی اختلاف در همین گروه سنی قرار میگیرند.
پیشبینی میشود که کسب و کارهای فعال در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای تبلیغات فیس بوک هزینه کنند. اگر این الگوی هزینهها به روند صعودی خود ادامه دهد، فیسبوک میتواند تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۵ میلیارد دلار از درآمد تبلیغات درآمد کسب کند. فیسبوک همچنان پرکاربرترین پلتفرم در بین شبکههای اجتماعی در جهان است. در نتیجه حضور و اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند در فیس بوک برای کمک به افزایش آگاهی از برند و افزایش نرخ تبدیل، کاملاً ضروری است.
اجرای تبلیغات در Marketplace ممکن است در بخش انتهایی استراتژی تبلیغات شما باشد؛ اما باید بدانید که نادیده گرفتن این بخش به خصوص زمانی که در بازار B۲C فعال باشید، میتواند سبب کاهش و از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان بالقوه شود.
درآمد سالانه توییتر در سال ۲۰۲۱ با جهش ۳۷ درصدی به بیش از ۵ میلیارد دلار رسید. این شرکت همچنین بر تبلیغات عملکردی تمرکز دارد تا بتواند در سال ۲۰۲۲ این درصد را افزایش دهد. همچنین درآمد تبلیغات توییتر بیش از ۱.۴۱ میلیارد دلار است که این رقم، افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.
با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۱ افراد بیشتری به اجرای تبلیغات در توییتر روی آوردهاند، انتظار میرود که این تعداد در سال ۲۰۲۲ به طور مداوم افزایش پیدا کند. پس بهتر است تا قبل از افزایش رقابت تبلیغاتی، فرایند بازاریابی و تبلیغات را در توییتر شروع کنید. کاربران فعال روزانه قابل درآمدزایی (mDAU) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ با ۱۳ درصد رشد به ۲۱۷ میلیون نفر رسید. در نتیجه این سیگنالی است که نشان میدهد mDAU توییتر در سال ۲۰۲۲ به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.
در حالی که این عدد رو به افزایش است، اما باید بدانید که توییتر یک پلتفرم نسبتاً خاص است و تنها حدود ۵.۸٪ از کاربران فعال میتوانند جزو مخاطبان هدف شما باشند. جالب است بدانید که کاربران در سال ۲۰۲۲ روزانه به طور متوسط حدود ۶ دقیقه در توییتر فعالیت خواهند داشت که این عدد از سال ۲۰۲۰ ثابت بوده است؛ بنابراین تبلیغکنندگان نباید نگران این باشند که کمپینشان مورد توجه قرار نمیگیرد. شما میتوانید با تدوین یک استراتژی اصولی و اختصاص دادن بخشی از بودجه تبلیغاتی خود به پلتفرم توییتر، بازدهی نسبتاً مطلوبی را دریافت کنید.
تعداد کاربران فعال روزانه اسنپ چت (DAU) همچنان در حال رشد است. در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، تعداد DAU اسنپ چت با ۲۰ درصد افزایش به ۳۱۹ میلیون رسید. این روند نشاندهنده پنجمین سه ماهه متوالی است که این پلتفرم شاهد افزایش کاربران فعال روزانه بوده است. همچنین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، Snapchat Discover به برندها کمک کرد تا به بیش از ۵۰ میلیون کاربر دسترسی پیدا کنند. به واسطه اینکه بخش اعظمی از این پلتفرم با صدا کار میکند، برندهایی که در اسنپ چت تبلیغ میکنند، میتوانند برای اجرای یک کمپین موثر در تبلیغات خود از المان صدا استفاده کنند.
به طور متوسط تبلیغات لینکدین به ۱۲ درصد از جمعیت جهان و ۶۲ درصد از جمعیت آمریکا میرسد. طبق آخرین آمار لینکدین، این پلتفرم با ۶۷۵ میلیون کاربر در سراسر جهان در حال رشد بوده و وضعیت مطلوبی دارد. جالب است بدانید که لینکدین بیش از ۲۰۰ ویژگی را برای هدفگذاری تبلیغاتی را ارائه میدهد تا اطمینان حاصل شود که کمپینهای شما توسط مخاطبین هدف شما دیده میشوند. طبق آمار به دست آمده تقریباً ۵۷ درصد از کاربران این پلتفرم مرد و ۴۳ درصد زن هستند.
۸۹ درصد از بازاریابان B۲B برای تولید بازاریابی هدفمند و تاثیرگذار از پلتفرم لینکدین استفاده میکنند؛ چرا که به واسطه ابزارهای تبلیغاتی لینکدین میتوان کاربران را بر اساس صنعت و عنوان شغلی هدف قرار داد. همچنین لینکدین به بازاریابان کمک میکند تا با مخاطبان اختصاصی و حرفهای حوزه فعالیتی هر برند، ارتباط و تعامل برقرار کنند.
یوتیوب بزرگترین پلتفرم تبلیغات ویدئویی جهان است. برای اینکه تبلیغ شما توسط ۱۰۰۰ نفر در یوتیوب دیده شود، ۹.۶۸ دلار برای شما بازگردانده میشود. همچنین میانگین CPC یوتیوب ۳.۲۱ دلار است. این تفاوت قابل توجهی با CPC توییتر بوده که ۰.۳۸ دلار است. همچنین طبق آمار به دست آمده ۶۲ درصد مردان ۳۸ درصد زنان از یوتیوب استفاده میکنند. تبلیغات YouTube بر اساس اهداف برند، به صورت حداکثری بر روی مخاطبین هدف کسب و کارها متمرکز است؛ در نتیجه احتمال خرید محصول یا استفاده از خدمات برند مربوطه تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع جمعیتشناسی و هدفگذاریهای یوتیوب برای نمایش تبلیغات به کاربران، میزان تاثیر تبلیغات مورد ارائه را افزایش داده و میتواند تاثیر بسیار بیشتری بر مخاطبان هدف داشته باشد. در نتیجه به منظور تبلیغات گسترده در بازههای زمانی بلند مدت، یوتیوب بهترین گزینه به حساب میآید.
در این راستا درآمد تبلیغات یوتیوب ۲۵ درصد افزایش یافته است. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، درآمد تبلیغات یوتیوب به ۸.۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به رقم ۶.۸ میلیارد دلاری سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، افزایش چشمگیری داشت. در نتیجه یوتیوب نیز یک پلتفرم رو به رشد است و با توجه به بستر مناسبی که به منظور اجرای تبلیغات ویدئویی فراهم کرده، یک گزینه مناسب و تاثیرگذار برای برندها به حساب میآید.
به طور کلی تبلیغات TikTok پتانسیل دسترسی به تقریباً ۸۸۵ میلیون نفر را دارد. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی را در TikTok اجرا کنید، باید مطمئن شوید که اهداف و حوزه کاری شما با فرم محتوایی این پلتفرم ارتباطی دارد یا خیر. همچنین نیازی نیست تا هزینههای زیادی را به تبلیغات در این شبکه اجتماعی اختصاص دهید؛ صرفاً میتوانید به عنوان یک گزینه مکمل به TikTok توجه داشته باشید. همچنین قبل از شروع تبلیغات و بازاریابی باید بدانید که افراد ۱۸ تا ۲۴ سال بخش عمدهای از کاربران این پلتفرم را تشکیل میدهند. TikTok اعلام کرده که قصد دارد تا در سال ۲۰۲۲، درآمد خود را سه برابر کند. این پلتفرم ویدئویی رو به رشد، امیدوار است که بتواند درآمدی ۱۲ میلیارد دلاری را از طریق تبلیغات به دست آورد و درآمد ۴ میلیارد دلاری فعلی خود را افزایش دهد. علاوه بر این موضوع، TikTok قصد دارد MAU خود را نیز به بیش از ۱.۵ میلیارد در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد که این رقم تقریباً نیمی از MAUهای فیسبوک است. در مجموع این روند صعودی و شرایط فعلی برای یک شبکه اجتماعی که از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را آغاز کرده، نسبتاً مطلوب است.
توجه داشته باشید که برندهای بزرگ به مرور در حال ورود به TikTok هستند و این موضوع نشاندهنده فضا و تاثیر بیشتر برای برندهایی است که پیش از افزایش رقابت، در این پلتفرم حضور داشته باشند. طبق آمار به دست آمده، حدود ۶ درصد از کاربران بیش از ۱۰ ساعت در هفته برای TikTok وقت صرف میکنند. همچنین ۱۱ درصد از کاربران فعال بین ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته و ۳۰ درصد از کاربران در سراسر، جهان کمتر از یک ساعت در هفته در این پلتفرم فعالیت میکنند. در مجموع آینده روشنی برای این پلتفرم ویدئویی پیشبینی میشود.
در این مطلب به بررسی آمار تبلیغات شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۲ پرداختیم و هر یک از آنها را به اختصار مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که صاحب یک کسب و کار هستید و یا مسئولیت بازاریابی یک برند را بر عهد دارید، باید تلاش کنید تا با توجه به حوزه فعالیتی کسب و کار، اهداف و بودجه تبلیغاتی مورد نظر بهترین استراتژی را جهت افزایش بازدید، نرخ تعامل و تبدیل و در نهایت فروش بیشتر، تدوین کرده و آن را اجرا کنید. این آمار تبلیغاتی تاثیر بسزایی بر تصمیمات شما در انتخاب پلتفرمهای مناسب جهت تبلیغات دارند و به همین دلیل میتوانید در طی اجرای فرایند تبلیغاتی خود، به آنها توجه داشته باشید.
مطالب مرتبط:
ترندهای شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۲
چگونه برای شبکه های اجتماعی خود مرز تعیین کنیم
ترفندهای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید
سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه های اجتماعی چیست؟
سیر تا پیاز تحلیل شبکههای اجتماعی را بدانید
سوشیال سیگنال چیست و چه اهمیتی در سئو دارد
همه چیز درباره قیف بازاریابی در شبکه های اجتماعی
چگونگی بیزینس پلن برای شبکه های اجتماعی خود طراحی کنیم؟
نظرات