نکاتی که در مورد غرفه سازی نمایشگاهی باید بدانید!

نکاتی که در مورد غرفه سازی نمایشگاهی باید بدانید!

نکاتی که در مورد غرفه سازی نمایشگاهی باید بدانید !

غرفه سازی نمایشگاهی جز دکوراسیون هایی است که به سرعت و در کمترین زمان طراحی و اجرا می شود. رنگ غرفه متناسب با دیزاین نمایشگاه انتخاب می گردد تا بتواند طراحی شیک و مدرن را خلق کند. این غرفه ها برای ارائه خدماتی چون نمایش و فروش طراحی شده اند بدین ترتیب سبک های متنوعی دارند و توانسته اند با تمام سلیقه ها به خوبی همراه شوند. اگر در زمان غرفه سازی نمایشگاهی به نکات کاربردی توجه کنید می توانید یک غرفه زیبا و مدرن و در عین حال کاربردی داشته باشید. بدون شک مهمترین بخش هر نمایشگاه دیزاین آن است که می تواند در تبلیغات هم نقش موثری داشته باشد.

برای ساخت غرفه نمایشگاهی شیک و مدرن باید به نکات زیر توجه کنید:

·       سایز غرفه باید متناسب با مساحت محیط باشد. در این صورت بازدید کنندگان فضای کافی برای دیدن محصولات و خدمات را دارند. تقسیم بندی فضای غرفه باعث شده تا سطح کاربری گسترده ای داشته باشد.

·       دومین نکته در غرفه سازی نمایشگاهی  انتخاب رنگ مناسب است که باعث می شود تا بازدیدکنندگان زیادی جذب شوند.

·       ایده نو داشتن نکته دیگری است که در غرفه سازی باید رعایت شود. ایده های خلاقانه و بروز باعث می شود تا غرفه نمایشگاهی همیشه شیک و بروز باشد. ایده های تکراری همیشه بازدیدکنندگان را خسته می کنند و برعکس غرفه هایی که با ایده های نو ساخته شده اند همیشه نظر بازدیدکنندگان را جلب می کنند.

·       توجه به تجهیزات نمایشگاهی نکته دیگری است که در ساخت غرفه باید به آن توجه شود. این تجهیزات رابطه مستقیمی با حوزه کاری شما دارند‌ بنابراین شما با انتخاب تجهیزات درست می توانید سریع تر پله های ترقی و پیشرفت را طی کنید.

·       توجه به بخش مذاکره و مشاوره در غرفه سازی اهمیت زیادی دارد چون این قسمت در بازاریابی و فروش نقش مهمی را ایفا می کند.

·       طراحی و ساخت غرفه باید به دست افراد با تجربه و توانمند باشد تا تناسب میان تمام اجزا وجود داشته باشد و شما شاهد یک دیزاین شیک و بروز باشید.

ویژگی مهم غرفه های نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و همین امر هم باعث شده تا برتری زیادی نسبت به غرفه های دیگر داشته باشند. این ویژگی های مهم عبارتند از:

·       جذابیت لازم را داشته باشد. بازدیدکنندگان در نگاه اول محو جذابیت غرفه می شوند. این جذابیت به کمک انتخاب رنگ و مکان مناسب و همچنین تجهیزات امکان پذیر است و در صورتی که غرفه امکانات لازم را برای بازدیدکنندگان نداشته باشد جذابیتی هم برای آنها ندارد‌.

·       هماهنگ با نوع کالا و خدمات ویژگی دیگر غرفه نمایشگاهی است که شما به راحتی این هماهنگی را مشاهده می کنید. کالا و خدماتی که ارائه می شوند همه به یک سبک هستند و همین امر باعث شده تا نظر بازدیدکنندگان را جلب کنند.

·       موقعیت مکانی مناسب ویژگی دیگری است که یک غرفه خوب باید دارا باشد. قرار گرفتن در مسیر رفت و آمد بازدیدکنندگان باعث می شود تا غرفه همیشه شلوغ باشد و همین امر میزان فروش را چندین برابر افزایش می دهد.

·       قابل درک بودن پیام شرکت برای بازدیدکنندگان ویژگی دیگر یک غرفه مناسب است که باعث می شود تا بازدیدکنندگان با شرکت به راحتی ارتباط برقرار کنند و بتوانند نیاز خود را پاسخ دهند.

·       استفاده از رنگ مناسب که به اهداف شرکت نزدیک باشد می تواند در موفقیت شرکت تاثیر بسزایی داشته باشد. رنگ باید متناسب با نوع کالا و خدمات باشد تا بتواند به جذب کمک کند.

·       دارای ایده ای نو و غیرتکراری در طراحی غرفه باشد. ایده های نو باعث می شود تا برای بازدیدکنندگان خسته کننده و تکراری نباشد.

·       ویژگی دیگر غرفه های نمایشگاهی داشتن محیطی مجزا برای انباری و قسمت فروش و همچنین بخش مشاوره است که باعث می شود تا بازدید کننده در آن احساس راحتی کند.

انواع غرفه نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی از نظر نوع طراحی و کارایی نمونه های مختلفی دارند و زاویه دید آنها کاملا متفاوت است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

·       غرفه خطی یا ردیفی: که بیشتر دور تا دور نمایشگاه را پوشش می دهند و این نمونه کثیر و بیشمار هستند که ابعاد مختلفی هم دارند. این عرفه ۳ زاویه دارد که از کنار و پشت به غرفه های دیگر متصل هستند و از روبرو برای بازدید می باشند. یک راه ارتباطی بین آنها و قسمت راهرو نمایشگاه وجود دارد. میزان عمق و متراژ آنها تنها نقطه تفاوت آنها است. با دکوراسیونی زیبا می توان به سرعت مشتری را جذب کرد.

·       غرفه های نبشی : که به عرفه های دو بر هم معروف هستند از دو طرف راه دارند. آنها از دو زاویه به غرفه های دیگر محدود می شوند و دو زاویه دیگر راه ارتباطی آنها با مخاطب است. این غرفه ها پر طرفدار هستند و اگر چه هزینه طراحی دکوراسیون در آنها بیشتر است اما برای مشتری وسوسه انگیر هستند.

·       غرفه های شبه جزیره ای : همان غرفه های پایانی هستند که بیشتر در قسمت وسط نمایشگاه قرار می گیرند و از سه جهت با مشتری در ارتباط هستند. طراح می تواند ایده های مبتکرانه ای را در آن خلق کند. این مدل اگر چه هزینه بردار است اما برای تبلیغات بهترین گزینه است.

·       غرفه های جزیره ای : همان غرفه بلوکی است که برای تبلیغ کسب و کار یک گزینه ایده آل است و اگر شما هزینه کافی برای طراحی این نوع غرفه را داشته باشید می توانید در کمترین زمان بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دهید. غرفه‌های نمایشگاهی جزیره‌ای از هر 4 زاویه دید آزاد بوده و محیط کاملا مستقلی را برای ارتباط شما با مخاطبان در اختیارتان خواهد گذاشت. این عرفه ها محدود هستند به همین دلیل ارزش زیادی دارند. ورود و خروج در این غرفه کاملا آسان بوده و مشتری تسلط کامل بر کالا و خدمات دارد. علاوه بر این طراح می تواند به بهترین شکل پارتیشن بندی را انجام دهد تا فضا برای دسترسی به کالا و خدمات وجود داشته باشد.

از نظر نحوه ساخت غرفه می توان آنها را به ۲ دسته تقسیم کرد:

·       غرفه های خودساز: در این مدل ایده و خلاقیت مشارکت کننده هم دیده می شود. ویژگی اصلی این غرفه سازی در این است که شما می توانید متناسب با فضا و سلیقه خود ساخت غرفه را شروع کنید. غرفه سازی های خودساز با استفاده از متریال ام دی اف و یا نئوپان انجام می‌شود.

·       غرفه های پیش ساخته: تمام سازه های غرفه از قبل طراحی و ساخته شده اند و ابعاد مختلفی هم دارند تا شما بتوانید متناسب با فضا آنها را انتخاب کنید. این مدل خود دارای ۴ دسته است که هر کدام شکل و ساختار مختص به خود را دارند و برای محیط های خاص انتخاب می شوند.

نحوه طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی

چون داشتن یک غرفه نمایشگاهی مناسب به عنوان سکوی پرتاب یک برند است پس باید به بهترین شکل طراحی شود و در ساخت آن هم متریال با کیفیت استفاده گردد.  نقاشی کردن روی دیوارهای غرفه می تواند جذابیت آن را دو چندان کند پس از همان ابتدای کار به دنبال ایده های جدید و نو باشید تا بتوانید غرفه ای کاملا بروز و شیک داشته باشید. اولین مرحله برای ساخت غرفه گرفتن مجوز از مدیریت نمایشگاه است که فضای مناسب برای شما را تعیین می کند. برای جذب مشتری بیشتر باید ابتدا مشاوره رایگان دریافت کنید تا بتوانید متناسب با نیاز و اهداف خود تجارت را شروع کنید.

در صورت تمایل می توانید جهت مشاهده نمونه طراحی های غرفه سازی اینجا کلیک کنید .

پس از گرفتن مجوز باید به کمک دیوار محدوده را مشخص کنید. سپس کار طراحی روی دیوار را شروع کنید که جذابیت را دو چندان می کند. به کار بردن تصاویر سه بعدی آن هم متناسب با کار سبب شده تا هماهنگی خاصی در فضا ایجاد شود. انتخاب رنگ در زمان طراحی اهمیت زیادی دارد و می توانید از دیوارهای تک رنگ و یا چند رنگ استفاده کنید. این کار باید متناسب با اصول و روانشناسی رنگ ها باشد تا جلوه بهتری پیدا کند. در مرحله بعد باید نورپردازی را شروع کنید. نورهایی قوی آن هم با ترکیب رنگ سفید و زرد می تواند در جذب مشتری موثر باشد.

سیم کشی برای نورپردازی باید به صورت کاملا اصولی و ایمن صورت بگیرد و دور از دسترس کودکان باشد. طراحی و ساخت غرفه هنری کاملا تخصصی است که باید آن را به دست متخصصین این کار سپرد. آنها تجربه کافی در این زمینه دارند بنابراین می توانند بهترین ایده ها و پیاده کنند‌. طراحی و ساخت و اداره کردن غرفه نمایشگاهی بسیار مهم است و باید به گونه ای طراحی شود که جذابیت بصری داشته باشد و نوع محصولات و خدمات را به نمایش بگذارد.

منبع : غرفه سازی آفنداک

 

    نظرات