استاندارمازندران در دیدار با معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم: دانش بنیان شدن اقتصاد مازندران ضروری است

استاندارمازندران در دیدار با معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم: دانش بنیان شدن اقتصاد مازندران ضروری است

استاندار مازندران با اظهار این که این استان به لحاظ جامعه دانشگاهی، استانی مطرح است،گفت : باید شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش پایه در جهت توسعه پایدار و تحقق شعار سال مورد تاکید رهبری معظم انقلاب در استان تقویت شود.
سید محمود حسینی پور در دیدار با دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:جامعه دانشگاهی مازندران، یک جامعه علمی مطرح دانشگاهی در کشور و دارای رتبه بین المللی نیز است.

وی ادامه داد : مازندران با دارا بودن از چنین ظرفیتی در بخش دانش بنیان ها با تعداد حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت دارد که به لحاظ کیفی نیز نیازمند تقویت هستند.

استاندار مازندران گفت : یکی از علت های اصلی ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان عدم وجود کارخانه نوآوری در استان است.

وی با بیان این که به رغم وجود بیش از ۱۱۹ هزار دانشجو که به لحاظ نخبگانی دارای رتبه های برتر کشور نیز هستند، اما متاسفانه نبود کارخانه نوآوری، استان را با چالش مواجه کرده است، اظهار داشت :  کشاورزی و گردشگری از مولفه های اصلی توسعه مازندران است ،اما سهم اقتصاد دانش بنیان در این حوزه مشخص نیست .

حسینی پور گفت : وزارت علوم در جایگاه سیاستگذار باید بتواند در همکاری با استانداری نظام حل مساله مبتنی بر نوآوری را در استان تکمیل کند، به همین دلیل به طور جدی خواهان آن هستیم که وزارت علوم در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: اطمینان می دهیم که در صورت حمایت های لازم، برنامه جدی برای راه اندازی بزرگترین، مدرن ترین و کاربردی ترین مرکز نوآوری کشور را به اجرا بگذاریم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات