۷ روند تاثیرگذار بر صنعت خردهفروشی در سال...
خردهفروشان در سال ۲۰۲۲ با چالشهای زیادی از جمله تعدیل نیروی کار، کمبود زنجیره تامین و تورم بیسابقه که باعث افزایش قیمت و نارضایتی مشتریان میشود، روبهرو خواهند بود. با وجود این، کارشناسان فرصتهایی مانند تجارت الکترونیک، پیشنهادات شخصیسازی شده و فضای تبلیغات دیجیتال را پس از همهگیری کرونا، پر رونق میبینند.
از خردهفروشان انتظار میرود، ارائه غذاهای آماده و امکانات خرید آنلاین را افزایش داده و به دنبال جذب مشتریانی باشند که با وجود افزایش قیمت، ارزش را در مصرف محصولات درجه یک ببینند.
در ادامه، هفت روند تاثیرگذار بر صنعت خردهفروشی در سال ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار خواهیم داد:
گسترش خدمات بیرونبر
به دنبال افزایش رونق خدمات بیرونبر در سراسر دنیا و عرضه آن از پلتفرمهای تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱، امسال شاهد گسترش خدمات بیرونبر با سرعت بیشتر در میان خردهفروشان برتر که به مشتریان با رده سنی نوجوان و جوان توجه دارند، خواهیم بود.
۳۰ دقیقه زمان انتظار، نیاز جدید مشتریان برای دریافت خدمات بیرونبر است که باید خردهفروشان آن را برآورده کنند. تحویل فوری باید فراتر از مراکز شهری و در حومه شهر نیز رشد کند.
بهرهگیری از اتوماسیون برای جبران کمبود نیروی کار
با توجه به مشکلات مستمری که در استخدام نیروی کار کافی وجود دارد، خردهفروشان باید به استفاده از فناوری اتوماسیون از جمله صندوقهای پرداخت اتوماتیک و رباتهای هوشمند کنترل موجودی برای مدیریت وظایف، نه تنها در انبارها، بلکه در سطح فروش نیز سرعت بخشند.
خردهفروشان با سرمایهگذاری در کارایی عملیات و اتوماسیون میتوانند حقوق و مزایای بیشتری به نیروی کار خود بابت افزایش ماندگاری و رضایت آنها پرداخت نمایند.
بهبود استفاده از دادههای مشتری
همانطور که صنعت خردهفروشی با سرعت به سمت ارائه خدمات از پلتفرمهای آنلاین پیش میرود، خردهفروشان برای بهبود توانایی خود در جلب رضایت مشتریان نیاز به استفاده از دادههایی دارند که از طریق کانالهای دیجیتالی خود جمعآوری میکنند.
تکنولوژی و تجزیه و تحلیل دادهها بر توانایی خردهفروشان در مدیریت موجودی، درک الگوهای خرید و پیشبینی نیاز مشتریان جهت ارائه پاسخ مناسب و به موقع تاثیر میگذارد. همچنین تولیدکنندگان میتوانند برای مقابله با چالشهای زنجیره تامین از دادهها استفاده کنند.
تازگی وعدههای غذایی
خردهفروشان در سالهای اخیر برای رقابت با رستورانها و خدمات بیرونبر آنها، ارائه انواع غذاهای آماده و ابزارهای سفارشگیری از پلتفرمهای آنلاین را به خدمات خود اضافه کردهاند. آنها افرادی را که استعداد آشپزی دارند، را استخدام کرده تا وعدههای غذایی با کیفیت و متنوع بیشتری را تولید کنند. از این رو، همکاری فروشگاههای خردهفروشی با رستورانهای محلی برای عرضه انواع سالادهای سفارشی و غذاهای خانگی مانند ساندویچ افزایش پیدا کرده است.
گسترش شبکههای رسانهای خردهفروشی
خردهفروشان و پلتفرمهای تجارت الکترونیک، شبکههای رسانهای خردهفروشی خود را برای استفاده از دادههای مشتریان جهت درک رفتار خرید آنان، گسترش میدهند.
شبکههای رسانهای خردهفروشی، بهترین راهحل برای درک بهتر مصرفکنندگان، سرمایهگذاری در فناوری اطلاعات و مدیریت تبلیغات و روابط آنلاین با مشتریان هستند.
محبوبیت محصولات درجه یک
با وجود چالشهای اقتصادی در طول همهگیری کرونا، انواع محصولات درجه یک مانند قهوه، وعدههای غذایی بستهبندیشده، نیمه آماده و منجمد و ادویهها در بین خریداران محبوبیت پیدا کرده است.
سهم بازار محصولات درجه یک با محوریت افزایش تقاضای مصرفکننده در بخش وعدههای غذایی بستهبندی شده تازه و با کیفیت، در حال رشد است.
ورود به تجارت B۲B
خردهفروشان از طریق سرمایهگذاری در پلتفرم رو به رشد تجارت الکترونیک، همراه با بهروزرسانی عملیات، استخدام تیمهای فروش اختصاصی و افزایش خدمات، کالاهای خود را بهصورت فلهای با دریافت سفارشات سودآور در حجم بالا به مشتریان B۲B میفروشند. پورتال خرید اختصاصی به مشتریان B۲B این امکان را میدهد تا از طریق صورتحساب ماهانه و نه بر اساس هر سفارش، پرداخت کنند.
مترجم: بیتا باقری
منبع:
Article: ۷ trends that will shape the grocery industry in ۲۰۲۲
By Jeff Wells, Catherine Douglas Moran and Sam Silverstein
نظرات