هزینه راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دوباره بحث مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌ رسان‌ و پلتفرم‌های داخلی داغ شده است. همان تجربه سال ۹۶ که سبب شد بودجه‌های زیادی صرف راه‌اندازی و توسعه این پیام‌رسان‌ها شود. اما برای هر یک از پیام‌رسان‌های داخلی چقدر هزینه شد؟ ۲۰ میلیارد بودجه برای ۴ پیام‌رسان سال ۹۶ و همزمان با فیلترینگ تلگرام مساله توسعه پیام‌رسان‌های بومی مطرح شد. بسیاری از مسئولان در آن روزها نبود امکانات مالی را دلیل عدم موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی در جذب مخاطب می‌دانستند و عقیده داشتند پیام‌رسان‌های داخلی برای رقابت با تلگرام، نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه و امکانات دارند. در آن زمان براساس گزارش‌های موجود، تصور بر این بود که ساخت اپلیکیشن‌های داخلی بسته به فاز بهره‌وری آن در کمترین حالت، بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان هزینه دارد. که البته در سال ۱۳۹۷ سه پیام‌رسان بومی که یکی از آن‌ها «سروش» بود، پنج ...

متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز

منبع خبر

تجارت نیوز

تجارت نیوز

تجارت نیوز یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات