خوشحال‌ترین قشر جامعه ما کارآفرینان هستند

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی شرق تهران گفت:‌ دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نباید از دکتر شدن سایر دانشجویان مایوس شوند چرا که خوشحال‌ترین قشر جامعه ما کارآفرینان هستند و پزشکان با وجود داشتن بیشترین امکانات پرتنش‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند. در واقع آنها آسایش دارند ولی آرامش ندارند.

دکتر خداداد واحدی در جشن آغاز تحصیل دانشجویان ورودی جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران که امروز در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، انتخاب رشته و دانشگاه را یکی از انتخاب‌های استراتژیک وم راهبردی افراد در زندگی عنوان کرد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین وجه تمایز دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه‌های دیگر ویژگی مهارت محوری است. یعنی این که دانشجویانی که وارد این دانشگاه می‌شوند بعد از فارغ‌التحصیلی نگرانی و دغدغه‌ی کمتری برای ورود به بازار کار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ روزگاری که تصور می‌شد دانشگاه‌ها باید به روش سنتی، رویه تولید مدرک را پیش بگیرند .  در نهایت فارغ‌التحصیلان آن برای دیگران کار کنند طی شده و جای خود را به دانشگاه مهارت‌آموز و کارآفرین داده است.  دانشگاه مهارت‌آموز دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی علاوه بر این که برای خود کار می‌کنند زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم می‌کنند.

خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از دانشگاههای مهارتی امروزه این فرصت را در جامعه ایجاد کرده است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی شرق تهران همچنین خاطر نشان کرد:‌ کارآفرینی و کارآفرین شدن ویژگی‌ها و شاخص‌های خاص خود را دارد اکثر کسانی که در جامعه می‌توانند نقش موثر ایفا کنند کارآفرینان هستند. در واقع این افراد کسانی هستند که بیشترین ثروت و تاثیرگذاری مثبت را در عرصه‌های مختلف  جامعه، از جمله سیاست و اقتصاد ایفا می‌کنند.

دکتر واحدی خاطر نشان کرد:‌ کارآفرینان درست بر خلاف سایر افراد به هیچ عنوان از شکست و اشتباه نمی‌ترسند و هراسی نیز از موفقیت ندارند. بنابراین هر کدام از دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند یک کارآفرین نمونه باشد. لازم است این افراد از همان زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند نگرش،سلایق و پارادایم خود را به درستی تعریف نمایند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی شرق تهران در پایان بر ضرورت آینده نگری دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید خودباوری خود رابالا ببرند چرا که کارآفرین و موفق شدن بدون داشتن ویژگی خود باوری امکان پذیر نیست.

منبع :
لینک اصل خبر در سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

منبع خبر

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف یک مرکز نوآوری و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات