راهکار Mobile Device Management در صنعت خرده‌فروشی

راهکار Mobile Device Management در صنعت خرده‌فروشی

راهکار Mobile Device Management در صنعت خرده‌فروشی

تفاوتی ندارد که شما مدیر یک مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای با هزاران شعبه باشید یا مدیر چندین فروشگاه خرده‌فروشی محلی، نیاز به مدیریت راه دور و صحیح دستگاه‌های تلفن‌همراه، هندهلد، تبلت و... مورداستفاده در فروشگاه‌ها یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شما خواهد بود. یک فروشگاه زنجیره‌ای با ۲۰ شعبه به همراه دفاتر مرکزی، در سراسر اروپا را تصور کنید. آنها همچنین شعبه‌ای در آلمان دارند که دارای برخی از سختگیرانه‌ترین مقررات امنیت شبکه در جهان است. هر فروشگاه دارای چندین دستگاه با سیستم عامل اندروید است، مانند هندهلدهای مستقر در فروشگاه، صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی ( POS فروشگاهی) و پایانه‌های کیوسکی. علاوه‌براین، دستگاه‌هایی در فروشگاه وجود دارند که به کارمندان اجازه می‌دهند ایمیل‌های شرکت را بررسی، آموزش‌های سازمان را دریافت و در چت‌های تیمی شرکت کنند،

احتمالاً مشکلات مربوط‌به توزیع و مدیریت این دستگاه‌ها را تصور کرده‌اید. این مشکلات عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی سریع دستگاه‌ها براساس آخرین سیاست‌های سازمان
  • به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مورداستفاده
  • تغییر تنظیمات دستگاه براساس نیازهای سازمان در شرایط مختلف
  • حل سریع برخی مشکلات شبکه‌ای و نرم‌افزاری دستگاه‌ها
  • محدودسازی دسترسی کاربران براساس سطوح دسترسی که برای آنها تعریف شده
  • ردیابی دستگاه‌های دزدیده‌شده و حفاظت از اطلاعات دستگاه‌ها

تلاش برای تحقق همه موارد فوق بدون استفاده از راهکارهای MDM یک کابوس مطلق برای مدیران خواهد بود.

با استفاده از MDM می‌توان دستگاه‌های موجود در فروشگاه‌ها را در موقعیت‌های مکانی مختلف راه‌اندازی، به‌روزرسانی و به‌طور کامل مدیریت کرد.

نگاهی به نحوه عملکرد MDM در صنعت خرده‌فروشی

  • تمام قابلیت‌های MDM ازطریق یک داشبورد مرکزی مدیریت می‌شود که در آن مدیر MDM می‌تواند همه اقدامات لازم را برای مدیریت از راه دور به‌وسیله هر دستگاهی انجام دهد.
  • دستگاه‌ها را می‌توان از طریق MDM براساس موقعیت مکانی و همچنین عملکرد آنها مدیریت کرد؛ برای مثال، در شعبه آلمان، با توجه به قوانین سختگیرانه‌ آن کشور، نیاز به استفاده از شدیدترین سیاست‌های محدودیتی وجود دارد. با راهکار MDM این کار به‌سادگی کلیک روی چند دکمه انجام خواهد شد.
  • به‌روزرسانی نرم‌افزار و تنظیمات دستگاه‌ها یک امر اجتناب‌ناپذیر است. عدم انجام این کار می‌تواند به مشکلات متعددی ختم شود، استفاده از MDM این کار را آسان می‌کند. روش استاندارد برای به‌روزرسانی دستگاه‌ها، استفاده از « Over-the-air » یا OTA است.
  • سناریوهای مختلفی مقوله ردیابی دستگاه را در صنعت خرده‌فروشی ضروری می‌کند که مهم‌ترین آنها ردیابی دستگاه‌های گمشده است. تهیه مجدد هر دستگاه بار مالی زیادی را بر دوش سازمان قرار می‌دهد که علاوه‌بر بار مالی، مواردی نظیر اختلال در کار، نقض احتمالی اطلاعات و داده‌ها، زمان صرف‌شده برای راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های جدید و غیره را باید به مشکلات پیش رو اضافه کرد. ردیابی دستگاه می‌تواند به یافتن دستگاه‌های گمشده کمک کند.
  • دستگاه‌های شرکت نباید برای مواردی غیر از اهداف تجاری سازمان استفاده شوند. راهکار MDM به مدیران این امکان را می‌دهد که دستگاه‌ها را طوری تنظیم کنند که فقط یک یا چند برنامه کاربردی در دسترس کاربر باشد.
  • MDM راهی برای تزریق صحیح محتوا به دستگاه‌هاست. این محتوا می‌تواند شامل لیست قیمت‌ها، ویژگی‌های محصول، مشخصات مشتریان، فیلم‌ها، فایل‌های آموزشی و غیره باشد. با استفاده از یک راهکار MDM قوی، مدیران می‌توانند این محتوا را به یک دستگاه خاص، گروهی از آنها یا به کل دستگاه‌ها ارسال کنند.
  • یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های MDM ، امکان ارائه پشتیبانی از راه دور به کاربران است. مدیران فناوری اطلاعات می‌توانند از راه دور به هر دستگاهی متصل شوند تا بتوانند هر گونه مشکلی را رفع کنند.
  • درصورتی‌که دستگاهی گم یا دزدیده شود، مدیران MDM می‌توانند تمامی اطلاعات دستگاه را از راه دور پاک کنند، قفل کنند یا رمزعبور آن را تغییر دهند. در دنیایی که نقص و درز اطلاعات می‌تواند یک کسب‌وکار را فلج کند، وجود چنین عملکردی در MDM حیاتی است.
  • راهکارهای Mobile Device Management امکان مدیریت تنظیمات دستگاه‌ها را از راه دور فراهم می‌کند. این یک راه آسان به‌منظور اجرای سیاست‌های سازمانی برای دستگاه‌هاست. این سیاست‌ها ممکن است برای گروهای مختلف، متفاوت باشد. با کمک این راهکار می‌توان برای هر گروه تنظیمات خاص آن گروه را اعمال کرد.

راهکارهای MDM در صنعت خرده‌فروشی تضمین می‌کند که دستگاه‌ها به بهترین شکل از سیاست‌های سازمان پیروی می‌کنند و اطلاعات و داده‌های شرکت در شرایط امنی نگهداری می‌شوند. این راهکارها نحوه استفاده از دستگاه‌ها را در محیط‌های فروشگاهی بهبود می‌بخشند و امکان مدیریت کاربردی دستگاه‌ها را از راه دور فراهم می‌کنند.

گردآورنده: میلاد ایزدفر

مدیر فروش و بازاریابی شرکت سیناپ

ارائه‌دهنده راهکارهای شناسایی خودکار داده‌ها

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات