ایده محوری «فازمتر فشارقوی برق قدرت» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد تصویب شد

صد و هفتادمین جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد در روز شنبه ۲۹ مردادماه سال جاری در سالن جلسات مرکز رشد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد، در این جلسه، ایده محوری «فازمتر فشارقوی برق قدرت» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه حسن عظیمی مجری طرح به تشریح ایده محوری خود که باهدف ساخت فازمتر فشارقوی جلوگیری از برق گرفتن پرسنل فنی  وزارت نیرو و تمام توابع زیر مجموع آن بود پرداخت.

عظیمی اظهار داشت: از اهداف دیگر این طرح، کسب دانش و بومی‌سازی محصولی که در دنیا توسط چند کشور در حال تولید بوده و سالانه در تعداد زیادی فازمتر در سطح ولتاژهای مختلف و با خروج ارز به کشور وارد می‌شد و حال باتوجه‌به داشتن دانش ساخت فازمتر فشارقوی، کشور ایران هم جزء کشورهای تولیدکننده این محصول مهم و استراتژیک در صنعت برق دنیا  خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تیم ما با  ساخت فازمتر غیرتماسی  و ثبت اختراع این فازمتر در دنیا  با شماره ثبت اختراع  ۷۹۸۲۲ که حاصل ۲ سال تحقیق و کار فشرده ما  دانش کافی در خصوص شناسایی میدان‌های الکتریکی  و الکترومغناطیسی به ‌دور سیم دارای جریان و بدون جریان به دست آوردیم و حال باتوجه‌به این دانش و با ترکیب دانش به دست آماده با فازمتر تماسی ما توانایی ساخت فازمتری را پیدا کردیم که اشکالات و معایب فازمترهای نمونه خارجی را نداشته و همین امر موجب شد در تست پژوهشگاه نیرو ما امتیازات بالاتری نسبت به نمونه خارجی این محصول به دست آوریم.

گفتنی است، این ایده محوری توسط خانم سلیمی امیری و آقایان میرعمادالدین، مهری ، ملکی و جمشیدی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و درنهایت موفق به کسب آرای موافق داوران برای جذب و استقرار در مرکز رشد دانشگاه شده و برای تصویب نهایی به شورای مرکز رشد ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

    نظرات