ثبت ۵۰۰ شکایت از کسبوکارهای اینترنتی در بهار ۱۴۰۱
به گزارش تجارتنیوز ، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از ثبت ۵۰۰ شکایت در سامانه هوشمند نظارت و رسیدگی به شکایات در ۳ ماه نخست سال خبر داد. با توجه به سازوکارهای خودکنترل طراحیشده، بیش از نیمی از شکایات در مرحله ابتدایی مذاکره بین مصرفکننده و کسبوکار در این سامانه حل شدهاند. بر اساس گزارش ایرنا ، طبق ماده ۹ برنامه جامع تجارت الکترونیکی مصوب ۱۳۸۴، وزارت بازرگانی مکلف شد با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضائیه نسبت به تدوین الگوی داوری در دعاوی تجارت الکترونیکی برای کاهش دعاوی حقوقی با اعمال حداقل استانداردهای حقوقی در عرصه تجارت الکترونیکی و همچنین تدوین الگوی قراردادی حل اختلاف برای دعاوی در الگوهای بنگاه به بنگاه (B۲B) و بنگاه به مشتری (B۲C) بهمنظور ساده و شفافسازی روند حلوفصل اختلاف اقدام نماید. بالاخره تکلیف قانونی بعد از ۱۵ سال در دولت سیزدهم اجرایی شد. اسفند سال گذشته نیز با حضور وزرای صمت، دادگستری، معاون پیشگیری ...
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات