عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: منابع دولتی و خصوصی باید سمت "دانش بنیان‌ها" سرازیر شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: منابع دولتی و خصوصی باید سمت "دانش بنیان‌ها" سرازیر شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تشدید حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: باید منابع دولتی و خصوصی سمت این شرکت ها سوق داده شود.
آیت الله محمود محمدی عراقی  در حاشیه بازدیدی ۴ ساعته از جهاددانشگاهی و برج فناوری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش های مجموعه سازمان جهاددانشگاهی استان و پارک علم و فناوری کرمانشاه در حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: باید به جوانانی که با ابتکار و خلاقیت خودشان توانسته اند محصولاتی تولید کنندکه راهبردی بوده و برطرف کننده بخشی از نیازهای کشور است حقیقتا افتخار کرده و از آنها حمایت کرد.

وی افزود: امروز در بازدیدی که از مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و شرکت های تحت حمایت آن داشتیم با فعالیت های بسیار خوب این جوانان و شرکت های دانش بنیان آنها آشنا شدیم که حقیقتا جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی جهاددانشگاهی حمایت از همین جوانان و این شرکت های دانش بنیان است گفت: جهاد دانشگاهی از دو کلمه جهاد و دانشگاه تشکیل شده که فلسفه خود را دارد و اگر فعالیت نهادی دانش پایه باشد و درکنار آن جهادی کار کند ترکیب این دو معجزه خلق می کند که امروز نتایج و ثمرات آن را در شرکت های دانش بنیان می بینیم.

آیت الله محمدی عراقی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت های شرکت های دانش بنیان گفت:این اقدامات باید به مردم و بویژه جوانان با استعداد اطلاع رسانی شود که آنها هم امیدوار شده و وارد میدان کار شوند.

وی افزود: در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است و دشمن هم روی همین مسئله مانور می دهد و این امر مقداری دلسردی ایجاد کرده و در این شرایط نیاز است که گزارش این اقدامات و پیشرفت ها و استفاده از فناوری های نوین اطلاع رسانی شده تا مردم امیدوار شده و جوانان دیگر هم به میدان بیایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: گروه دیگری که باید فعالیت های دانش بنیان ها به آنها اطلاع رسانی شود مسئولین هستند و باید با معرفی این فعالیت ها به آنها زمینه جذب منابع دولتی در دانش بنیان ها فراهم شود.

آیت الله محمدی عراقی گفت: درست است به دلیل شرایط تحریم تحت فشار اقتصادی هستیم اما اعتقاد دارم با مدیریت درست منابع، میتوان به خوبی از دانش بنیان های کشور حمایت کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت های دانش بنیان به گونه ای است که هر میزان سرمایه برای آنها صرف شود بازگشت سرمایه داشته و سود خوبی عاید سرمایه گذاران می شود بنابراین باید طوری اطلاع رسانی و تلاش شود که منابع دولتی و نیز منابع بخش خصوصی سمت این شرکت ها سرازیر شود.

وی افزود: ما باید بتوانیم سرمایه گذاران بخش خصوصی را هم به این عرصه وارد کرده و به سرمایه گذاری در فعالیت های دانش بنیان تشویق کنیم.

آیت الله محمدی عراقی در ادامه با اشاره به پیگیری تمامی مسئولین استان برای رفع مشکلات آن از حضور برخی نهادهای بزرگ مالی کشور در آینده ای نزدیک در کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: این نهادها ظرف دو هفته آینده آنطور که قول داده اند قرار است با منابع و شرکت هایشان به کرمانشاه آمده و به منظور ایجاد اشتغال در این استان اقدام کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگارن رهبری امروز از مجموعه جهاددانشگاهی و  شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری  مستقر در برج فناوری کرمانشاه بازدید و از نزدیک با مشکلات، دغدغه ها و نیازهای آن ها آشنا شد.

گفتنی است کمبود فضای کارگاهی، سرمایه در گردش و عدم خرید و عدم حمایت محصولات دانش بنیان توسط برخی نهادهای دولتی از جمله مهم ترین دغدغه های مطرح شده شرکت‌ها در این بازدید بود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات