کاهش ارزش بازار فیسبوک در پی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران

کاهش ارزش بازار فیسبوک در پی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران

گزارش‌هایی که در مورد سوء استفاده Cambridge Anlaytica از پروفایل 50 میلیون کاربر فیسبوک منتشر شد، این شبکه اجتماعی را با مشکل روبرو کرد.

به گزارش اکوسیستم، در پی انتشار خبرهایی راجع به سوء استفاده شرکت بریتانیایی Cambridge Analytica از پروفایل ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک، ارزش بازار غول دنیای شبکه‌های اجتماعی با کاهشی ۴۰ میلیارد دلاری مواجه شد. سهام این شرکت نیز 6/8 درصد کاهش یافت و به این ترتیب فیسبوک بدترین روز خود را از مارس ۲۰۱۴ میلادی تا کنون در بازار بورس تجربه کرد.

این کاهش سهام یکی از بزرگ‌ترین افت‌ها در تاریخ فعالیت فیسبوک به حساب می‌آید. به‌ گزارش وال‌استریت ژورنال، کاهش ارزش سهام فیسبوک باعث شد که این شبکه اجتماعی از لیست ۵ شرکت S&P 500 که بالاترین میزان ارزش بازار را دارند، خارج شود. به این ترتیب شرکت‌های اپل، آلفابت، آمازون، مایکروسافت و برکشایر هاتاوی، پنج کمپانی برتر این فهرست شدند.

در این میان الکس استاموس (مدیر ارشد امنیت اطلاعات فیس بوک) نیز اعلام کرد که به علت وجود ناسازگاری‌های درون سازمانی، این شرکت را ترک می‌کند. برپایه گزارش نیویورک تایمز، این ناسازگاری‌ها در مورد چگونگی واکنش فیسبوک به نقش خود در انتشار اطلاعات غلط بوده است. شایعات حاکی از آن است که استاموس یکی از مهره‌های کلیدی در رسیدگی و افشای فعالیت‌های روسیه در فیسبوک است.

به گزارش بلومبرگ، مدیرعامل و بنیانگذار فیسبوک در اثر این کاهش سهام ۴/۹ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داد، از اینرو در حال حاضر مارک زاکربرگ بعد از جف بزوس، بیل گیتس، وارن بافت و آمانیکو ارتگا، پنجمین فرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود.

    نظرات