قانون پذیری گروه اسنپ در مقابل قانون گریزی گروه دیجی کالا
در حالیکه مطابق مواد ۱۰ و ۱۲ آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب هیات وزیران که به استناد ماده (۱۳) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات تهیه گردیده، عرضه دخانیات مستلزم پروانه فروش بوده و عرضه آن بطور کلی در فضای مجازی ممنوع می باشد، دو مجموعه اینترنتی که بیشترین عرضه دخانیات بصورت آنلاین در کشور را در اختیار دارند، دو رویکرد متفاوت در برابر اعلام این تخلف از سمت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در پیش گرفتند.
گروه اسنپ که در حال حاضر بزرگترین پلتفرم عرضه آنلاین خرده فروشی کشور را در اختیار دارد، با تمکین از قانون عرضه دخانیات را متوقف نمود، در حالیکه گروه دیجی کالا علیرغم اطلاع رسانی و اخطار در جلسات حضوری و پیگیری های صورت گرفته با مسئولان آن مجموعه اصرار بر ادامه تخلف قانونی داشته و پاسخگوی رفع تخلف از سمت اتحادیه نبوده است.
بر این اساس مقرر گردید پس از جلسات کارشناسی با مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت، وزارت صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی اقدامات قانونی در این راستای این تخلف صورت پذیرد.
تیم جدید هیات مدیره اتحادیه همواره تاکید داشته است که در رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی کوچکترین تفاوتی بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ قائل نخواهد بود و در راستای حفظ منافع عمومی جامعه و اعضا اجازه نخواهد داد که جایگاه یک کسب و کار اخلالی در فرآیند رسیدگی به تخلفات به شکایات و تخلفات صنفی آنها داشته باشد.
نظرات