بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نمایش تبلیغات...

بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نمایش تبلیغات...

بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نمایش تبلیغات برای یک کسب ‌و کار در یکتانت

ایجاد ظرفیتی معادل ۳ میلیارد نمایش تبلیغ در سایر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین با سیستم RTB یکتانت

یکتانت در سال گذشته، به طور میانگین ماهانه در ۱۲۸ میلیون دستگاه موبایل و دسکتاپ تبلیغات خود را نمایش داده و با بیش از ۲۳۰۰ وب‌سایت نمایش‌دهنده فعال همکاری کرده است. در پنج سالی که از شروع به کار یکتانت می‌گذرد بیش از ۵۵ هزار کسب‌ و کار از خدمات این پلتفرم استفاده کرده‌اند. ۲۲ هزار عدد از این کسب ‌و کارها در سال ۱۴۰۰ همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند.

باتوجه‌به پیشتازی یکتانت در بسیاری از سرویس‌های ارائه شده در بازار تبلیغات آنلاین کشور و دسترسی به تعداد زیادی از ناشران، کسب‌ و کارها و کاربران وب فارسی که در بالا به آن اشاره شد، نتایج و اعداد به‌دست‌آمده از گزارش سال ۱۴۰۰ این شرکت می‌تواند دید درستی از بازار تبلیغات آنلاین کشور بدهد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به برخی از آمارهای منتشر شده در گزارش سالانه یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین کشور در سال ۱۴۰۰.

یکتانت و پاسخگویی به تمام نیازهای حوزه دیجیتال مارکتینگ

هنگام انتشار گزارش سالانه یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین کشور در سال ۱۳۹۹، خانواده یکتانت شامل ۸ کسب ‌و کار توسعه داده شده و یک شرکت به نام نوین هاب بود که بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود. در سال ۱۴۰۰ آکادمی نووا به بیزینس لاین‌های یکتانت اضافه شد و علاوه بر نوین هاب، یکتانت، بر روی ایران سامانه سرمایه‌گذاری کرد.

بیزینس لاین‌های یکتانت در پایان سال ۱۴۰۰ عبارت‌اند از: نجوا(سرویس بازاریابی بازگشتی)، تریبون(پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی)، جریان (پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ)، هارمونی(آژانس دیجیتال مارکتینگ)، ادیوری(پلتفرم تبلیغات درون اپلیکیشن)، چاووش(شبکه همکاری در فروش)، یک‌لینک(ابزار تجمیع لینک‌ها)، فرست‌ادز(سرویس تبلیغات در گوگل) و نووا(آکادمی تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ).

علاوه بر این یکتانت در سال ۱۴۰۰ راند دوم سرمایه‌گذاری بر روی نوین هاب(پلتفرم هوشمند مدیریت شبکه‌های اجتماعی) را انجام داد و در اسفند ۱۴۰۰، این شرکت بر روی ایران سامانه که در زمینه توسعه سامانه‌های تخصصی تحت وب فعالیت می‌کند سرمایه‌گذاری کرد.

در پایان سال ۱۴۰۰، تیم یکتانت ۴۱۷ نفره شد. تیم جوان یکتانت با میانگین سنی ۲۶ سال، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و مبتنی بر هوش مصنوعی، تلاش می‌کند تا پکیج کاملی از تبلیغات آنلاین را در اختیار کسب ‌و کارها قرار دهد. در این متن، ابتدا داده‌های مربوط به کسب‌ و کارها بررسی می‌شود. پس از آن به سراغ داده‌های مربوط به کاربران وب می‌رویم و در انتها داده‌های مربوط به وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده بررسی خواهد شد.

اجرای ۷۸۷ کمپین توسط یک کسب‌وکار در سال ۱۴۰۰

کسب ‌و کارها برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. برخی به دنبال نصب اپلیکیشن هستند. گروهی به دنبال آگاهی از برند، برخی به دنبال فروش آنلاین یا افزایش ترافیک ورودی و یا جمع‌آوری لید هستند. در جدول زیر، آمار اهداف کسب ‌و کارها برای اجرای تبلیغات آنلاین در یکتانت نمایش‌داده‌شده است. فروش آنلاین بیشترین سهم و نصب اپلیکیشن کمترین سهم را از بین اهداف مختلف اجرای یک کمپین تبلیغات آنلاین از آن خود کرده‌اند.

در سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان نمایش مربوط به تبلیغات یک کسب ‌و کار بود که بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بار نمایش داده شد. یکی دیگر از رکوردهای این سال مربوط به بیشترین تعداد پوش نوتیفیکیشن ارسالی بود که در آن تبلیغ‌کننده‌ای، بیش از ۶ میلیارد ارسال موفق داشته است. آمار بیشترین کمپین اجرا شده نیز از آن کسب ‌و کاری بود که در یک سال گذشته ۷۸۷ کمپین مختلف را در یکتانت اجرا کرده است. یعنی به طور میانگین ۲ کمپین را در هر روز از سال ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

یکی از آمارهای جالب توجه در بخش تبلیغ‌کنندگان مربوط به میزان آشنایی آن‌ها با دانش دیجیتال مارکتینگ و استفاده از پلتفرم یکتانت است. بر اساس آماری که در نمودار زیر آورده شده بیشترین درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که آشنایی خوبی با دانش دیجیتال مارکتینگ دارند اما تجربه کار با پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین را نداشته‌اند. اگرچه اعداد این آمار نزدیکی زیادی به یکدیگر دارند ولی اینکه ۳۳% از افراد، گزینه "آشنایی کمی با دیجیتال مارکتینگ دارم" را انتخاب کرده‌اند نشان می‌دهد که آموزش این دانش همچنان یکی از نیازهای ضروری این بازار محسوب می‌شود.

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم پلتفرم‌هایی همچون یکتانت به تنهایی موجب موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین نمی‌شوند بلکه ابزاری برای رسیدن به موفقیت این کمپین‌ها هستند. یکتانت نیز در همین راستا، طی دو سال گذشته (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۶۵ وبینار آموزشی رایگان برگزار کرده که بیش از ۱۱ هزار نفر در این وبینارها شرکت کرده‌اند.

بنرساز اتوماتیک، سرویسی جدید از یکتانت برای تبلیغ‌کنندگان

یکی از تازه‌ترین خدمات ارائه شده از سوی یکتانت که برای نخستین‌بار در بازار تبلیغات آنلاین کشور ارائه شده سرویس بنرساز اتوماتیک یکتانت است. تبلیغ‌کنندگان به کمک این سرویس جدید یکتانت می‌توانند بدون آشنایی با ابزارهایی مثل فوتوشاپ و دانش گرافیک، به راحتی بنرهای تبلیغاتی جذاب را در سایزهای استاندارد و با رنگ و لوگوی برند خود بسازند. استفاده از این سرویس یکتانت رایگان است.

۱۶،۳۰۰ عدد بنر در سال ۱۴۰۰ توسط بنرساز اتوماتیک یکتانت ساخته شد. طبق تعرفه میانگین، هزینه طراحی این تعداد بنر معادل ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. علاوه بر صرفه اقتصادی بنرساز اتوماتیک، آمارهای یکتانت نشان می‌دهد که CTR (نرخ کلیک که نشان‌دهنده نسبت تعداد کلیک‌ها به تعداد دفعات نمایش یک محتوای تبلیغاتی است) در بنرهای ساخته شده با بنرساز اتوماتیک یکتانت به طور میانگین ۰.۲۱% بوده است که این میزان، ۵۰ درصد بیشتر از سایر بنرها است. سرعت، قیمت و بازدهی ساخت بنر توسط بنرساز اتوماتیک موجب رشد چشمگیر استفاده از آن توسط تبلیغ‌کنندگان یکتانت شده است.

همکاری با سایر پلتفرم‌ها با سیستم RTB

یکتانت در سال ۱۴۰۰ توانست سیستم RTB (Real Time Bidding) خود را توسعه دهد. از مزایای سیستم می‌توان به افزایش درآمد نمایش‌دهندگان، فراهم شدن امکان استفاده از ظرفیت نمایش‌دهندگان یکتانت برای سایر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین و نمایش تبلیغات جذاب‌تر به کاربران اشاره کرد. به کمک این سیستم، تبلیغات از همه پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین با هم رقابت می‌کنند و در نهایت برنده این رقابت، در جایگاه‌های تبلیغاتی نمایش‌دهندگان یکتانت به نمایش در می‌آید.

نحوه رقابت بین تبلیغات در این سیستم این‌گونه است که تبلیغی که دو عامل نرخ و قیمت کلیک بالاتری دارد، شانس بیشتری برای نمایش پیدا می‌کند. در سال ۱۴۰۰ ظرفیتی معادل ۳ میلیارد نمایش تبلیغ در وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده یکتانت به سایر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین اختصاص‌داده‌شده است.

علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، اطلاعات، گزارش‌ها و داده‌های بسیار دیگری در گزارش سالانهٔ یکتانت وجود دارد که برای مشاهده‌ی متن کامل گزارش سالانه، QR Code زیر را اسکن کنید.

.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات