در آینده جهان از یک ارز واحد استفاده خواهد کرد

در آینده جهان از یک ارز واحد استفاده خواهد کرد

جک دورسی (مدیرعامل توییتر) پیش بینی کرده است که در آینده‌ای نزدیک بیت کوین یک ارز واحد جهانی خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، دورسی در مصاحبه‌ای که با مجله تایمز داشت، عنوان کرده بود روزی خواهد آمد که دنیا در واحد پول به اتحاد برسد و این ارز جهانی، بیت کوین خواهد بود.

مدیرعامل توییتر تصور می‌کند که این پیش بینی تا 10 سال آینده به حقیقت مبدل شود. البته این اولین دفعه‌ای نیست که وی از بیت کوین حمایت می‌کند و پیش‌تر نیز گفته بود که ارز دیجیتال فرصتی است تا اکثر مردم بتوانند به یک سیستم مالی دسترسی پیدا کنند.

بیت کوین راهکاری کم هزینه و سریع برای مبادلات مالی است. بانک‌ها و دولت‌ها قادر به نظارت بر تراکنش‌های مالی که توسط این ارز انجام می‌شوند نیستند.

شرکت اسکوئر (شرکتی ژاپنی که در زمینه تولید و توزیع بازی‌های کامپیوتری) از ابتدای سال جاری میلادی تلاش کرده است تا خدمات استفاده از بیت کوین را به مشتریان خود ارائه دهد. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ و چند هفته پیش از آنکه بیت کوین به بالاترین ارزش خود یعنی 20 هزار دلار برسد، این کمپانی اعلام کرد که به برخی از کاربران خود اجازه خواهد داد که توسط اپلیکیشن Cash App به خرید و فروش بیت کوین بپردازند. در ژانویه‌ی سال 2018 میلادی نیز این شرکت اعلام کرد در حال توسعه این امکان جدید برای تعداد بیشتری از کاربران است.

در آینده جهان از یک ارز واحد استفاده خواهد کرد

دورسی در مصاحبه خود با تایمز گفت: کاربرد بیت کوین برای ما تنها در خرید و فروش خلاصه نمی‌شود. اعتقاد داریم که این فناوری می‌تواند تحولات بسیاری را برای صنعت ما داشته باشد و می‌خواهیم به سریع‌ترین شکل ممکن این تکنولوژی را یاد بگیریم.

دورسی در مصاحبه خود با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه فراگیر شدن این ارز وجود دارد، خاطر نشان کرد: بیت کوین پرهزینه است و روندی آهسته دارد، ولی همانطور که مردم بیشتر و بیشتر به سوی آن می‌روند، مشکلات فعلی نیز رفع خواهند شد. از طرف دیگر فناوری‌های جدیدتری ایجاد شده‌اند که می‌توانند بلاک‌چین تولید کنند و سطح دسترسی به بیت کوین را افزایش دهند.

    نظرات