ورود شرکت لورآل به حوزه واقعیت افزوده

ورود شرکت لورآل به حوزه واقعیت افزوده

شرکت لورآل که برندی نام آشنا و محبوب در زمینه تولید لوازم آرایش به حساب می‌آید، همواره سعی کرده است از فناوری‌های مدرن استفاده کند. در همین راستا این کمپانی به تازگی اقدام به خرید شرکت واقعیت افزوده Modiface کرده است.

به گزارش اکوسیستم، در چند سال گذشته به لطف فیلترهای دیجیتال، افراد می‌توانند چهره خود را در عکس‌های سلفی، تماس‌های تصویری و یا استریم آنلاین ویدیو به صورت دلخواه آرایش کنند. از اینرو این قبیل فیلترها محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و شرکت Modiface نیز به همین منظور اپلیکیشن‌هایی را برای اندروید و iOS توسعه داده است. فناوری این اپلیکیش‌ها مشابه فیلترهای اسنپ چت عمل می‌کند و لایه آرایشی را مستقیما روی تصویر قرار می‌دهد و با ردیابی کردن حرکات سر امکان مشاهده این لایه از زوایای گوناگون را برای کاربران فراهم می‌کند.

لورآل یک شرکت واقعیت افزوده را به تملک خود درآورد

این کمپانی از سال 2015 میلادی فعالیت خود را در حوزه فناوری آغاز کرد. از پروژه‌های قابل توجه آنها می‌توان به توسعه فیلترهای آرایشی گلکسی اس 9 و بیکسبی ویژن اشاره کرد.

شرکت Modiface اپلیکیشن‌هایی را نیز برای برندهای آرایش Sephora و Benefit توسعه داد. این موضوع نشان می‌دهد که صنعت لوازم آرایشی به اهمیت فناوری واقعیت افزوده پی برده است.

لورآل و Modiface قبل از این نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند و نتیجه آن توسعه ابزار Style My Hair بود که امکان تست رنگ‌های مختلف مو را برای افراد فراهم می‌کرد.

لورآل یک شرکت واقعیت افزوده را به تملک خود درآورد

شرکت لورآل پیش‌تر نیز با اقداماتی از قبیل ارائه برس هوشمند برای ارائه توصیه‌های مراقب از مو و برچسب تعیین بازه زمانی مناسب برای آفتاب گرفتن، توانایی خود را برای استفاده از فناوری در زمینه لوازم آرایشی نشان داده بود. همچنین این شرکت تولید کننده لوازم آرایشی سال گذشته میلادی با شرکت نرم افزارهای واقعیت مجازی 8i همکاری کرد تا بتواند محیطی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی را برای واحد آموزشی کمپانی خود ایجاد کند.

مبلغ قرار خرید ModiFace اعلام نشده است، اما از آنجایی که تنها 38 درصد از بودجه بازاریابی لورآل به کمپین‌های دیجیتال اختصاص دارد و با توجه به کاربردهای گسترده فناوری واقعیت افزوده، احتمالا مبلغ قرارداد چشمگیر نیست.

    نظرات