آمازون جای آلفابت را گرفت و به دومین شرکت با ارزش آمریکا تبدیل شد

آمازون جای آلفابت را گرفت و به دومین شرکت با ارزش آمریکا تبدیل شد

شرکت آمازون توانست به دومین شرکت با ارزش در ایالات متحده آمریکا تبدیل شود.

به گزارش اکوسیستم، روز شنبه در بازار بورس ایالات متحده آمریکا، آمازون توانست با پشت سر گذاشتن آلفابت (شرکت مادر گوگل)، جایگاه دومین شرکت ارزشمند آمریکا را از آن خود کند.

هر سهم آمازون ۲/۶۹ درصد رشد داشت و به قیمت ۱۵۸۶/۵۱ دلار رسید. در نتیجه این افزایش ارزش سهام، آمازون در حال حاضر ۷۶۸ میلیارد دلار ارزش دارد. به نظر می‌رسد کارگزاران وال استریت، اطمینان زیادی به کسب و کارهای جانبی این شرکت از قبیل پردازش ابری دارند و همین موضوع سبب افزایش ارزش سهام آن شده است.

از طرفی آلفابت روزهای خوبی را سپری نکرد و سهام این شرکت با 0/39 درصد کاهش مواجه شد. در نتیجه این افت سهام، ارزش کلی شرکت مادر گوگل به ۷۶۲ میلیارد دلار رسید و باعث شد آمازون سومین کمپانی ارزشمند در آمریکا شود. علاوه بر این، رسوایی اخیر فیسبوک و سوءاستفاده از اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر، بر گوگل نیز تأثیرگذار بوده است و به طور کلی باعث ایجاد تنش در وال استریت شد. در حال حاضر فیسبوک و گوگل، بخش عمده‌ای از تبلیغات آنلاین را در اختیار دارند، به همین دلیل نظارت دولت آمریکا بر این دو شرکت افزایش یافت و بخاطر نحوه استفاده از اطلاعات جمع آوری شده کاربران از طرف دولت و افکار عمومی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

در طی سال اخیر، ارزش سهام آمازون حدود ۸۱ درصد رشد داشت و با افزایش محبوبیت خرید آنلاین نزد مردم، موفقیت این شرکت هر روز بیشتر می‌شود. به علاوه بسیاری از شرکت‌ها به انتقال پردازش‌های خود به سرویس‌های ابری علاقه مند شده‌اند و آمازون نیز یکی از سرویس دهندگان پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید.

شرکت آمازون در ماه فوریه سال جاری میلادی توانست سومین شرکت ارزشمند ایالات متحده آمریکا شود و این جایگاه را از مایکروسافت بگیرد. در حال حاضر شرکت اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان شناخته می‌شود، ارزش این شرکت ۸۸۹ میلیارد دلار است. هم چنین در میان غول‌های فناوری رقابتی نیز برای رسیدن به ارزش ۱ تریلیون دلاری در جریان است.

البته موفقیت آمازون در سال گذشته، دلیلی برای ادامه این موفقیت در آینده نخواهد بود. اگر سیر صعودی ارزش سهام این شرکت با همین روند افزایش یابد، در ماه آگوست سال 2018 میلادی عنوان اولین شرکت تریلیون دلاری جهان را به دست خواهد آورد. شرکت اپل نیز در صورتیکه روند رشد سهام فعلی خود را ادامه دهد، یک ماه پس از آمازون، یک تریلیون دلاری خواهد شد.

    نظرات