گوگل قصد دارد فناوری بلاک‌چین خود را عرضه کند

گوگل قصد دارد فناوری بلاک‌چین خود را عرضه کند

یک منبع نزدیک به گوگل اعلام کرد که این شرکت مشغول توسعه نسخه‌ای اقتصادی از فناوری بلاک‌چین است تا به این ترتیب کسب و کار خدمات ابری خود را از سایر رقبا متمایز کند.

به گزارش اکوسیستم، براساس ادعای این منبع آگاه، مقامات این غول فناوری قصد دارند گواهی استفاده از این سیستم را بعد از تکمیل شدن در اختیار مشتریان خود بگذارند، تا آنها هم قادر باشند به طور اختصاصی سرورهای بلاک‌چین خود را راه بیندازند.

بررسی‌هایی که توسط موسسه CBInsights انجام شد، نشان می‌دهد که شرکت گوگل در سال‌های 2012 الی 2014 میلادی دومین سرمایه گذاری اصلی در زمینه توسعه فناوری بلاک‌چین بوده است و تا کنون در چند استارتاپ که در حوزه مراودات مالی دیجیتال فعالیت دارند، سرمایه گذاری کرده یا آنها را خریده است.

البته گوگل تنها کمپانی نیست که قدم در این راه گذاشته است. تلگرام، IBM و مایکروسافت از دیگر شرکت‌هایی هستند که مشغول کار روی این فناوری آینده‌نگرانه برای مراودات مالی هستند.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که آینده اینترنت و کسب و کارهایی که بر بستر آن به وجود آمده‌اند در گرو این فناوری جدید و انقلابی خواهد بود. از اینرو شرکت‌های بزرگ سعی دارند در این زمینه خود را پیشتاز بازار کنند.

    نظرات