پاویون شرکت‌های فناور لیزر و فوتونیک برگزار شد

این نمایشگاه، فرصتی برای ایجاد بازار ارتباطی و تجاری برای شرکت‌ها و بازدیدکنندگان این حوزه تخصصی است. در این نمایشگاه کسب‌وکارهای محلی و بین‌المللی در زمینه‌های همچون صنعت، پزشکی، مخابرات، علوم تحقیقاتی و زیرساختی حضور دارند.

۱۹ آبان ماه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران، از محصولات فناورانه و دانش‌بنیان شرکت‌های فناور حاضر در پاویون ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با همراهی اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی این معاونت، حمید لطیفی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت و جمعی دیگر از مدیران و کارشناسان، با حضور در این پاویون از دستاوردهای ارائه شده توسط فعالان دانش‌بنیان در حوزه لیزر و فوتونیک، بازدید و با فناوران حوزه لیزر گفت‌وگو کرد.

تلاشی برای توسعه فناوری لیزر


پاویون ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مساحتی بالغ بر ۴۰۰ مترمربع شامل بخش استارتاپ­ها و ۱۲ غرفه مستقل از شرکت­های دانش­بنیان، طرح­های مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه لیزر را که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و یا مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی کشور اجرا شده است، به نمایش گذارده است. در این پاویون در بخش استارتاپ­ها، بیش از ۱۶ طرح و مجموعه نوپا آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

ارتباط صنعت و دانشگاه


ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تخصیص حمایت مالی تا سقف صد درصد هزینه‌های حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این نمایشگاه، سعی کرد تا تحرک و پویایی بیشتری برای ارتباط دانش و صنعت، در این حوزه ایجاد کند.

بسیاری از طرحهای حضور یافته در نمایشگاه در لبه صنعتی شدن قرار دارند و ارتباط لازم بین شرکت دانش بنیان و فناور با متقاضی فناوری در بخش صنعتی ایجاد شده است. «دای LED »، «اتو آنالایزر بیوشیمی»، «دستگاه او سی تی»، «ترانسفور ماتور اپتیکی» و صدها محصول دیگر در این نمایشگاه عرضه شده است. برخی از این محصولات برای اولین بار است که در کشور تولید می شود.

این شرکت‌ها با راهبری ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، نیازهای مختلف در بخش صنعتی و واحدهای تولیدی را شناسایی کرده و بر اساس آن، یک محصول «ایران ساخت» تولید کرده اند.

این محصولات به دلیل تفاوت قیمت عمده با محصولات مشابه خارجی مورد استقبال قابل توجه بهره برداران بخش صنعت و فعالین اقتصادی قرار گرفتند.

مراکز دانشگاهی و علمی مختلفی مانند دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف نیز حضور فعالی در این نمایشگاه دارند. در سالهای اخیر پژوهشکده‌های لیزر و پلاسما و مراکز رشد مستقر در محیط‌های علمی، سعی کرده اند تا با استفاده از تهدید تحریم‌ها ، آن را به فرصتی برای بومی سازی تجهیزات و فناوری‌های این حوزه تبدیل سازند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

* سومین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران برگزار می‌شود

* ستاری: اعتماد صنایع به شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است

* تازه‌ترین دستاوردهای ایران‌ساخت لیزر و فتونیک عرضه شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات