به نوآوران و خالقان اشتغال پروبال دهیم

به نوآوران و خالقان اشتغال پروبال دهیم

در جامعه ای که محور اصلی آن را نیروی انسانی تشکیل می دهد تامین نیاز این جمعیت بزرگ به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران و مسوولان تبدیل می‌شود؛ نیازی که رابطه مستقیمی با گذران زندگی مردم دارد و تامین آن ضروری است. با افزایش جمعیت، افزایش نیازها و تغییر ذائقه و شکل زندگی مردم، تامین این نیاز نیز چهره‌ای دیگر به خود گرفته است و با روش‌های سنتی و تلاش برای ایجاد اشتغال به شیوه‌های کهن، نمی‌توان به آن پاسخ داد.

با وجود جوانانی که نگاهشان به درآمد و ایجاد کسب وکار با نسل گذشته متفاوت است باید به روش های نوین کسب و کار که در بطن زیست بوم فناوری و نوآوری وجود دارد، متوسل شویم. یکی از مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت و راه‌های ایجاد کسب‌وکارهای نوین را تسهیل می‌کند، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است که ۶ سال متوالی میزبان هفته جهانی کارآفرینی است.

بستری برای اندیشیدن به ایده‌های کارآفرینانه

هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهانی است که هر سال ۱۸ تا ۲۴ نوامبر برابر با ۲۷ آبان ماه تا ۳ آذر ماه برگزار می‌شود. در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر کنند و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند.

عقیده بسیاری بر این است که چنین رویدادهایی می تواند به ترفیع جایگاه کارآفرینی در اذهان و افکار کمک کند و مشوقی برای راه‌اندازی کسب و کار توسط عموم جامعه شود. این رویداد برای پاسداشت نوآوران و خالقان اشتغال است. کسانی که به ایده‌های خود جان دادند و کسب و کاری نوین پایه‌گذاری کردند. این جمع خلاق با اقدامات خود رشد اقتصادی و توسعه رفاه انسانی را محقق کرده اند.

"در دنیا نیز بیش از ۱۷۰ کشور نزدیک به ۳۵ هزار فعالیت را با همکاری بیش از ۲۰ هزار مشارکت کننده برای جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر برنامه ریزی کرده‌اند."

غلامحسین حسینی‌نیا رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان این مطلب، می گوید: در این رویداد جهانی، سیاستگذاران و تصمیم‌سازان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود می‌پردازند، کارآفرینان شکست‌ها و موفقیت‌هایشان می‌گویند و در نهایت از پارک ها و مراکز رشد بازدید می کنند.

روسای جمهور کشورها و مسئولان ملی از کارآفرینان و این نوع رویداد به عنوان سوخت موتور اقتصادی استفاده و از آن پشتیبانی می‌کنند.

حسینی‌نیا با اشاره به این نکته ادامه می دهد: هفته جهانی کارآفرینی یک رویداد اطلاع‌رسانی هماهنگ است. این اقدام، سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش آفرینان عرصه کارآفرینی ایجاد می کند تا از این طریق، زیست بوم کارآفرینی کشور رونق گیرد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود.

"امسال ما نیز در ایران برای ششمین سال پیاپی به این جریان جهانی پیوستیم و در این رویداد برنامه‌های جالب توجهی را به صورت همزمان در ۱۴ استان کشور به اجرا خواهیم گذاشت."

رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به این نکته، می گوید: این رویداد به دنبال آن است که مردم را به کشف استعداد و پتانسیل‌های خود تشویق و به عنوان آغازگران و نوآوران  وارد عرصه کسب و کار کند.

این رویداد جهانی، ۲۷ آبان ماه کار خود را در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران آغاز می کند و تا ۳ آذر ادامه خواهد داشت. هدف این است که نسل جدیدی از کارآفرینان به حوزه کسب وکار تزریق شوند و بتوانند اقتصاد کشور را شکوفا کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط

* جاده هموار کار آفرینی

* فرهنگ فراموش شده کارآفرینی را باید به جامعه بازگردانیم

* نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری «امداد و نجات» برگزار می‌شود

* فضا برای کارآفرینی استعدادهای برتر مهیا است

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات