10 اشتباهی که کارآفرینان باید از آنها دوری کنند

10 اشتباهی که کارآفرینان باید از آنها دوری کنند

کارآفرینانی که به تازگی پا به عرصه کارآفرینی گذاشته‌اند، اغلب مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. در این بین بعضی اشتباهات حتی می‌توانند یک کسب و کار را به سوی نابودی سوق دهند.

اکوسیستم – مهارت، تمرکز و زمان‌بندی صحیح از الزامات کارآفرینی است. بدون مهارت نمی‌توانید خدمات یا کالای ارزشمندی به بازار ارائه کنید. بدون تمرکز، تنوع گزینه‌ها و راههای پیش رو باعث می‌شود که زمان شما به هدر رود و به بیراه بروید. البته با دارا بودن تمام این فاکتورها، باز هم ممکن است دچار اشتباه شوید. در ادامه 10 مورد از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که کارآفرینان جوان معتقدند باعث آسیب به کسب و کار خواهند شد، ذکر می‌شود.

وارد کردن مشکلات شخصی در کار

هر فردی مشکلات شخصی خود را دارد، ولی نباید اجازه دهید که این مشکلات بر شما مسلط شوند. در غیر این صورت حاشیه‌ها شما را از بین خواهند برد.

 صحبت نکردن با مشتریان

صحبت نکردن با مشتریان یکی دیگر از اشتباهات بزرگ یک کارآفرین است. بعضی وقت‌ها به حدی نسبت به انجام یک معامله یا فروش اصرار دارید که فراموش می‌کنید بخش مهم معامله را در نظر بگیرید، نیاز مشتری شما چیست؟ خدمات یا محصول شما چه راه حلی برای برطرف کردن نیاز مشتری دارد؟ اگر توانستید به این دو پرسش پاسخ شفافی بدهید، مانع از بروز اشتباهات استراتژیک بسیاری خواهید شد.

عجله داشتن بیش از حد

بعضی از افراد هنگامی که وارد دنیای تجارت می‌شوند، آنقدر درگیر مشغله‌های گوناگون می‌شوند که وقتی برای خود نخواهند داشت. در صورتی که خلاقیت، ایده‌های خوب و پروژه‌های قوی به زمان نیاز دارند.

قبول کردن مسئولیت تمام کارها

همانطور که در کسب و کار خود شروع به رشد می‌کنید، باید نظم سیستماتیکی به حوزه کاری خود بدهید. لازم نیست تمام کارها و مسئولیت‌ها را خودتان به دوش بکشید، بنابراین دیدگاه شرکت یا سازمان خود را بر یک بخش از موضوع متمرکز کنید. به یاد داشته باشید که هیچ کاپیتانی نه فرمان کشتی را می‌چرخاند و نه موتورهای آن را تنظیم می‌کند. کاپیتان، کشتی را به مقصد می‌رساند.

غرق شدن در کار

کار مداوم بدون تعطیلی و استراحت، انرژی شما را نابود خواهد کرد و شما را در ادامه دستیابی به اهداف سازمانی خود متوقف می‌کند. به همین دلیل سعی کنید یک تیم کاری قابل اطمینان بسازید. کار کردن با افراد قابل اعتماد، کلید موفقیت کسب و کار شما خواهد بود.

به دنبال سرمایه‌گذار خطرپذیر بودن

اکثر شرکت‌ها برای سرمایه داران خطرپذیر گزینه مناسبی به حساب نمی‌آیند. بهتر است به منظور جذب بودجه، ابتدا سراغ سرمایه گذاران کوچک‌تر بروید تا در بلند مدت شرایط جذب یک سرمایه گذار ریسک‌پذیر را پیدا کنید.

نداشتن نماینده یا دستیار

اعطای نمایندگی می‌تواند کار آسانی باشد یا ‌می‌توانید یک دستیار استخدام کنید.

پیروی نکردن از غریزه درون

گاهی اوقات شرایط یک معامله مطلوب‌تر از آن است که واقعی به نظر آید. در چنین شرایطی اغلب پیروی کردن از غریزه درونی ممکن است نتایج خوبی در پی نداشته باشد.

اهمیت ندادن به خواسته‌‌های مشتری

هر مشتری یک سرمایه گذار است و هر محصول یا خدماتی را که از شما می‌خرد، در واقع نوعی شراکت در سهام شرکت محسوب می‌شود. بنابراین سعی کنید مشتری مناسب خود را پیدا کنید و برای درک نیازهای آنان زمان بگذارید.

احساسی بودن در کسب و کار

در کسب و کار، اشتباه کردن امری اجتناب‌ناپذیر است. با این وجود مهمترین پیامد اشتباهات ما، درس گرفتن از آنها است تا عواقب منفی حاصل از تصمیمات نادرست خود را کاهش دهیم. بهترین توصیه در این موارد، جدا کردن عواطف و کسب و کار از یکدیگر است. احساسات مانند ابری منطق شما را محو می‌کنند و گاهی حتی باعث می‌شوند که تصمیم اشتباه بگیرید. بنابراین قبل از آنکه هر تصمیمی بگیرید، احساسات خود را کنار گذاشته و دو تا سه مرتبه به آن فکر کنید.

    نظرات