هزینه راهاندازی پیامرسانهای داخلی چقدر است؟
به گزارش تجارتنیوز ، با فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دوباره بحث مهاجرت کاربران ایرانی به پیام رسان و پلتفرمهای داخلی داغ شده است. همان تجربه سال ۹۶ که سبب شد بودجههای زیادی صرف راهاندازی و توسعه این پیامرسانها شود. اما برای هر یک از پیامرسانهای داخلی چقدر هزینه شد؟ ۲۰ میلیارد بودجه برای ۴ پیامرسان سال ۹۶ و همزمان با فیلترینگ تلگرام مساله توسعه پیامرسانهای بومی مطرح شد. بسیاری از مسئولان در آن روزها نبود امکانات مالی را دلیل عدم موفقیت پیامرسانهای داخلی در جذب مخاطب میدانستند و عقیده داشتند پیامرسانهای داخلی برای رقابت با تلگرام، نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه و امکانات دارند. در آن زمان براساس گزارشهای موجود، تصور بر این بود که ساخت اپلیکیشنهای داخلی بسته به فاز بهرهوری آن در کمترین حالت، بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان هزینه دارد. که البته در سال ۱۳۹۷ سه پیامرسان بومی که یکی از آنها «سروش» بود، پنج ...
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات