پکیجی از جنس تخفیف، تنوع و توجه

پکیجی از جنس تخفیف، تنوع و توجه

پکیجی از جنس تخفیف، تنوع و توجه

زاگرس پوش واحدی صنعتی و نوین در عرصه پوشاک آقایان و بانوان به شمار می‌رود. فروشگاه‌های زاگرس از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده‌ و به‌تازگی مثل هر کسب‌وکار دیگری فروشگاه‌های آن‌لاین خود را نیز راه‌اندازی کرده‌اند. با رحیم چگنی، مدیرعامل زاگرس پوش، درباره اهمیت راه‌اندازی باشگاه مشتریان در حوزه پوشاک، به‌خصوص برند خودشان به گفت‌وگو پرداختیم.

از نظر شما برندهای حوزه مد و فشن باید در حوزه برنامه‌های وفاداری چه اقداماتی انجام دهند؟

من فکر می‌کنم برای این‌که مشتری را وفادار کنیم، باید به یک جمله ساده برگردیم: «هر چه را برای خود می‌پسندی، برای دیگران هم بپسند.» اگر همان رفتاری را که خودمان ترجیح می‌دهیم تجربه کنیم، برای مشتری‌مان تدارک ببینیم، نصف راه را رفته‌ایم. به‌علاوه باید رفتار مشتری را زیر نظر بگیریم، باید بدانیم چه دوست دارند، چه می‌خواهند و چطور باید نیازهایشان را برطرف کرد. از نظر تنوع کت‌وشلوارها، تعمیرات و... در حوزه پوشاک گاهی تعویض لباس پیش می‌آید، گاهی مشتری نمی‌داند چطور باید از لباس نگه‌داری کرد و شرکت باید مسئولیت این‌ها را بر عهده بگیرد.

باشگاه مشتریان برند شما (زاگرس پوش) چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین کاری که ما در زاگرس پوش می‌کنیم، اطلاع‌رسانی درست است؛ این‌که محصول درست را به مشتری خاص خودش برسانیم. نحوه استفاده و نگه‌داری کت‌وشلوارها با هم فرق دارد و مشتری باید بداند که مثلا از کت‌وشلوار پشمی چطور نگه‌داری کند. به‌علاوه ما روی تعویض لباس‌ها هم تاکید داریم و این امکان را به مشتری می‌دهیم. در باشگاه مشتریان ما اطلاعات مشتری را رصد می‌کنیم و به او توجه می‌کنیم و سعی می‌کنیم مطابق با سلیقه هر مشتری پیشنهادی به او بدهیم. مشتری جز توجه چه می‌خواهد؟

تا چه اندازه برنامه‌های وفاداری می‌توانند منجر به افزایش وفاداری و فروش سازمان شوند؟

در حالت کلی اگر برند بتواند مشتریان وفادار خود را حفظ کند، حسابی سود کرده است، مشتری جدید همیشه هزینه جدید دارد و برند تا جایی که می‌تواند، باید مشتریان خود را حفظ کند. خوش‌بختانه تجربه ما در زاگرس پوش موفقیت‌آمیز و راضی‌کننده بوده است. انتخاب مجموعه درست برای پیاده کردن باشگاه مشتریان بسیار مهم است. از مجموعه دایا تک تشکر ویژه‌ای دارم که با راه‌اندازی سیستم باشگاه مشتریان ما موجبات افزایش توجه به مشتریان حوزه پوشاک را فراهم آورده است.

ترندهای جهانی در حوزه برنامه‌های وفاداری به کدام سمت و سو می‌روند؟

من فکر می‌کنم در خارج از ایران بیشتر روی پکیجی که متشکل از تخفیف، تنوع و توجه است، مانور داده می‌شود. در ایران هم با طیف گوناگونی از مشتریان روبه‌رو هستیم؛ مثلا مشتری‌ای که تمکن مالی دارد، از تخفیف خوشحال نمی‌شود، مشتری‌ای هم داریم که تخفیف معمولا راضی‌اش می‌کند. مهم است که توجه داشته باشیم خود فروشنده یکی از افرادی است که به‌خوبی می‌تواند متوجه سلیقه مشتری شود و همان گفت‌وگوهای حین خرید هم می‌تواند به دیتا بیس فروشگاه کمک کند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات